Eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eetschema

Ik ben aan het proberen een eetschema samen te stellen heb een beetje deze richtlijnen gebruikt : Het Voedingsplan voor Gewichtstoename - DutchBodybuilding.com forum

En kwam ik hierop uit:

(61 x 17,5)+651=1718,5 kcal =RMR

1718,5 x 1,4=2405,9 = 2406

Dagelijkse energie behoefte: 4,5x400= 1800+840= 2640
    Ben pas 14 jaar dus heb er overal beetje rekening mee proberen te houden.

Dagelijkse energiebehoefte = 2406+(2640:7) = 2783,142857 = 2783

7 x 61= 427 Gram per dag Koolhydraten
    1.8 x 61 =109,8 Gram per dag Eiwitten
    En dan de vetcalorieen vond ik een beetje lastig uitreken:
    Calorieën uit koolhydraten 427 gram x 4 = 1708 kcal
    Calorieën uit eiwitten 110 gram x 4 = 440 kcal
    Vetcalorieën = totale inname van calorieën – aantal calorieën uit koolhydraten en vetten.
    = 2406 (stap 1.4) – 1708 – 440 = 258
    Dagelijkse vetconsumptie = 258 : 9 = 28,66666667 = 28 gram vet.
    Kwam ik op dit uit.
    Ik hoop dat jullie dit een beetje kunnen checken of het ongeveer klopt.

Maar nu komt de vraag wanneer moet ik dan wat eten want hoeveel eiwitten zitten daarin hoeveel gram moet je daar dan van eten enzovoorts.

Hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen!

Staat dit hier goedd?

Comment

De berekening lijkt OK te zijn. Maar de resulterende hoeveelheid vetten per dag lijkt me erg weinig.
      Om uit te vogelen wat je kunt eten en hoeveel kan je het beste het spreadsheet gebruiken wat je hier vindt: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html .
      Begin gewoon om er in in te vullen wat je nu op een normale dag eet en drinkt. En zie op wat voor totaal je uitkomt. Als dat niet is wat je wilt, kan je met het spreadsheet gaan spelen: andere producten selecteren, of de hoeveelheid van de producten aanpassen.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik heb de laatste tijd nogal goed op mijn eten zitten letten eet bijv. geen friet snacks chips snoep enzovoorts meer,
        Vooral boterhammen/broodjes af en toe eens een pak krekkers, appels en bananen en ik drink veel melk op een dag.

Maar ik vind mezelf de laatste tijd eigenlijk een beetje dik worden kan dit komen doordat ik teveel op een tijdstip eet want dat doe ik of moet je juist alles verdelen over de hele dag.
        Bijv. ik sta smorgens op en eet dan meestal 6 boterhammen en dan rond een uur of 1 weer 5 maar dan is het eigenlijk dat ik dan pas weer rond 6 uur gewoon avond eten eet en dan na het sporten nog wat en thats it?

Comment

Een berekening blijft niets meer dan een berekening. Als jij merkt dat je vetter/zwaarder wordt, dan krijg je heel simpel teveel kcal binnen per dag.

Je verdeling van voeding (koolhydraten, eiwitten en vetten) vind ik persoonlijk ook erg slecht. 427g koolhydraten is voor jou veeeeeeel te veel. terwijl 23g vetten erg weinig is. vetten zijn erg belangrijk.
          ------------------------

Je hebt niet voor niets de kcal en ekv berekend die je in wil nemen. heb je ook een schema gemaakt wat aansluit op deze kcal en ekv? heb je je exact aan dit schema gehouden en zo ja hoelang. zo ja post dat schema hier.

dan kan ik je op basis van dit schema gericht advies geven wat en hoe je dit kan veranderen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Eetschema

Ik heb zojuist samengesteld hoe het er ongeveer uitziet niet exact zo maar in die richting miss 1 keer botterham minder of meer wat meer melk wat minder enz:

Rond 18:30 is het gewoon avond eten maar dat is elke dag anders
            Rond 19:30 is het denk zon 1000 ml water kon water nergens vinden :P
            Attached Files
            Last edited by Baazel; 26-07-2012, 21:50.

Comment

Niet om te zeiken, maar die excel wijkt wel af van de producten die ik neem. Verschillende merken hebben echt andere waardes(verschillende merken Whey, tonijn, kwark etc). Bij mij liep dit best wel op. Ik doe het dus liever handmatig, maar je komt wel in de buurt natuurlijk...
              Last edited by pescatore; 26-07-2012, 22:18.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wel een beetje goed schema?? Tijden zijn natuurlijk niet precies maar rond dir tijden.

Comment

Dit is een vreselijk bagger schema:

je zit met dit schema aan:
                  kcal: 4356
                  eiwitten: 209g
                  koolhydraten: 653g
                  vetten 93g
                  ----------------------------------

Hoeveel je nodig hebt om te groeien is waarschijnlijk ergens rond de 2500-3000 kcal. Als je dit schema gaat volgen, ben je binnen twee maanden een vetzak met een dikke buik (en nog steeds weinig spieren).

Maak een schema met:
                  kcal: 3000
                  eiwitten: 175g
                  koolhydraten: 350g
                  vetten: 100g

test dit een maandje uit. De kans is groot dat zelfs deze 3000 kcal al iets teveel is voor jou om massa op te bouwen. je kan dan zelfs verder verlagen naar 2750 en dit een maandje testen. pas voeding aan op basis van resultaten.
                  ----------------------

De producten die jij uitzoekt zijn grotendeels troep.
                  Last edited by dynobet; 26-07-2012, 23:10.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je bent 14 en je zegt dat je niet met een doel traint maar het gewoon leuk vindt om je lichaam te zien groeien. Ik zou gewoon lekker gezond eten en eet. 4000kcal is veel te veel. Maar om op je 14e een voedingschema optezetten terwijl je niet echt een doel hebt vind ik een beetje zonde. Zou gewoon eten wat je eten wil met daarin je achterhoofd dat gezonde voeding centraal staat.

Ik zeg niet dat je moet stoppen met trainen en je voedingschema hoor dit is gewoon mijn mening

Met dit gezegd te hebben moet je niet helemaal uitgaan van je onderhoud omdat je ook nog groeit (??) en dat ook energie kost.
                    Ik kan je niet echt helpen met een voeding schema maar wou even mijn mening hierover geven.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                      Je bent 14 en je zegt dat je niet met een doel traint maar het gewoon leuk vindt om je lichaam te zien groeien. Ik zou gewoon lekker gezond eten en eet. 4000kcal is veel te veel. Maar om op je 14e een voedingschema optezetten terwijl je niet echt een doel hebt vind ik een beetje zonde. Zou gewoon eten wat je eten wil met daarin je achterhoofd dat gezonde voeding centraal staat.

Ik zeg niet dat je moet stoppen met trainen en je voedingschema hoor dit is gewoon mijn mening

Met dit gezegd te hebben moet je niet helemaal uitgaan van je onderhoud omdat je ook nog groeit (??) en dat ook energie kost.
                      Ik kan je niet echt helpen met een voeding schema maar wou even mijn mening hierover geven.

Ik wil wel wat groeien natuurlijk een eetschema heb ik niet ik eet van mezelf al rond vaste tijden nu nog zorgen dat het minder word

Comment

Originally posted by Baazel View Post
                        Ik wil wel wat groeien natuurlijk een eetschema heb ik niet ik eet van mezelf al rond vaste tijden nu nog zorgen dat het minder word
                        Vervang al je drinken door water, dan ben je wss al een eind op weg en laat alle zoetigheden liggen. Aan de andere kant, je bent idd 14, ga het jezelf niet te ingewikkeld maken vriend maar gezond kan nooit kwaad
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Melk vervangen door water?

Comment

Wat Dyno schrijft is het juiste advies.
                            Je zou om te beginnen inderdaad kunnen stoppen met het drinken van meer dan 2 liter melk per dag. En water vind je inderdaad niet in het productenoverzicht want er zit geen kcal of voedingsstoffen in. Ook moet je de dubbeldrank schrappen. Als je dit doet (melk en dubbeldrank schrappen) kom je al een heel stuk in de goede richting.
                            Echter, je hebt dan nog steeds teveel koolhydraten. Dat komt omdat je teveel brood met teveel zoet beleg eet. Ook de cracotte bevat erg veel koolhydraten (alhoewel ik betwijfel of de genoemde kev van dit product correct zijn).
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Dan ga ikk er voor zorgen dat ik rond de 2 liter zit en meestal doe ik als beleg hamworst maar dat zie ik er ook niet tussen staan dus deed ik hamlappen is dat veel verschil?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X