helemaal mee eens
Hercules
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
@ snipke
Zoals je al zegt, ze hebben meer nodig dan een BB-er. BB-ers eten over het algemeen minder fruit en groenten. Vaak nemen ze hier sups voor. Als we dat nou eens vervangen door echte groenten en fruit. Daarnaast zoals je zegt: kip en rijst, pasta, vis, havermout, tonijn, etc. Daar zie ik dan niks fout aan. Het is beter dan wat ik zowat zie en hoor over wat andere mensen aan hun kind geven. [Harribo-dieet ]
Comment
-
Ik zou een kind niet opvoeden met de bb voedings-stijl.
Wel met een gezond eetpatroon, voldoende fruit/groente, enz. Op de site van het voedingscentrum kun je precies vinden wat een kind nodig heeft. Zowiezo kan je op deze site veel informatie vinden over vanalles en nog wat over voeding.Shitty food will make you look like shit.
http://www.pro-active-medicine.nl
Comment
-
Bodybuilders eten vaak grote hoeveelheden eiwit. Ondanks dat ze hier veel bij drinken is het toch een (extra) belasting voor de nieren. Bij kinderen functioneren de nieren nog niet zo goed al bij volwassenen.
Eiwit zorgt wel voor de opbouw van weefsel, maar uit onderzoek is gebleken dat kinderen niet heel veel extra eiwit nodig hebben om goed te kunnen groeien. Met een gewoon voedingspatroon wordt de behoefte prima gedekt.
Bb drinken ook veel water. Het lijkt me opvoedkundig niet goed om kinderen voornamelijk water te laten dinken. Als ze dan bij een vriendje gaan spelen krijgen ze limonade en willen ze geen water meer, omdat limonade zoek/lekker is.
Op het vele eiwit na denk ik dat de bb eetstijl wel toepasbaar is op een kind, maar het is opvoedkundig niet mogelijk denk ik. Je moet een kind niet teveel dwingen of dingen opleggen. De bb eetstijl is nou niet bepaald een "gewoon/natuurlijjk" voedingspatroon. Je moet ze gewoon met een gezond eetpatroon opvoeden en ze verder los laten. Laat ze maar gewoon snoep eten en als ze dat willen of 1x in de week patat. Uiteraard moet je wel bepaalde grenzen hebben.
Om een vergelijking te maken: als je tegen een puber continu zegt dat hij niet mag roken heb je grote kans dat hij het toch gaat doen. Gewoon voorlichten en het verder los laten.Shitty food will make you look like shit.
http://www.pro-active-medicine.nl
Comment
-
Helemaal eens met keepitreal, het gaat hem ook niet om de hoeveelheid eiwtten en water, enz..., gewoon een kind moet een kind kunnen zijn, je moet wel in de gaten houden wat ze eten en veel fruit geven , niet elke dag frit of pizza's , maar een zo groot mogelijk verschillend eetpatroon geven, mijn kids eten graag spinazie, rode kool, wortelen, .... wil maar zeggen dat als je van in het begin de kinderen gewoon maakt dat ze veel groeten en fruit moeten eten dat ze dat dan als normaal gaan beschouwen.
Tijdje geleden is er nog een boek op de markt gekomen die bestemd is voor kinderen met diabetes, die mogen niet alles eten wat spijtig is als ze naar een verjaardagsfeesteje mogen gaan, dus als je gewone kinderen al gaat zeggen van dat en dat mag je niet eten en dat wel worden ze te beperkt in hun voedingspatroon en kunnen ze niet meer plezier maken met kinderen van hun leeftijd.
Als je kind aan topsport gaat doen waar het zelf voor gekozen heeft dan kan een aangepast dieet geen kwaad
Grtzstil growing
Comment
-
@ K.I.P.
Je brengt het heel goed. Maar heb je al over nagedacht dat BB-ers die grote hoeveelheden eiwitten innemen om van te groeien na een intensieve workout. Een workout wat het kind niet zou gaan doorstaan. Ergo heeft hij niet een grote hoeveelheid eiwitten nodig. Kijk begrijp me niet verkeerd. Ik ze niet dat je een kind aan shakes moet vast pinnen. Nee! Zeker niet. Maar goed opvoeden met gezonde koolhydraten en vetten en genoeg verschillende eiwitten, ala BB- stijl. En uiteraard hier en daar wat suikers. Maar ja daar heeft een BB-er ook behoefte aan.
Hetgeen over het water lijkt me juist in het voordeel van het kind te werken. Ik spreek dan uit eigen ervaring. Na bijvoorbeeld een week lang bezig te zijn met mijn BB- voeding heb ik ten eerste geen behoefte meer aan "suikers". Mocht ik hoe dan ook frisdrank of iets anders nuttigen, dan vind ik dit te zoet of zit de koolzuur mij dwars. Hierdoor laat ik het dus zitten.
Kijk een kind iets opleggen moet binnen bepaalde grenzen gebeuren. En ja wat is gewoon? Als je goed kijkt naar de voeding des oudsher, kom je al gouw achter dat er een veels te lage goede vet en eiwit inname plaatsvindt. Ik heb het dan over het traditionele Nederlandse eten. Wil je je kind dan toch het beste uit zijn voeding laten halen dan wordt je toegewezen naar voedingscentum.nl Dus wat is tegenwoordig nou echt gewoon?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
11 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
1 day ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment