''Forced negative reps'' helpt het?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ''Forced negative reps'' helpt het?

Hallo allemaal,
    Heeft iemand hier ervaring met het doen van forced negative reps voor bv biceps, dus dat je een normale curl niet kan doen maar wel met behulp van 2 armen(dus een nog zwaarder gewicht) maar het weer langzaam geforceerd laat zakken met 1 arm?
    Krijg je hierdoor nog betere gains als je bv aan het einde van je bicep oefeningen nog forced negative reps erbij doet?

mvg,
    rotop

Originally posted by rotop View Post
    Hallo allemaal,
    Heeft iemand hier ervaring met het doen van forced negative reps voor bv biceps, dus dat je een normale curl niet kan doen maar wel met behulp van 2 armen(dus een nog zwaarder gewicht) maar het weer langzaam geforceerd laat zakken met 1 arm?
    Krijg je hierdoor nog betere gains als je bv aan het einde van je bicep oefeningen nog forced negative reps erbij doet?

mvg,
    rotop
    Het is een manier van trainen die best lekker is, maar imo niet al te vaak gebruikt moet worden.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ik gebruik het regelmatig als laatste setje. Erg pijnlijk, erg lekker... Je raakt je spieren net weer anders, dus heerlijk om allebei te gebruiken. Daarna ben je doorgaans wel leeg hoor... Dus zeker niet mee starten!
      No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by rotop View Post
        Hallo allemaal,

mvg,
        rotop
        Ja, maar dan wel op de juiste manier.
        Stel, je kunt aan het einde van je oefening nog maar 5 reps met n bepaald gewicht. Dan kun je forced reps gebruiken om de laatste 3 eruit te persen.
        En het beste gaat dat met n spotter erbij.

Het is niet de bedoeling dat je aan het einde van je oefeningen (zoals jij het wil doen) Nog forced negative reps erbij doet. Dan gaat het nergens meer over. Omdat dan de spotter bijna het hele gewicht voor jou moet gaan tillen.

Klaar is klaar en leeg is leeg... Je werkt naar die negative reps toe.
        En ja dan kunnen ze je best helpen, voor net dat beetje extra.

Comment

Maar ik begrijp niet goed waarom je hiervoor n nieuw topic moet openen.
          31mei 2012 is het al aan de orde geweest (geplaatst door Inferno)
          En zo zijn er nog vele te vinden hier.
          Zoekfunctie gebruiken?

Comment

in dat topic gaat het over forced reps en niet over negatieve reps.

Bij negatieve reps is het overigens ook de bedoeling dat de spotter het gewicht omhoog brengt of er bij helpt.

@ rotop : Voor beginners is deze manier van trainen niet nodig. Als je langer traint en de ervaring hebt is het veilig te doen en kan het een effectieve tot zeer effectieve bijdrage leveren.

If you have a closer look at the data in figure 1, you will notice that the differences between the classic biceps exercises is relatively small. With proper loading (i.e. weight) and form the overall activation of the two heads of the biceps (caput longum and caput breve) differs by only 10%, ranging from the dumbbell preacher curl on an 60° incline to the dumbbell concentration curl seated sideways on a bench, with the back of your upper arm supported by your thighs. In those cases the intensity technique, here, so called negatives, can make a significant difference. The 20%-30% load-increase for the negative vs. the normal concentration curl improves its already superior muscle activation by a whopping +40%!
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Negatieve reps brengen veel spierschade en de kans dat je overtraint is erg groot. Ik had veel herstelproblemen erdoor, door lange tijd hit te doen. Maar negatieve zijn wel effectief mits goed toegepast.

En negatieve moeten juist de spotters helpen(het positieve deel dan)

Comment

Het zijn altijd de ecto's met een benchpress van minder dan 100kg die ik negatieven zie doen. Complete onzin om negatieven te doen met oefeningen waarop je meer dan 2 reps doet. Eigenlijk zie je mensen het alleen maar doen op oefeningen van meer dan 2 reps. 'Effectief' vind ik er dan ook niet bij passen. Het lijkt onderhand wel de meest gebruikte ecto-stilstand-techniek in de sportschool.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Voor beginners is het niks.
                  Forced reps kan als je het concentrische deel niet meer kan, dan heb je altijd kracht voor gecontroleerd zakken, maar dan dat je wel zelf een aantal reps van minimaal 6 kan, dan kun je 1 a 2 reps geforceerd doen, maar de controle moet optimaal zijn en niet zoals sommige klootviolen die net 80 kunnen banken voor 5 reps naar 120 kg gaan en dat laten ploffen, dat is geforceerd idioot doen in the gym.
                  "You are what you eat..."
                  That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                    Voor beginners is het niks.
                    Forced reps kan als je het concentrische deel niet meer kan, dan heb je altijd kracht voor gecontroleerd zakken, maar dan dat je wel zelf een aantal reps van minimaal 6 kan, dan kun je 1 a 2 reps geforceerd doen, maar de controle moet optimaal zijn en niet zoals sommige klootviolen die net 80 kunnen banken voor 5 reps naar 120 kg gaan en dat laten ploffen, dat is geforceerd idioot doen in the gym.
                    'Forces reps' zijn puur gebaseerd op intensiteit, richt je dan ook op intensiteit. Een gewicht wat je 6x kan is 85% van je max. Ik vind het nogal zonde om met 85% van je 1rm 'forced' reps te doen, waar je moeilijk van hersteld. Doe dan gewoon wat meer setjes met wat minder reps. Herstel je gemakkelijker en heb je een hoger totaalvolume (kan ook gewoon binnen hetzelfde tijdsbestek).

De 'grotere' coaches doen het alleen op singles boven de max 1rm. Is ook veel logischer: Wennen aan het gewicht.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                      'Forces reps' zijn puur gebaseerd op intensiteit, richt je dan ook op intensiteit. Een gewicht wat je 6x kan is 85% van je max. Ik vind het nogal zonde om met 85% van je 1rm 'forced' reps te doen, waar je moeilijk van hersteld. Doe dan gewoon wat meer setjes met wat minder reps. Herstel je gemakkelijker en heb je een hoger totaalvolume (kan ook gewoon binnen hetzelfde tijdsbestek).

De 'grotere' coaches doen het alleen op singles boven de max 1rm. Is ook veel logischer: Wennen aan het gewicht.
                      Oh oke, ja ik zou dat verder niet weten hoe de echte grotere coaches dat doen, die ken ik namelijk niet verder.
                      Hoge intensiteit kan op zowel lage als hoge reps, en ook op hogere reps kun je 1 a 2 forced reps doen, maar dat is mijn mening.
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X