Squat diepte?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zeg toch ook dat ik dus geen volle squat maak. Voor mij heeft het effect. Ik ben in papendal getraind, Olympisch sport centrum (arnehm) daar doen ze ook niet dieper dan 90, maar genoeg hierover. Ik weet waar iedereen zijn squat prestatie op baseert.
    Ik zal is kijken wat ik doe met een diepe squat.
    success trains failure complaints!
    BP:1x105 DL:165
    Lengte: 182cm KG: 75

Comment

Originally posted by Pawky View Post
      11.11s 100m Aruba 17 jaar
      Christiaan Meilink

Staan genoeg filmpjes op youtube.
      Dat is een mooie tijd.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

chris zeg ff je 60 meter tijd die is nog beter :P (ps. wesley van PAC) :P
        Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
        musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Originally posted by Pawky View Post
          Van ondiepe squat word je snel.. ik ben zelf het levende bewijs. Ik ben zelf een atleet (sprint 60-100-200) NK-EK's gedaan. vrijwel iedereen die sprint doet, doet geen diepere squat dan 90 Gr.
          Ja, enorm goed bewijs!!!

Er wel eens over gedacht waar je zou staan wanneer je dieper squat? Of wanneer de andere mensen wanneer je traint of tegen rent dieper zouden squatten? Of heb je ooit een studie gelezen waarin dat wordt aangetoond dat niet diep squatten je snel maakt, of waarin een vergelijking wordt gemaakt tussen diepen ondiep squatten?

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
            chris zeg ff je 60 meter tijd die is nog beter :P (ps. wesley van PAC) :P
            7.10s. haha

Comment

Mooie spurttijden maar kan je zeggen dat als je zo blijft squatten je onbalans zal creëren in je benen en makkelijker risico zal lopen op hamstring scheuren tijdens spurts.
              (Zie artikels/quotes die inferno en pallas hier reeds plaatsten)

Zou je dus sterk aanraden om minimaal onder parallel te gaan als je de bar in midden van de trapezius legt en gewoon met de kont tussen de hielen als je de bar hoger op je traps legt.
              Ik weet dat meeste atleten zoals gewichtheffers squatten dussssss => zakken met die reet

Je wordt overigens HELEMAAL niet trager bij diepere squats.
              De explosieve kracht die het vereist om goed uit 'the hole' te komen is veel groter dan bij stoppen ver boven par.
              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

thanks, Ja ik ben nu ook aan het afbouwen met atletiek dus die diepere sqauts gaan zeker komen!

Hamstring is al gescheurd geweest =D Maar dat is vanwege lenigheidsgebrek en een ninjakick maken met voetbal zonder warming up..

Comment

Misschien kan je Humbug vragen:

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...sprintlog.html

Weet niet wat zijn 100m PR is, maar zag tijden in zijn log van 11.45s. Hij squat ook flink zwaar, maar weet niet tot hoe diep.
                  Train hard or go hormone

Comment

Ik zie dat zijn PR 11:00 is, dus lijkt me dat je van hem iets kan leren.
                    Train hard or go hormone

Comment

serieus? wat een drama... traag worden van squatten? en waar baseer je dat op?
                      zoiezo hoor je elk oefening goed uit te voeren, kan je het niet? pak je lichter gewicht. en dat is met alles zo.
                      gewoon zo laag mogelijk gaan, alsof je gaat hurken...

Comment

ik weet toevallig dat sprinters op de wielerbaan ook maar een klein stukje zakken met squatten
                        en explosief het gewicht omhoog drukken
                        die gebruiken eigenlijk precies de bewegings uitslag die je ook op fiets nodig hebt
                        ik heb jaren aan wielrennen gedaan vandaar dat ik dit weet

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
                          ik weet toevallig dat sprinters op de wielerbaan ook maar een klein stukje zakken met squatten
                          die gebruiken eigenlijk precies de bewegings uitslag die je ook op fiets nodig hebt
                          En ik heb verhalen gehoord over fietsers die 140 kg 25 keer diep squatten
                          Vooral met sprinten zijn de hamstrings en de billen belangrijk, een sprinter met dominante quadriceps verspilt veel energie in de verticale richting. En laat je met diepere squats nou net je hamstrings en billen meer aanpakken.
                          Lid van de 200 club

Comment

Er zijn sprinters en fietsers die halve rom doen en er beter, sterker en sneller mee worden en sporters die full rom doen en er sneller, beter en sterker mee worden.
                            Met beide manieren gebruik je dezelfde spieren alleen met de ene manier zit je meer in dezelfde bewegingsuitslag als in de sport die je doet of soms iets kortere beweging en kan je zwaarder.

Beide manieren werken. Zelf vind ik full rom wel beter, maar deed dat vroeger ook niet altijd. Vond ik te zwaar...hahah. Maar aangezien mijn benen toch wel sterker werden en groeiden...so what. Daar doe je het voor.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Toph View Post
                              Ik zie dat zijn PR 11:00 is, dus lijkt me dat je van hem iets kan leren.
                              Die vent is 21 ofzo.. ik was 17 toen ik 11.11 liep zo snel is dat niet

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
                                Juist! die diepere beweging is overbodig voor het loop werk. hamstring oefeningen doe je met uitvalspassen bijv. je heb daar nog genoeg oefeningen voor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X