geen squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geen squat

Doordat ik iets te zwaar getrained heb met lopen (vooral teveel heuvels gepakt in het zuiden kennelijk icm HIIT) heb ik een lichte overbelasting aan de linkerknie. Ik mag nog wel gewoon hardlopen en fietsen/spinnen enzo maar iets meer gematigd.

Squats zitten er echter niet in de komende drie weken. Hoe vervelend is dat met het oog op ontwikkeling precies? Of is het niks om bij stil te staan voor een periode van 3 weken?
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Originally posted by pescatore View Post
    Doordat ik iets te zwaar getrained heb met lopen (vooral teveel heuvels gepakt in het zuiden kennelijk icm HIIT) heb ik een lichte overbelasting aan de linkerknie. Ik mag nog wel gewoon hardlopen en fietsen/spinnen enzo maar iets meer gematigd.

Squats zitten er echter niet in de komende drie weken. Hoe vervelend is dat met het oog op ontwikkeling precies? Of is het niks om bij stil te staan voor een periode van 3 weken?
    mag je alle andere been oefeningen wel gewoon doen?
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ja zolang het niet specifiek veel druk op de knie legt. Dus ook geen leg press bijv, maar deadlift kan wel en calf raise etc. Het is ook geen concrete blessure maar hij moet wel even herstellen. Ik mag bijv gewoon voetballen etc

Comment

Het is klote, maar als de kenners/dokters/fysio's zeggen dat het niet mag, dan is het jammer, ongeacht de consequenties met het oog op ontwikkeling. Blessureloosheid heeft voorrang ;-). Wil overigens niet zeggen dat andere been/oefeningen niet meer mogen, zoals Dyno zegt, wellicht prima op te vangen dan, voor zover mogelijk.
        Ik zou er niet te veel bij stilstaan..

Comment

Nee uiteraard hou ik me eraan. Ik vind het ook niet zo'n ramp, ofja het is nu eenmaal niet anders. Squat schijnt wel dé oefening te zijn die je kniën het meest belast van alle beentraining. Jammer vind het wel een hele chille oefening... of hoe zeg je dat masochistisch haha

Comment

Leg curl leg ext.

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
              Leg curl leg ext.
              Wat is daar mee?

Comment

Wat is daar mee?
                Leg curls en leg extensions zijn oefeningen die je zou kunnen doen

Comment

Ik hoef trouwens mijn benen niet per sé bij te houden. Mijn vraag ging meer over het effect op de rest van je training betreffende hormoonaanmaak enzo. Optisch ben ik geboren met een vrij flink onderstel (vroegere sprinttrainer: "jij hebt het onderstel van een zwarte en het bovenlijf van een blanke, ziet er niet uit")

Comment

Nee uiteraard hou ik me eraan. Ik vind het ook niet zo'n ramp, ofja het is nu eenmaal niet anders. Squat schijnt wel dé oefening te zijn die je kniën het meest belast van alle beentraining. Jammer vind het wel een hele chille oefening... of hoe zeg je dat masochistisch haha
                    hardlopen/voetballen (en veel andere sporten) zijn naar mijn mening toch een stuk belastender voor de knie als een squat met goede techniek. Vooral als dit explosieve sporten zijn waarbij hoge piek krachten vrijkomen en/of zware klappen opgevangen worden.

Maargoed op dit moment is er "iets" mis, en kun je uiteraard beter niet squatten en wachten tot het hersteld is.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by bx91 View Post
                      Leg curls en leg extensions zijn oefeningen die je zou kunnen doen
                      ja doe dat nou juist niet. Leg extensions en curls zijn (met een redelijk gewicht, welke je zeker moet gebruiken zonder pre exhaust van de benen) een veel grotere belasting op je knieen als leg press en squats ooit kunnen zijn.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        hardlopen/voetballen (en veel andere sporten) zijn naar mijn mening toch een stuk belastender voor de knie als een squat met goede techniek. Vooral als dit explosieve sporten zijn waarbij hoge piek krachten vrijkomen en/of zware klappen opgevangen worden.

Maargoed op dit moment is er "iets" mis, en kun je uiteraard beter niet squatten en wachten tot het hersteld is.
                        Ja dat zou ik ook denken maar goed, laat ik maar verstandig zijn en de beste man zijn advies aannemen Ik ga ook niet los met lopen en voetballen start pas over 2 weken dus dat komt wel goed hoop ik
                        Last edited by pescatore; 26-07-2012, 16:00.

Comment

Ik hoef trouwens mijn benen niet per sé bij te houden. Mijn vraag ging meer over het effect op de rest van je training betreffende hormoonaanmaak enzo. Optisch ben ik geboren met een vrij flink onderstel (vroegere sprinttrainer: "jij hebt het onderstel van een zwarte en het bovenlijf van een blanke, ziet er niet uit")
                          Hoe zit het trouwens met je techniek bij het squatten? Verder zou ik me niet druk maken om je benen. je zult wat kracht en massa verliezen op benen, als je ze minder/niet belast. maar dit is ook weer vrij snel terug als je weer volop kan trainen. de groei van het bovenlichaam zal niet veel beinvloed worden.

Comment

Tsja wat kan ik erover zeggen, die techniek? Ik probeer een perfecte kopie van deze voorbeelden te maken #1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides! volgens mij lukt dat aardig. Daarnaast heb ik een tijdje terug de instructeur op de sportschool laten kijken, die vond dat ik alles goed en geconcentreerd uitvoerde. Maar goed, is natuurlijk een beetje subjectief.

Comment

Wat is er dan overbelast?Heeft de fysio dat gezegd?
                              Leg extension is een klote oefening voor je knie dus die zou ik zeker niet doen, ik zou eigenlijk even helemaal niks doen en alleen fietsen voorlopig na een paar dagen.
                              Ik heb ooit me knie helemaal naar de klote geholpen door geen rust te nemen.
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X