Calorieverbruik activiteiten op basis van LBM of totaalgewicht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Calorieverbruik activiteiten op basis van LBM of totaalgewicht.

Je energiebehoefte, eiwitbehoefte etc. bereken je niet op je lichaamsgewicht maar op je LBM.

Nu zit ik te kijken hoeveel kcal je verbrandt met bepaalde activiteiten.
    () Calorieën verbranden door te sporten bijvoorbeeld.)

Nu moet je hier je gewicht invullen. Gaat het hier om je totaal gewicht of om vetvrije massa? Iemand die dit weet?

Originally posted by Hajar View Post
    Je energiebehoefte, eiwitbehoefte etc. bereken je niet op je lichaamsgewicht maar op je LBM.

Nu zit ik te kijken hoeveel kcal je verbrandt met bepaalde activiteiten.
    () Calorieën verbranden door te sporten bijvoorbeeld.)

Nu moet je hier je gewicht invullen. Gaat het hier om je totaal gewicht of om vetvrije massa? Iemand die dit weet?
    Je maakt het jezelf echt veel te moeilijk.

Je neemt een activiteitsfactor (dit staat in he excelschema)

Dus eerst kijk je naar je BMR. Dit is hetgeen je verbrand terwijl je niet beweegt. Dus dit is je organen enz. In het excelschema kun je dit bepalen.

Daarna kies je je activiteitsniveau (1x per week sport = 1.??, 3x zeer intensief = 1.??)

Dit vermenigvuldig je met je BMR en voila je hebt je verbruik.

Nu dit is slechts een berekening. Niet echt dus.
    Nu ga je dit eten, je kijkt naar je gewicht op week/2 weken basis.
    Aangezien je gewichtfluctuaties kan hebben d.m.v vocht (je kan dus een kilo afvallen op een week maar dit is puur vocht, daarom moet je kijken op basis van een cyclus die je steeds herhaalt, voor de meeste is dit weekelijks).
    Dit doe je een tijdje en je kijkt naar j gewicht. al je af dan moet je iets meer gaan eten, kom je bij iets minder.

Uiteindelijk ken je je echte verbruik.

bron: http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...tml#post936758

Dit is vele gemakkelijker als wat jij wilt doen.
    Hetgeen hier in het vet staat is een berekening.

Wat jij doet is dus vele ingewikkelder en nutteloos aangezien het niet echt is en slechts een berekening.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Niet zo ingewikkeld idd.... Oh wat is ie handig, had ik veel eerder moeten doen :http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-de-groep.html
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hajar en Axel bekijken hetzelfde, maar dan vanuit een verschillend gezichtspunt. En passen dus een verschillende benadering toe:
        Hajar wil z'n dagtotaal uitrekenen door het energieverbruik in rust aan te vullen met een specifiek getal (kcal) van de sport die hij bedrijft.
        Axel wil z'n dagtotaal uitrekenen door het energieverbruik in rust te vermenigvuldigen met een sportfactor.

De sporten die in die link genoemd worden vereisen dat je je hele lichaam met je meezeult: je laat de vetmassa niet thuis. Dus dien je je hele lichaamsgewicht in rekening te brengen en niet alleen maar je vetvrije massa.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Er word nu teveel vanuit gegaan dat een geschreven calculatie over cal gebruik klopt, kudde gedrag
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Als je geen idee hebt wat je onderhoud is, is dit erg handig en je enige optie Robbie... Als je aan een random persoon vraagt wat zijn onderhoud is krijg je over het algemeen geen antwoord.

Daarnaast geldt dit ook voor het begrip sporten natuurlijk. Een goed atleet zal over het algemeen veel intensiever zijn sport uitoefenen dan een matige, scheelt nogal op verbruik...

Comment

Als iemand dat niet weet dan nog zijn al die calculaties vaak verwarrend omdat er meer komt kijken dan alleen 1 + 1 = 2

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                Als iemand dat niet weet dan nog zijn al die calculaties vaak verwarrend omdat er meer komt kijken dan alleen 1 + 1 = 2
                Leg eens uit als je wilt

Comment

Ik vind ook dat men er te moeilijk over doet, ik heb toen ik allemaal begon met voedinggschema gewoon 2500 kcal plus 1000kcal(wat mij betreft een goede workout) dus 3500 totaal.
                  Ik heb toen exact een 3500 kcal schema gemaakt en dit 4 weken aangehouden, geprobeerd alles gelijk te houden, dus intensiteit sporten etc.

toen wist ik dat dat teveel was want ik zette licht vet aan, ik ben toen 400 kcal gezakt en voila, ik kwam al dichterbij.

uiteindelijk heb ik zo vrij nauwkeurig me behoefte uitgerekend, ondertussen doe ik alles op gevoel.

Maar imo wil je echt serieus aan de gang en je behoefte berekenen, zou ik niet berekenen maar meten.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Leg eens uit als je wilt
                    Omdat er niemand hetzelfde is kwa metabolisme, trainingsintensiteit etc etc, dan kan zo'n calculator dat nooit berekenen.

Comment

Door wat jij hebt gedaan heb je veel meer geleerd over je fysiek dan een calculator aangeeft, dit is de manier, je merkt gauw genoeg wat wel en niet werkt, aan de hand van je trainingen en resultaat maar ook je vet%, doe je je cals ie**************** zakken merk je al na 1 week of je nog steeds hard kan trainen of niet.
                      De verschillende verhoudingen zijn ook zo variabel, van 70/20/10 tot aan 35/35/30 of 40/40/20 verzin ze maar en het werkt voor je als het bij je past, en dan is het nog afhankelijk of het allemaal word opgenomen of niet.
                      Een dieet stel je samen aan wat iemand al eet, die cals zet je om naar de juiste voeding en dan ga je kijken hoe iemand traint of droger word, het is net kunstschilderen, kijken is waar het omdraait.

Originally posted by quibus View Post
                      Ik vind ook dat men er te moeilijk over doet, ik heb toen ik allemaal begon met voedinggschema gewoon 2500 kcal plus 1000kcal(wat mij betreft een goede workout) dus 3500 totaal.
                      Ik heb toen exact een 3500 kcal schema gemaakt en dit 4 weken aangehouden, geprobeerd alles gelijk te houden, dus intensiteit sporten etc.

toen wist ik dat dat teveel was want ik zette licht vet aan, ik ben toen 400 kcal gezakt en voila, ik kwam al dichterbij.

uiteindelijk heb ik zo vrij nauwkeurig me behoefte uitgerekend, ondertussen doe ik alles op gevoel.

Maar imo wil je echt serieus aan de gang en je behoefte berekenen, zou ik niet berekenen maar meten.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                        Omdat er niemand hetzelfde is kwa metabolisme, trainingsintensiteit etc etc, dan kan zo'n calculator dat nooit berekenen.
                        Klopt, maar het kan je wel een indicatie geven van waar je ongeveer zou kunnen beginnen qua kcal. Voor mij klopte dat wel achteraf, eigenlijk.

Jep, bodybuilding is je eigen lichaam leren kennen en daarmee als het ware spelen om zo jouw eigen kunstwerk te creeëren namelijk je eigen lichaam. Calculators kunnen daarbij dus wel helpen een indicatie te geven, maar dan nog blijft het passen, meten en blijven aanpassen. Overigens moet je niet te snel aanpassen, probeer bepaalde dingen toch minimaal voor 2 weken om een enigszins betrouwbare conclusie te kunnen doen of iets lijkt te werken of niet.
                        Last edited by Iron Mind; 02-09-2012, 17:55.
                        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                          Klopt, maar het kan je wel een indicatie geven van waar je ongeveer zou kunnen beginnen qua kcal. Voor mij klopte dat wel achteraf, eigenlijk.

Jep, bodybuilding is je eigen lichaam leren kennen en daarmee als het ware spelen om zo jouw eigen kunstwerk te creeëren namelijk je eigen lichaam. Calculators kunnen daarbij dus wel helpen een indicatie te geven, maar dan nog blijft het passen, meten en blijven aanpassen. Overigens moet je niet te snel aanpassen, probeer bepaalde dingen toch minimaal voor 2 weken om een enigszins betrouwbare conclusie te kunnen doen of iets lijkt te werken of niet.
                          Dan kun je beter gewoon een indicatie maken van gegevens over je eigen metabolisme dan ineens maar op een calculator vertrouwen.
                          In deze tijd waar enorm veel info is te vinden moet het toch vreselijk makkelijk zijn?
                          Ik maakte met 15 jaar al dieten voor me ma, die wedstrijden deed, en haalde alles toen nog uit de bibliotheek, dus hoe easy moet het nu zijn?
                          Het is teveel gemakzucht om maar blind op iets te vertrouwen omdat een calculator via het wereldwijdeweb dat aangeeft?
                          Als je ervaring hebt kan je sneller aanpassen

Comment

Klopt helemaal maar veel mensen hebben 0 ervaring, dan is het toch gewoon handig een grove indicatie te hebben. Dit is toch gewoon een handige instap methode?

Comment

waarom zou je iets moeten uitrekenen, op het moment dat je een voedingsschema maakt train je meestal al, nou gewoon je kcal tellen, kom je aan worden het er minder val je af worden het er meer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X