zit er overigens over na te denken een studie fysiotherapie deeltijd te gaan volgen. Gewoon, omdat het kan
geen squat
Collapse
X
-
Originally posted by Robbie1970 View PostWat is er dan overbelast?Heeft de fysio dat gezegd?
Leg extension is een klote oefening voor je knie dus die zou ik zeker niet doen, ik zou eigenlijk even helemaal niks doen en alleen fietsen voorlopig na een paar dagen.
Ik heb ooit me knie helemaal naar de klote geholpen door geen rust te nemen.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostTsja wat kan ik erover zeggen, die techniek? Ik probeer een perfecte kopie van deze voorbeelden te maken #1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides! volgens mij lukt dat aardig. Daarnaast heb ik een tijdje terug de instructeur op de sportschool laten kijken, die vond dat ik alles goed en geconcentreerd uitvoerde. Maar goed, is natuurlijk een beetje subjectief.
ik vind zelf de squat rx serie erg goed. dit zijn 20+ filmpjes van in totaal meer als 2 uur over hoe te squatten en hoe bepaalde fouten/problemen op te lossen.
dit is deel 1:
Squat Rx #1 - YouTube
andere delen kun je zoeken op youtube door te zoeken op squat rx 2, 3, 4 etc etc.
--------------------------
Heeft mij iig veel geholpen om de squat te perfectioneren.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostDe pezen rond de knie hebben wss hele lichte ontstekingsverschijnselen, maar het trok op een gegeven moment door mijn bovenbeen. Ja dat is ook het plan, alleen spinning 2-3 x per week. Lopen laten we ff. Wel jammer, begon net weer scherpe tijden te gaan lopen qua basisconditieMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by melvinafca View PostSorry voor t verkeerde advies dan dacht dat die geen druk op de knie zetteb
Voor het luciferstokjes syndroom ben ik niet bang en ik wil ook geen mucho-mega bodybuilder zijn dus dit probleem zal wss ook niet aan de orde komen. Dat gezegd hebbende, snap ik ondertussen het belang en de onmisbaarheid van beentraining wel. Brad Pitt in Troy is zeg maar wat ik maximaal wil.
Weet dat jullie dat allemaal pussy vinden maar smaken verschillenBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostHmm, ik zie bij wielrenners erg vaak dat ze blessures aan de knie hebben. Weet er niet het fijne van, maar mij lijkt het dat je alles op hoge intensiteit wat je bovenbeen/knie belast even moet laten.
Daarnaast hebben wielrenners naar mijn weten nooit knieblessures buiten valpartijen. Maar een vriend van me is ploegleider, gaat dit jaar naar Rabo. Die weet daar vast meer van. Keep you informed!Last edited by pescatore; 26-07-2012, 16:27.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostMisschien een idee om een filmpje te maken (laten maken) van een paar squat setjes. Van zowel achterkant als zijkant. Dan kunnen de mensen hier je squat eens bekijken en je eventueel tips geven.
ik vind zelf de squat rx serie erg goed. dit zijn 20+ filmpjes van in totaal meer als 2 uur over hoe te squatten en hoe bepaalde fouten/problemen op te lossen.
dit is deel 1:
Squat Rx #1 - YouTube
andere delen kun je zoeken op youtube door te zoeken op squat rx 2, 3, 4 etc etc.
--------------------------
Heeft mij iig veel geholpen om de squat te perfectioneren.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostNee, eliptische beweging belast je véél minder dan iedere stap een schok absorberen tijden hardlopen. Ik had ook nooit last met spinnen trouwens. Daarnaast mag ik wel nog alles maar minimaal 24h rust ertussen en niet máximaal gaan.
Daarnaast hebben wielrenners naar mijn weten nooit knieblessures buiten valpartijen. Maar een vriend van me is ploegleider, gaat dit jaar naar Rabo. Die weet daar vast meer van. Keep you informed!
Meestal betreft het een voetballer, dat wil zeggen de bekende "voetbalknie". Bij hardlopers kennen we de term Runners knee, maar ook wielrenners, of zij die regelmatig in hun vrije tijd op een racefiets zitten, hebben nogal eens knieklachten. Chronische knie-klachten bij sporters kunnen veroorzaakt worden door knieslijtage (gonartrose), door het patellofemoraal-syndroom of door Retropatellaire chondropathie (RPC).
Retropatellair betekent achter de knieschijf. De term patellofemoraal syndroom duidt erop dat de klacht samenhangt met pijn ten gevolge van de druk waarmee de patella (knieschijf) tegen het femur (bovenbeen) gedrukt wordt. Bij veel vormen van sport, zoals wielrennen, wordt de m.vastus medialis (bovenbeen, binnenste spier) minder sterk dan de m.vastus lateralis (bovenbeen, buitenste spier), hetgeen een rol kan spelen bij retropatellaire knieklachten.
Knieklachten bij wielrennen, welke oorzaken en behandeling? - Sport - Online spreekuur - Gezondheidsplein.nlMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View Post
Man, ik ga die opleiding doen denk ik. Zo interessant! En staat ook goed op je c.v. - ben daarnaast ook erkend fysiotherapeutBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by bx91 View PostLeg curls en leg extensions zijn oefeningen die je zou kunnen doenI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Benen gewoon even laten, beter 2 weken niks doen en er vanaf dan maanden rondlopen met zeurende pijn.
Probeer zodra je weer begint variatie aan te brengen in zgn Wide en small stance oefening d.w.z. je benen verder uit elkaar of dichter bij elkaar, voor betere balans in de spieren rond je kniegewricht, zal zo eens een artikel opzoeken heb ik nog ergens als het goed is.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
19 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
1 day ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment