Originally posted by Robbie1970
View Post
In IPF (toch wel de meest vooraanstande federatie, meeste leden, meeste landen aangesloten,...) en heel wat andere federaties mag je enkel 'single ply' gebruiken, wat wil zeggen dat het pak of shirt maar uit 1 laag polyester mag bestaan (als ik het goed heb) in andere federaties, mag je gebruiken wat je wil.. Komt er een fabrikant met een 9-ply bench shirt op de markt dan kan je dat gebruiken. Dat zijn (imo) ook nogal de federaties waar de reglementen niet echt nauw worden genomen en als het gewicht op de bar impressive is en je lift het is het mooi voor de show

Maar tegenwoordig zijn sommige single ply modellen ook zodanig sterk... Nu mogen er tot 2014 eigelijk geen nieuwe modellen meer op de markt komen voor IPF wedstrijden en dat is mss maar best zo ook. Die pakken zijn er in eerste instantie gekomen om 'veiliger' te liften, heupen en schouders wat te beschermen... Ondertussen zijn die sterkste bench pakken imo gevaarlijker voor blessures dan gewoon raw

Maar om een voorbeeld te geven ik bench raw 157.5 en met een Titan F6 Tornado (wat niet echt een heel sterk pak is) 180, zou wel hoger moeten, maar zoals ik zeg, is afhankelijk van vele factoren, je moet techniek er ook heel erg aan aanpassen..Geloof dat je zo'n +15-20% mag rekenen normaal single ply
Wat je er precies uit kan halen weet ik niet..
Wat mij echter op valt is dat je raw zelden iemand een hoger squat pr ziet hebben dan zijn deadlift pr..
Geared is dit precies andersom..
Zo zie ik soms getallen voorbijkomen op fora(ook bij bankdrukken) waar je stijl van achteroverslaat tot ze raw gaan liften..
Ik snap dat hele beleid niet eigenlijk, bij bepaalde bonden test men atleten off season aan huis nog op Aas, terwijl een elastieken harnas gewoon toegestaan is..
Wat mij echter op valt is dat je raw zelden iemand een hoger squat pr ziet hebben dan zijn deadlift pr..
Geared is dit precies andersom..
Zo zie ik soms getallen voorbijkomen op fora(ook bij bankdrukken) waar je stijl van achteroverslaat tot ze raw gaan liften..
Ik snap dat hele beleid niet eigenlijk, bij bepaalde bonden test men atleten off season aan huis nog op Aas, terwijl een elastieken harnas gewoon toegestaan is..
Vind zelf raw ook veel mooier, leuker om te doen en, geloof het of niet: makkelijker.
Btw, mijn squat pr raw ligt wel hoger dan conventioneel dl raw

Comment