Acne Bovenlichaam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Acne Bovenlichaam

Hallo,

Sinds 2 weken ben ik bezig met een schema waar ik 2x per dag train (voornamelijk hardlopen) en daarbij heb ik toen een voedingsschema opgesteld van 3600 Kcal (hier ook nog gecontroleerd). Nu krijg ik echter vrij veel acne op me schouders en bovenkant borst.

Ligt dit aan mijn voeding? (vetten/koolhydraten/eiwitten)
    Of komt het door stress misschien (te weinig slaap)?
    Of komt het door de shakes?
    Neem overdag alleen een complex carb gainer.

Voor de training:
    Pre-workout shake

Tijdens training:
    Aminozuren

En na de training:
    Dextrose
    Mega grow
    Protein

Iemand een idee?

Voeding zal de boosdoener zijn.

Een hoge proteine inname kan zorgen voor acne
    Hoe hoog is je proteine inname nu ?
    Wat was dit hiervoor?

elimineer eens voor een weekje je proteine shake of ga eens over op een ander merk.

Comment

Kan ook van de complex carb gainer/mega grow komen. Beetje uitzoeken van waar het komt zou ik zegggen.

Comment

Eiwitten zit ik op 160 gram. Zelf weeg ik 80 kg.
        Bijna alle shakes heb ik al eens genomen, behalve de complex carb gainer en de dextro juice. Deze shakes zijn nieuw voor mij.

Complex carb gainer: K.Hydraat 44 Eiwit 37 vet 8
        Dextro juice pro: K.Hydraat 30 Eiwit 0 vet 0

als ik 2x per dag train neem ik ook 2x na de training die dextro juice..

Comment

Komt door de testosteron die vrij komt bij regelmatig trainen
          Ik geloof niet dat het door je voeding kan komen in dit geval
          Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

Originally posted by Vinka View Post
            Eiwitten zit ik op 160 gram. Zelf weeg ik 80 kg.
            Bijna alle shakes heb ik al eens genomen, behalve de complex carb gainer en de dextro juice. Deze shakes zijn nieuw voor mij.

Complex carb gainer: K.Hydraat 44 Eiwit 37 vet 8
            Dextro juice pro: K.Hydraat 30 Eiwit 0 vet 0

als ik 2x per dag train neem ik ook 2x na de training die dextro juice..
            Zelf ook altijd last van.. maar dat kan door zoveel dingen komen.. het is zomer en wss zweet je wel wat meer dan normaal, als je dat zweet niet afspoelt kan het je porien verstoppen en puistjes veroorzaken. Misschien draag je strakke shirtjes? Misschien de combinatie strakke shirts en zweet? Ook zou het nog kunnen dat je lekker in de zon hebt liggen bakken en je in hebt gesmeerd met van die vette zonnebrand en 'savonds nog eens aftersun overheen dan wil je huid ook nog wel eens vervelend gaan doen.

Afgezien daarvan, producten met een hoge GI willen ook wel eens vervelen. Maar ik zou eerst eens nadenken over bovenstaande dingen.

Originally posted by iNtense View Post
            Komt door de testosteron die vrij komt bij regelmatig trainen
            Ik geloof niet dat het door je voeding kan komen in dit geval
            Wilde ik ook zeggen, maar hij zegt al wat shakes te hebben gebruikt en dat hij aan het cutten is dus hij zal vast wel al een tijdje trainen, zo niet.. dan my bad
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

- Je eet beslist niet teveel eiwitten, maar niet het juist eiwitmerk voor jou, ga voor isolaat. Heb je nog meer eiwit voor hetzelfde geld ook (reken maar terug naar 1kg puur eiwit);
              - Geen gainer nemen, zitten vaak zoetstoffen e.d. in;
              - Eet voldoende groenten;
              - Te weinig rust en vooral slaap resulteert in acne.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Vinka,

In de eerste instantie zal je even moeten kijken wat voor effect het geeft als je 1 supplement niet meer gebruikt. Werk zo het lijstje af totdat je ze allen hebt gehad.

Mocht dit niet het geval zijn, ga dan na of je de laatste tijd een drukke of stressvole periode hebt gehad dit kan veel impact hebben op acne.

Als het beide geen effect heeft stel ik voor om naar een dokter te gaan en aan te geven dat je last hebt van hevige acne op de rug en borst. Hiervoor zijn medicijnen verkrijgbaar (Antibiotica kuurtje)

Comment

Bij mij is zuivel een acne bitch, toen ik weer begon met bulken en mijn zuivelinname flink verhoogde kreeg ik er ook ineens weer last van, tja life's a bitch... het zijn wel kleine acne plekjes gelukkig dus heb er niet heel veel last van... maar het kan zeker aan je voeding liggen
                  SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Het is niet heel ernstig, maar alles is te veel zeg maar.
                    Ik heb al een tijdje vakantie dus mijn stress niveau zou wat lager moeten liggen dan normaal. (ben wel een stress kip)

Het is gekomen sinds ik 2x per dag train / 7 dagen per week.
                    Ben sinds dien dus anders gaan trainen, en anders gaan eten.
                    Mijn rust laat dus wat te wensen over, maar volgens mijn coach kan mijn lichaam fysiek dit allemaal makkelijk aan.

Denk dat ik even ga letten op het gebruik van zuivel. En dat ik voor nu even mijn gainer met rust laat. Ga ook maar even wat dingen proberen om 's middags even helemaal tot rust te komen (mentaal).

Comment

Neem overdag alleen een complex carb gainer.

Voor de training:
                      Pre-workout shake

Tijdens training:
                      Aminozuren

En na de training:
                      Dextrose
                      Mega grow
                      Protein
                      Dat is een hele waslijst. Merk jij sowieso dat jij er profijt van hebt hebt wanneer je al die supplementen gebruikt?
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Rawis View Post
                        Als het beide geen effect heeft stel ik voor om naar een dokter te gaan en aan te geven dat je last hebt van hevige acne op de rug en borst. Hiervoor zijn medicijnen verkrijgbaar (Antibiotica kuurtje)
                        Zolang je niet weet wat de oorzaak is, en de oorzaak niet aanpakt, is de kans groot dat het maar tijdelijk helpt.

Daarbij is antibiotica niet echt goed voor je algemene gezondheid, en je progressie. En waarschijnlijk krijg je de eerste drie keer een of ander wazig zalfje voorgeschreven (daarmee loop je achter de feiten aan. De oorzaak komt van binnenuit, dus wil je de oorzaak aanpakken. Niet het gevolg).
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Zolang je niet weet wat de oorzaak is, en de oorzaak niet aanpakt, is de kans groot dat het maar tijdelijk helpt.

Daarbij is antibiotica niet echt goed voor je algemene gezondheid, en je progressie. En waarschijnlijk krijg je de eerste drie keer een of ander wazig zalfje voorgeschreven (daarmee loop je achter de feiten aan. De oorzaak komt van binnenuit, dus wil je de oorzaak aanpakken. Niet het gevolg).
                          Ik spreek uit persoonlijk ervaring, ik had zo'n beetje alles geprobeerd maar mijn hele rug/schouder bleef eronder zitten ook ging het regelmatig stuk wat dus een vieze bedoeling is..
                          Uiteindelijk 2/3 maanden voorgeschreven pillen genomen en mijn hele rug/schouder was bijgetrokken en tot nu toe nooit terugekomen (dit was 2/3 jaar geleden).

Wel jammer dat ik al die pillen pas weg had gegooit anders kon ik de naam even noteren.. had echt iets van 8 doosjes over nog

En inderdaad Patricia ik had voorheen ook een zalfjes gekregen maar zonder resultaat.
                          Last edited by Rawis; 23-08-2012, 09:31.

Comment

Nou ik ga sowieso niet naar de doktor voor antibiotica. Het is sinds kort ineens op komen zetten na het aanpassen van trainings en eetschema. Daar zit hem dus de oorzaak en daar moet ik dus iets aan veranderen.
                            Volgende week gaat het trainingschema weer terug naar 1x per dag waardoor mijn rust weer omhoog gaat.

De supplementen neem ik om mijn voeding aan te vullen, plus het feit dat ik me mentaal veel gemotiveerder voel. Of het nu werkt of niet..
                            Dat is ook de reden dat ik creatine "goed" vind werken. Ik merk er weinig van, maar door het te nemen ben ik veel gemotiveerder om harder te trainen. Wat resulteerd in zwaardere en hardere trainingen..

Mentaal geven wij bij +/- 60% van ons kunnen al op. Door super gemotiveerd te zijn kan je veel meer en harder trainen. It's all in the mind

Comment

De supplementen neem ik om mijn voeding aan te vullen, plus het feit dat ik me mentaal veel gemotiveerder voel. Of het nu werkt of niet..
                              Dat is ook de reden dat ik creatine "goed" vind werken. Ik merk er weinig van, maar door het te nemen ben ik veel gemotiveerder om harder te trainen. Wat resulteerd in zwaardere en hardere trainingen..
                              Wel een beetje vreemd. Je geeft dus al dat geld uit aan supplementen zodat je een mentale oppepper krijgt, maakt niet uit of het nou werkelijk iets doet of niet. Men zou je dus zelfs gedroogde kippenpoep kunnen aansmeren als aan jou wordt wijsgemaakt dat je er harder van gaat trainen. En dat is ook zo'n beetje wat aan de gang is in de supplementenindustrie; het draait grotendeels op enorme hypes en het placebo effect.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X