Alcohol

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alcohol

In het blad Medical Hypotheses bracht een onderzoeker van Pantox Labotories het idee naar voren dat alcohol zorgt voor betere spiergroei. Het azijnzuur dat ontstaat als alcohol verbrand wordt stimuleert de aanmaak van AMP, een molecuul dat energie geeft. AMP stuurt het enzym kinase aan, dat eiwitten aan elkaar last. Meer kinase betekent daardoor meer complexe eiwitten die actief zijn rond de insulinereceptor. Hopelijk is dit nog te volgen...
    Het komt erop neer dat alcohol de gevoeligheid van spiercellen voor insuline verhoogt en dat is gunstig. Dit blijft dus alleen maar een veronderstelling.
    In onderzoek is in ieder geval wel aangetoond dat matig alcoholgebruik bescherming geeft tegen hart- en vaatziekten, doordat alcohol de aanmaak van het 'goede cholesterol', het HDL, verhoogt. Naarmate je meer HDL (transporteiwitten) in je bloed hebt zitten, en minder LDL, heb je minder kans op hart- en vaatziekten.
    Een glaasje bier of wijn drinken vermindert daardoor de kans op overlijden door kransvatziekte, zo blijkt uit een Frans onderzoek.
    Wijn bevat net als groene thee polifenolen. Die kunnen de cholesterol-transportlichamen in het lichaam beschermen tegen oxidatie. Dat betekent: kankerremmende capaciteiten. Die bescherming betekent ook dat verdikking van de vaatwanden (dat leidt tot hoge bloeddruk) voorkomen wordt.
    Groot nadeel van alcohol is dat het de hormoonhuishouding in de war kan schoppen bij zowel mannen als vrouwen. Doordat de lever alle aandacht moet richten op het ontgiftigen van de alcohol wordt er veel minder oestrogeen in het mannenlichaam afgebroken, waardoor het testosteron afneemt.

Aquiles

Klopt volgens mij wel allemaal. De 1e theorie vind ik wel erg vergezocht. Net zoiets dat (veel) koolhydraten en vetten voor vetopslag kunnen zorgen. Dit is wetenschappelijk bewezen. Dit betekend natuurlijk niet dat je daarom koolhydraten niet met vetten mag eten  
    Hetzelfde met die 1e theorie.

1-2 alcoholische consumpties per dag, maar niet elke dag kunnen gezondheidsbevorderende effecten hebben. Vooral bij oudere mensen werkt dit. Rode wijn kan je dan het beste kiezen, vanwege de flavanoïden. Al blijkt uit onderzoek dat het vooral om de alchol gaat en niet om de soort drank.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Yep, rode wijn...
      We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Dat het een gunstig effect heeft heb ik vaker gehoord. Dat je van veel niet gespierd wordt zie je in de meeste cafe`s wel...

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik ben gister aan het zuipen geweest, en ik heb net in de spiegel gekeken maar ik ben niks gegroeid

Grtz..
          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Duidelijk niet genoeg op dus..

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Na onlangs 4x een Irish Coffee achterover te hebben slagen, leek ik in de spiegel ineens dubbel gespierd, dus...
              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Ik zag gister alles zo wazig na al die drank deed...me shirt uit en keek in de spiegel....En daar stond ik dan...Freek Schwarzenegger .

Comment

HaHa

het enige wat ik er van krijg is een gigantische buikspier!!!

dat cutten dat valt nog vies tegen btw!

groetjes T
                  185 cm
                  100 kilo +/-
                  17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
                  Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Dec. 19 2004,13:44)]Ik zag gister alles zo wazig na al die drank deed...me shirt uit en keek in de spiegel....En daar stond ik dan...Freek Schwarzenegger .
                    Dat was bijna je dood geweest dus.....

Dan ben je echt ver heen namelijk

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (Achilles @ Dec. 18 2004,21:30)]matig alcoholgebruik
                      en dat is nou elk weekend het probleem  

Comment

HUMOR HEREN!

Tis echter wel zo dat van een matige inname je "wat" droger gaat staan. Veel BB'ers gebruiken deze methode als ze net iets droger willen gaan staan. Trouwens: Ik kan me nog herinneren dat Arnold het nog over heeft in "The Comeback" A.K.A. "Total Rebuild"

Aquiles
                        Last edited by Achilles; 20-02-2006, 16:15.

Comment

In het schema van Purple stond ook een halve liter wijn op de laatste dag voor de wedstrijd...

Comment

You go Paarsje

Aquiles

Comment

matig *hik*

wat is dat **hik**
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse