Ik moet veel afvallen, maar wil ook sterker worden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Patricia86 View Post
    Kijken naar de oermens vind ik een goed iets.
    Maaaaarrrreeee denk je serieus dat de oermens 4gr eiwit at? Áls dat zo is, praat je al meer over eskimo's. Canada en Alaska ligt toch nog wel een eindje hier vandaan. En ga je wat verder de andere kant op (bv India) dan heb je juist een dieet wat daar haaks op staat.

    Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid voeding vs beweging, en eiwitshakes in die tijd.


    Stel: het is helemaal perfect.
    Waarom zou je dan alsnog veel eiwit eten?
    Het is duurder en kan ten koste gaan van je energie (door meer eiwit, minder koolhydraten).

    Koolhydraten geven energie. Maar meer koolhydraten dan je nodig hebt geven ook niet meer energie. Meer eiwit zorgt net zo goed niet voor meer spiergroei.

    Dus welk voordeel zit eraan?
    Hunter/gatherer. Zal veel met geografie te maken hebben maar dieren waren er in die tijd in veel grotere mate / km2
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

    Comment


    • #62
      Originally posted by Hajar View Post
      Over die eiwitten maak ik me niet druk meer, dat geloof ik wel.

      Ik ben nu aan het bedenken hoe ik aan 2500 kcal kan komen, zonder 225 gram carbs te overschrijden.
      eieren
      kwark
      noten
      verse zalm
      volle melk
      avocado
      olijfolie

      denk bijvoorbeeld aan een salade met sla, tomaat, komkommer, ui, blikje tonijn, wat kappertjes, scheutje olijfolie, wat azijn, zout peper, misschien een paar ansjovis erbij voor de smaak.

      Ipv tonijn en ansjovis, kun je ook een 10% feta kaas + wat blokjes/reepjes kipfilet in de salade doen. misschien paar olijven, harricot verts.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

      Comment


      • #63
        Ik had al aardig wat noten verwerkt (40 gram). Elke dag vis eten is toch niet aan te raden ivm dioxine?

        Waarom trouwens volle melk Dynobet? Is magere melk niet beter? Olijfolie kan is her en der wel toevoegen denk ik.

        Ik heb nu grote hoeveelheden havermout/brinta in mijn concept-voedingsschema's, dus dat tikt aan voor de koolhydraten.

        Wel jammer, wat dat kan ik makkelijk eten. Havermout of brinta met water vind ik goed te doen, en is lekker snel klaar.

        Comment


        • #64
          Originally posted by Patricia86 View Post
          Stel: het is helemaal perfect.
          Waarom zou je dan alsnog veel eiwit eten?
          Het is duurder en kan ten koste gaan van je energie (door meer eiwit, minder koolhydraten).

          Koolhydraten geven energie. Maar meer koolhydraten dan je nodig hebt geven ook niet meer energie. Meer eiwit zorgt net zo goed niet voor meer spiergroei.

          Dus welk voordeel zit eraan?
          De vraag is, hoeveel is optimaal, onder welke omstandigheden.

          Hoelang traint iemand al, hoe zwaar traint iemand, hoe vaak traint iemand, doet iemand alleen cardio of cardio en KT, heeft iemand een zeer hoge kcal verbranding per dag, of juist een lage kcal verbranding per dag?

          Eet iemand een kcal overschot en zit hoog in zijn kh (weinig omzetting van eiwit.aminozuren naar glucose), of zit iemand op dieet met een kcal deficiet en minder kh (meer omzetting van eiwitten/aminozuren naar glucose).

          er is zoveel wat invloed kan hebben. hoe weet je nou wat de optimale hoeveelheid is?
          ------------------------------

          Daar is heel wat literatuur over te vinden. voor krachtsporters variëren de adviezen qua innames ongeveer tussen die 1.8g per kg lichaamsgewicht tot wel 3.3g per kg lichaamsgewicht (bij een normaal vet%).

          Veel mensen redeneren dan: liever iets teveel (als het niet schadelijk is), als te weinig en niet mijn proteine synthese optimaal stimuleren.

          Ik persoonlijk ben het niet helemaal eens met deze gedachte, en ben van mening dat je moet gaan experimenteren met verschillende innames, en dan zelf moet uitvinden wat het beste bij jou en jouw doelen past (waarbij je tijdens het experimenteren wel binnen een redelijke marge blijft).

          Voor mij persoonlijk is dit nu al lange tijd rond de 250g eiwitten per dag. daarop groei ik goed en blijven voldoende kcal over voor kh en vetten, waardoor ik me er energiek bij voel.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

          Comment


          • #65
            Originally posted by dynobet View Post
            Hoelang traint iemand al
            Wat is hier zo belangrijk aan?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

            Comment


            • #66
              Originally posted by Patricia86 View Post
              Kijken naar de oermens vind ik een goed iets.
              Maaaaarrrreeee denk je serieus dat de oermens 4gr eiwit at?
              Dat denk ik niet alleen, het is ook zo. Er was niets anders dan op dieren te jagen en de bewaarde noten te eten. Vers plantaardig materiaal is er in de winterperiode nauwelijks.

              Originally posted by Patricia86 View Post
              Áls dat zo is, praat je al meer over eskimo's. Canada en Alaska ligt toch nog wel een eindje hier vandaan. En ga je wat verder de andere kant op (bv India) dan heb je juist een dieet wat daar haaks op staat.
              Met noordelijke streken bedoel ik inderdaad Canada, Alaska, Scandinavië, noordelijke delen van Rusland en Azië etc. Het dieet van Eskimo`s en de jagers verschild niet zo gek veel qua macro-nutriënten behalve dat de Eskimo`s meer vetten binnen krijgen.

              De hersenen van de blanke moderne mens is zwaarder en groter dan die van de zwarte moderne mens. Juist door het eiwit rijke dieet van de blanke oermens hebben hersenen meer kans gehad te groeien in tegenstelling tot het koolhydraat rijke dieet van de zwarte oermens.

              Originally posted by Patricia86 View Post
              Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid voeding vs beweging, en eiwitshakes in die tijd.
              Precies, mensen in de oertijd moesten ook meer eten om aan voedsel te komen voor de hele groep. Ook hadden zij geen cv installatie etc. etc.

              Stel: het is helemaal perfect.
              Waarom zou je dan alsnog veel eiwit eten?
              Het is duurder en kan ten koste gaan van je energie (door meer eiwit, minder koolhydraten).

              Koolhydraten geven energie. Maar meer koolhydraten dan je nodig hebt geven ook niet meer energie. Meer eiwit zorgt net zo goed niet voor meer spiergroei.

              Dus welk voordeel zit eraan?[/QUOTE]

              Van te veel eiwitten wordt je ook vet. Maar eiwitten kun je ook gebruiken voor energie, en omzeil je de insuline productie deels door de langzame afgifte van glucose aan het bloed. Dat is een voordeel.
              Last edited by erik1982; 29-07-2012, 17:09.

              Comment


              • #67
                Originally posted by Hajar View Post
                Ik had al aardig wat noten verwerkt (40 gram). Elke dag vis eten is toch niet aan te raden ivm dioxine?

                Waarom trouwens volle melk Dynobet? Is magere melk niet beter? Olijfolie kan is her en der wel toevoegen denk ik.

                Ik heb nu grote hoeveelheden havermout/brinta in mijn concept-voedingsschema's, dus dat tikt aan voor de koolhydraten.

                Wel jammer, wat dat kan ik makkelijk eten. Havermout of brinta met water vind ik goed te doen, en is lekker snel klaar.
                Ik schreef nergens dat je dit elke dag moest eten. maar als je je zorgen maakt om dioxine, dan lees dit stukje even: Dioxines en PCB’s kunnen via het milieu en het voedsel door mensen worden opgenomen. Door luchtvervuiling en het eten van dierlijke producten zoals vlees, vis, eieren en melk.

                Volle melk is de minst bewerkte melk die er bestaat. Juist door de vetten in de melk, is het lichaam beter in staat om de andere nutriënten uit de melk op te nemen. Niet voor niets heeft moedermelk (en alle andere verse melk) zeer veel vetten.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                Comment


                • #68
                  Originally posted by pescatore View Post
                  Wat is hier zo belangrijk aan?
                  als iemand al lang traint, kan hij een hogere belasting qua training aan. meestal ligt het totaal volume EN/OF sde frequentie + de intensiteit een stuk hoger.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by dynobet View Post
                    Ik denk sowieso dat we elkaar wel goed snappen, en dat we het niet zo oneens zijn met elkaar. Alleen hebben wij net een wat andere kijk op het geheel, door net iets andere ervaringen.
                    Ja, is denk ik ook zo.

                    Om nog even op de quote in te gaan;

                    Jij poste letterlijk 'Er is NUL bewijs dat een bepaalde hoeveelheid te veel is, mits men voldoende vocht binnenkrijgt EN geen problemen met de nieren heeft'. Dat ligt in mijn ogen wel wat breder dan die 225 gram...

                    Al maken die laatste 6 woordjes het ook wel weer heel breed. Stel dat hoge hoeveelheden slecht zijn voor de nieren... dan is dat pas een probleem als de nieren achteruit gaan. Dus ook als het slecht voor je nieren is kan je die zin zeggen (het lijkt bijna een nietszeggende commerciële inpakking, zoals 'als beste gestest' of 'gezoet met 100% xilitol).


                    Met dat je discipline moet leren, doelde ik enkel dat het vaak niet vanzelf gaat. Als ik dat zo bedoelde als jij opvat, had ik wel gezegd dat je jezelf moet verplichten tot van alles, om discipline te krijgen

                    Originally posted by dynobet View Post
                    De vraag is, hoeveel is optimaal, onder welke omstandigheden.
                    Idd. Die vraag is mijn punt...

                    Originally posted by erik1982 View Post
                    Dat denk ik niet alleen, het is ook zo. Er was niets anders dan op dieren te jagen en de bewaarde noten te eten. Vers plantaardig materiaal is er in de winterperiode nauwelijks.

                    Met noordelijke streken bedoel ik inderdaad Canada, Alaska, Scandinavië, noordelijke delen van Rusland en Azië etc. Het dieet van Eskimo`s en de jagers verschild niet zo gek veel qua macro-nutriënten behalve dat de Eskimo`s meer vetten binnen krijgen.

                    De hersenen van de blanke moderne mens is zwaarder en groter dan die van de zwarte moderne mens. Juist door het eiwit rijke dieet van de blanke oermens hebben hersenen meer kans gehad te groeien in tegenstelling tot het koolhydraat rijke dieet van de zwarte oermens.

                    Precies, mensen in de oertijd moesten ook meer eten om aan voedsel te komen voor de hele groep. Ook hadden zij geen cv installatie etc. etc.

                    Van te veel eiwitten wordt je ook vet. Maar eiwitten kun je ook gebruiken voor energie, en omzeil je de insuline productie deels door de langzame afgifte van glucose aan het bloed. Dat is een voordeel.
                    Grappig dat van die hersenen Ik zie alleen het verband daarmee niet helemaal.
                    Het bulken zoals nu gedaan wordt, werd toen sowieso niet gedaan. Hooguit noodgedwongen meer reserves aanzetten voor de winter. Maar met het activiteitenniveau van destijds en nu kan ik moeilijk geloven dat het in verhouding staat haha. En uuhm wie zegt dat de voedingsstoffen van de 'productkeuze' destijds hetzelfde waren?
                    Er zijn meerdere bronnen dat als een dier onder de juiste omstandigheden leeft, de voedingsstoffen ook beter worden, zoals de verhouding van goede vetten.

                    En natuurlijk kan je eiwitten als energie gebruiken. Precies diezelfde overtuiging had ik heel lang, en daar mijn schema op aangepast.
                    Maar uiteindelijk krijg je daar alsnog niet zoveel energie van als uit koolhydraten, en is het duurder (en mijn huid werd ging erop achteruit, maar dat zal lang niet iedereen hebben). Je insuline pieken zijn op meer manieren te voorkomen, dus welk voordeel zit eraan?

                    Comment


                    • #70
                      http://www.veoh.com/watch/v15656684x...irst+Ancestors
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Patricia86 View Post
                        Grappig dat van die hersenen Ik zie alleen het verband daarmee niet helemaal.

                        Voor de ontwikkeling van de hersenen zijn veel eiwitten nodig. Daaruit kun je al afleiden dat het dieet zeer eiwitrijk moet zijn geweest daar waar de hersenen groter en zwaarder zijn. Dat is het verband.

                        Originally posted by Patricia86 View Post
                        Het bulken zoals nu gedaan wordt, werd toen sowieso niet gedaan. Hooguit noodgedwongen meer reserves aanzetten voor de winter. Maar met het activiteitenniveau van destijds en nu kan ik moeilijk geloven dat het in verhouding staat haha. En uuhm wie zegt dat de voedingsstoffen van de 'productkeuze' destijds hetzelfde waren?
                        In die tijd was het eten zo veel als mogelijk een noodzaak, je weet immers niet wanneer de volgende maaltijd is en welke omstandigheden je voor de kiezen krijgt. De exemplaren die destijds gemakkelijker vet aanzetten (meso- endomorf) waren de overlevers.

                        Originally posted by Patricia86 View Post
                        Er zijn meerdere bronnen dat als een dier onder de juiste omstandigheden leeft, de voedingsstoffen ook beter worden, zoals de verhouding van goede vetten.

                        En natuurlijk kan je eiwitten als energie gebruiken. Precies diezelfde overtuiging had ik heel lang, en daar mijn schema op aangepast.
                        Maar uiteindelijk krijg je daar alsnog niet zoveel energie van als uit koolhydraten, en is het duurder (en mijn huid werd ging erop achteruit, maar dat zal lang niet iedereen hebben). Je insuline pieken zijn op meer manieren te voorkomen, dus welk voordeel zit eraan?
                        Koolhydraten zijn een gemakkelijke en goedkope energiebron. Sommige mensen reageren inderdaad op eiwitten waarbij de huid "slechter" wordt, maar dat maakt niet dat je te veel eiwitten waarbij het lichaam dat niet aan kan. Vaak is het zo dat het na een aantal maanden beter gaat door betere enzymatische aanpassingen op de hogere eiwit consumptie.
                        Het eten van veel eiwitten heeft ook als voordeel dat het verzadigend werkt. Het geeft een voller gevoel waardoor de vraag naar voedsel remt. Dat is een groot voordeel t.o.v. koolhydraten.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by erik1982 View Post
                          In die tijd was het eten zo veel als mogelijk een noodzaak, je weet immers niet wanneer de volgende maaltijd is en welke omstandigheden je voor de kiezen krijgt. De exemplaren die destijds gemakkelijker vet aanzetten (meso- endomorf) waren de overlevers.
                          Ja mooi he. Natuurlijke papzakken zijn genetisch superieur. Zag dit laatst ook in een docu.

                          Yeay us endo's
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by dynobet View Post
                            Volle melk is de minst bewerkte melk die er bestaat. Juist door de vetten in de melk, is het lichaam beter in staat om de andere nutriënten uit de melk op te nemen. Niet voor niets heeft moedermelk (en alle andere verse melk) zeer veel vetten.
                            Ok, klinkt aannemelijk. Ik ben sowieso wel voor zo min mogelijk bewerkte producten.

                            Brengt bij het volgende, supplementen. Ik ben hier in principe niet zo happig op, maar om aan de benodigde eiwitten te komen ga ik hier wel supplementen voor kopen.

                            Voor mijn doelen, wat kan ik dan het beste pakken? Het hoogwaardige Whey Isolaat, of het langzaam afgevende micellaire caseïne.

                            Of kan ik zelfs het beste zowel whey isolaat als caseïne kopen en deze op verschillende tijdstippen op de dag innemen, of zelfs misschien wel mengen?

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Hajar View Post
                              Ok, klinkt aannemelijk. Ik ben sowieso wel voor zo min mogelijk bewerkte producten.

                              Brengt bij het volgende, supplementen. Ik ben hier in principe niet zo happig op, maar om aan de benodigde eiwitten te komen ga ik hier wel supplementen voor kopen.

                              Voor mijn doelen, wat kan ik dan het beste pakken? Het hoogwaardige Whey Isolaat, of het langzaam afgevende micellaire caseïne.

                              Of kan ik zelfs het beste zowel whey isolaat als caseïne kopen en deze op verschillende tijdstippen op de dag innemen, of zelfs misschien wel mengen?
                              Die snelle eiwitten zijn sowieso wel handig in de ochtend. Ik neem bijv een shake met al mijn brinta of havermout er zo koud bij. Precies drinkontbijt en het smaakt dan meteen naar een chocoladeshake. En klaar in 30 sec. Heerlijk

                              Maar probeer het zo veel mogelijk uit je eten te halen. Ik neem alleen op (kracht)trainingsdagen 2 shakes, andere dagen alleen 30gr whey bij t ontbijt.

                              Die casseine hoeft in principe niet als je laat op de avond een bak kwark wegzet. Bijkomend voordeel van de kwark is ook dat je echt best wel vol zit. Ik werk weleens voor ik ga slapen en je hebt dan gewoon geen leeg gevoel
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by pescatore View Post
                                Die snelle eiwitten zijn sowieso wel handig in de ochtend. Ik neem bijv een shake met al mijn brinta of havermout er zo koud bij. Precies drinkontbijt en het smaakt dan meteen naar een chocoladeshake. En klaar in 30 sec. Heerlijk

                                Maar probeer het zo veel mogelijk uit je eten te halen. Ik neem alleen op (kracht)trainingsdagen 2 shakes, andere dagen alleen 30gr whey bij t ontbijt.

                                Die casseine hoeft in principe niet als je laat op de avond een bak kwark wegzet. Bijkomend voordeel van de kwark is ook dat je echt best wel vol zit. Ik werk weleens voor ik ga slapen en je hebt dan gewoon geen leeg gevoel

                                Ja, van zoiets ging ik al uit.Ik ben geen enorme kwark-fan, maar ik zou dit dan mooi af kunnen wisselen met casseïne toch? De ene dag kwark de andere dag casseïne. (wanner ik een hongergevoel heb sowieso kwark uiteraard).


                                Ik heb al wat whey isolaat gekocht. Ik heb vanochtend een shake gemaakt. Maar dat kreeg ik echt niet weg. Moet er enorm van kokhalzen. Wat is dat goor man. Dat wordt hem niet dus.

                                Als ik hem mix met brinta of havermout goed het wel goed. Voor in de ochtend geen probleem dus. Kan ik dit rondom training ook mixen met wat brinta/havermout of krijg ik dan op verkeerde moment verkeerde koolhydraten binnen?

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X