Zijn hier nog vegetariërs of veganisten aanwezig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er zijn verschillende soorten vegetariers. Je hebt degenen die geen vlees eten, maar wel zuivel+eieren, degenen die geen vlees eten maar wel vis en degenen die compleet zonder vlees+dierlijke producten gaan (veganisten).

Comment

Ik snap niet zo goed waarom er in dit geval onderscheid wordt gemaakt tussen vlees en vis. Aangezien vis eigenlijk gewoon vlees is. In beide gevallen gaat het om weefsel van een gewerveld dier.

En hoe zit het met ongewervelde dieren?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Ik snap niet zo goed waarom er in dit geval onderscheid wordt gemaakt tussen vlees en vis. Aangezien vis eigenlijk gewoon vlees is. In beide gevallen gaat het om weefsel van een gewerveld dier.

En hoe zit het met ongewervelde dieren?
        En dan heb je nog de "vegetariers" die alles eten, zolang je maar niet kan ZIEN dat het om een dier gaat/ging. OF de "vegetariers" die geen dieren met een hoge knuffel factor eten. haha.

vis = lage knuffel factor. En dat is helaas waarschijnlijk ook nog de echte reden waarom velen wel vis(vlees) maar geen dieren(vlees) eten.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Lian View Post
          Er zijn verschillende soorten vegetariers. Je hebt degenen die geen vlees eten, maar wel zuivel+eieren, degenen die geen vlees eten maar wel vis en degenen die compleet zonder vlees+dierlijke producten gaan (veganisten).
          Als je eieren en of vis eet en melk drinkt(van zowel koe alsook geit) enz ben je hypocriet bezig. Er sterven dieren voor die voeding....elk rammetje en elk stiertje dat geboren wordt en elk haantje dat geboren wordt. Vreet die beesten dan ook op als ze moeten sterven voor de melk en eieren. Eet ook die arme dieren op die uitgebuit worden voor de melk en eieren en uiteindelijk veel te vroeg sterven door uitputting voor de melk en eitjes.
          Als je om dieren geeft eet je niks wat dierlijk is en door uitbuiting en sterven van dieren gewonnen wordt voor consumptie.

In mijn eerste post gaf ik daarom al aan, voor vegetariërs geen respect en voor veganisten wel.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            En dan heb je nog de "vegetariers" die alles eten, zolang je maar niet kan ZIEN dat het om een dier gaat/ging. OF de "vegetariers" die geen dieren met een hoge knuffel factor eten. haha.

vis = lage knuffel factor. En dat is helaas waarschijnlijk ook nog de echte reden waarom velen wel vis(vlees) maar geen dieren(vlees) eten.
            of elk dier eten behalve paard.....

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Waarschijnlijk komt het omdat een vis geen oogleden en wenkbrauwen heeft. Als je een vis een klap verkoopt blijft hij jou met dezelfde uitdrukking aankijken, alsof hij tegen je zegt: "Is dat alles wat je in huis hebt, watje? Probeer het nogmaals, slappeling! Kom maar op!"

Ik heb maling aan jou!
              Last edited by inferno_0666; 05-08-2012, 00:27.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by marnop View Post
                of elk dier eten behalve paard.....
                paard = hoge knuffel factor. net als bambi en stampertje.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik snap niet waarom iemand vegetariër is.. Ik vind het ook zielig voor die dieren, en ben ook zeker tegen dierengeweld etc.
                  Maar het dier is al dood, dus of ik het nu eet of de buurman. Het blijft dood.

Vind het knap dat je van zo een lekker kippetje kan afblijven, maar zie er het nu niet van in helaas.
                  Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

weer ontopic
                    Getting started
                    wat meer informatie hoe je aan je eiwitten moet komen ect ect

(als vegetariër)
                    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by Ptrckk93 View Post
                      Ik snap niet waarom iemand vegetariër is.. Ik vind het ook zielig voor die dieren, en ben ook zeker tegen dierengeweld etc.
                      Maar het dier is al dood, dus of ik het nu eet of de buurman. Het blijft dood.

Vind het knap dat je van zo een lekker kippetje kan afblijven, maar zie er het nu niet van in helaas.
                      lol wat een opmerking, als iedereen vegatarier was hoefden er helemaal geen dieren dood.

Wat ik niet vat is dat veganisten niet verder doortrekken, geen leren schoenen, kleding van dierenhuid/wol gemaakt, geen medicijnen aangezien die vaak op dieren worden getest, net als cosmetica.

Comment

Er zijn ook mensen die dat doen hoor, maar dat is onwijs lastig. En bij t vegetariër zijn gaat het niet altijd alleen om het dierenleed, er zijn meerdere redenen waarom je vegetariër kunt worden. Zuivel en eieren kunnen trouwens wel op een diervriendelijke manier geproduceerd worden, maar als je bedoelt dat een ei een ongeboren kuiken is: ja heb je gelijk in t punt blijft, dat iedereen zijn eigen redenen heeft. T zou gewoon beter zijn als iedereen minder vlees ging eten, al is het maar één dag in de week.

Comment

ach nog paar jaar en dan kweken we vlees gewoon ipv dieren slachten, groeit er gewoon 30 kilo ossenhaas in een potje

Comment

Haha, dat zou ideaal zijn.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              lol wat een opmerking, als iedereen vegatarier was hoefden er helemaal geen dieren dood.

Wat ik niet vat is dat veganisten niet verder doortrekken, geen leren schoenen, kleding van dierenhuid/wol gemaakt, geen medicijnen aangezien die vaak op dieren worden getest, net als cosmetica.
                              dit:

oo nee, ik eet geen dieren want het is zielig dat ze die slachten. Maar ze dragen wel jassen en schoenen en gebruiken medicatie waarbij dieren meer leed gehad hebben.

Maar tja, ze doen wat ze willen. Enkele van mijn beste vrienden zijn vegetariërs dus ik veroordeel ze niet.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by Lian View Post
                                Zuivel en eieren kunnen trouwens wel op een diervriendelijke manier geproduceerd worden, maar als je bedoelt dat een ei een ongeboren kuiken is: ja heb je gelijk in
                                Als dat diervriendelijke dan ook zou gebeuren....maar we weten allemaal dat dat niet zo is.
                                Voor die litertjes geitenmelk sterven er van de 400.000 geitenlammetjes die geboren 200.000 geitebokjes elk jaar omdat de vegetariër zo nodig geitenmelk moet drinken. Dit is ongeveer het exacte aantal dat MOET sterven alleen in NL. Laten we het maar niet over de aantallen koe stiertjes hebben......
                                En waarom sterven ze? Ze worden erg jong afgemaakt omdat ze melk drinken en geen vleeskoe of melkgeit zijn.
                                mbt de eieren....leuk lekker loslopen die kippetjes....maar evengoed nog genetisch gemanipuleerd om meer te leggen en na 14 maanden gaan ze de slacht in. Legt elke kip eieren..? Nee ruim de helft is haantje....dus meer dan de helft....en wordt direct na geboorte levend ingevroren, of vergast of gewoon levend vermalen omdat we zo nodig een eitje moeten eten...
                                De consumptie van zuivel en eieren is de laatste 10 jaar verder omhoog gegaan vanwege de veel grotere productie van vleesvervangers op basis van? Jawel .....zuivel.....

Goed he vegetariër zijn.....

Daarom veganisten zijn beter volk. Zijn niet hypocriet en eten helemaal niks wat door dierenuitbuiting, dierenleed en dierensterfte is gewonnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X