het kraken van gewrichten..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• het kraken van gewrichten..

ik heb sins een paar maanden last van mijn gewrichten tijdens het trainen vooral in mijn schouders.
    het doet niet echt pijn maar het kraakt verschrikkenlijk en het meeste bij deze oefeningen: dumbell press, bench press, dumbell shoulder press.
    heb al gedacht aan supplement glucosamine maar heeft dat wel zin of niet? iemand ervaring bij? of andere oplossingen?

Gewoon langs gaan bij de fysio bij zulke klachten
    Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

fysio, niet ouwehoeren met gewrichten.
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Schouder is een heel beweeglijk gewricht, of eigenlijk meerdere gewrichten die samenwerken. Dat ze kraken is niet heel erg, maar dat het pijn doet is niet goed!

Schouders hangen de hele dag naar beneden en zijn niet gebouwd op het heffen van gewichten naar boven. Schouders zijn er meer op gebouwd om beweeglijk te zijn. Daarom is een correcte techniek zeer belangrijk (goede houding), evenals rustige gewenning, dwz starten met lage belasting.

Ga snel naar de fysio. Alle krachtoefeningen waar je pijn bij hebt, direct schrappen!

Comment

ok, bedankt allemaal

Comment

Maar als het kraakt en geen pijn doet is dus geen probleem? Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar vind een nieuw topic aanmaken onnodig.

Ook als ik gewoon zonder gewicht de dumbell shoulder press beweging doe, hoor je het namelijk knakken. Het doet totaal geen pijn, en heb het alleen als ik ze op die manier beweeg.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
              Maar als het kraakt en geen pijn doet is dus geen probleem? Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar vind een nieuw topic aanmaken onnodig.

Ook als ik gewoon zonder gewicht de dumbell shoulder press beweging doe, hoor je het namelijk knakken. Het doet totaal geen pijn, en heb het alleen als ik ze op die manier beweeg.
              Dat is niet helemaal waar. Het ligt ook aan het geluid (een versleten gewricht maakt een ander geluid bijvoorbeeld) en of het na de warming-up weggaat. Doorgaan met trainen in bijvoorbeeld een verkeerde houding, kan wel degelijk slijtage veroorzaken. Maar kraken op zichzelf is niet alarmerend mits je weet wat de oorzaak is.

Het kan van alles zijn, van onderbelasting tot overbelasting en een verkeerde positie/baan van het gewricht. Zelf ben ik erg flexibel en moet ik mijn spieren inzetten om een goede baan te maken, ik kan ook gemakkelijk overstrekken helaas. Het kan ook zijn dat je niet flexibel genoeg bent, dan moet je juist de beperkende spieren rekken om te zorgen dat je gewricht een goede positie kan houden. Knakken (zoals het knakken dat je met je vingers kunt doen) duidt vermoedelijk op het laatste: doe rekoefeningen en let op de juiste houding, rechtop (rugspieren spannen borst naar voren vergeet je buik niet), hoofd in goede positie (kin in kruin naar boven). Zo geef je je schoudergewricht de meeste ruimte.

Het is nooit te zeggen via internet en ik denk dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn met je schouder tot je weet wat het is.

Comment

Ik had hier ook veel last van, maar nu doe ik eerst even een simpele warmup.
                Met 2 gewichten in de hand en dan de schouders roteren (geen id hoe deze oefening heet)

Hierna is de knak weg bij mij

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                  Dat is niet helemaal waar. Het ligt ook aan het geluid (een versleten gewricht maakt een ander geluid bijvoorbeeld) en of het na de warming-up weggaat. Doorgaan met trainen in bijvoorbeeld een verkeerde houding, kan wel degelijk slijtage veroorzaken. Maar kraken op zichzelf is niet alarmerend mits je weet wat de oorzaak is.

Het kan van alles zijn, van onderbelasting tot overbelasting en een verkeerde positie/baan van het gewricht. Zelf ben ik erg flexibel en moet ik mijn spieren inzetten om een goede baan te maken, ik kan ook gemakkelijk overstrekken helaas. Het kan ook zijn dat je niet flexibel genoeg bent, dan moet je juist de beperkende spieren rekken om te zorgen dat je gewricht een goede positie kan houden. Knakken (zoals het knakken dat je met je vingers kunt doen) duidt vermoedelijk op het laatste: doe rekoefeningen en let op de juiste houding, rechtop (rugspieren spannen borst naar voren vergeet je buik niet), hoofd in goede positie (kin in kruin naar boven). Zo geef je je schoudergewricht de meeste ruimte.

Het is nooit te zeggen via internet en ik denk dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn met je schouder tot je weet wat het is.
                  toen ik nog jonger was kon ik heel mijn lichaam kraken nu is het alleen bij mijn schouders gebleven, ik ga deze week eens bij de dokter langs

Comment

Originally posted by Rawis View Post
                    Met 2 gewichten in de hand en dan de schouders roteren (geen id hoe deze oefening heet)

zal het eens proberen

Comment

Na me eerste setje is het weg bij mij, dus even zo`n warming up proberen (:

Comment

Originally posted by Rawis View Post

Je rotator cuff opwarmen kan nooit kwaad zou ik er altijd inhouden, kleine moeite maar je hebt er veel baat bij.
                        "You are what you eat..."
                        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X