Paralympische Spelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paralympische Spelen

Volgt iemand dit?

Ik vind het echt bizar wat voor handicaps sommige mensen hebben, en dat ze dan nog op dat niveau presteren. Ik krijg echt kippevel als ik zie wat voor ellende sommige mensen hebben, en hoe ze dan toch nog zich vastbijten in sporten. Niets anders dan respect daarvoor. Zoals Mirjam de Koning, die de eerste gouden plak voor Nederland binnenhaalde met zwemmen.

De Koning lijdt aan een bindweefselziekte, waardoor opgerekt weefsel zich bij haar niet herstelt. Omdat ze op een zeker moment nog nauwelijks kon lopen en voornamelijk op bed lag, liet ze zich in 2000 experimenteel opereren. Dat mondde uit in een dwarslaesie waardoor ze in een rolstoel terechtkwam.
    Na de operatie is de Koning-Peper eerst gaan basketballen maar door de vele blessures die ze hier bij opliep besloot ze in 2004 te gaan wedstrijdzwemmen.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Ik kijk der af en toe naar.

Comment

Heb het eens gezien hoe zo'n kerel met twee kunstbenen aan sprinten deed. Ging als een speer.
      Just trying hard

Comment

Ik volg het zelf niet, maar heb veel respect voor die mensen.
        "No matter how hard your day's may seem there are better day's coming. So stick your chest out, keep your head up and stay strong. "

Comment

Originally posted by joppie222 View Post
          Ik volg het zelf niet, maar heb veel respect voor die mensen.
          Dit.
          Maar ik ga eens kijken of ik een stream kan vinden.

Dit doet me tevens denken aan een scene uit powerlifting unlimited.
          Een top-powerlifter (totaal 1000 kg+) vertelt hoe hij op de paralympische spelen een meet moest doen (voor publiciteit voor powerlifting). En hij vertelt hoe een meisje dat niet kan wandelen ineens 90 lbs squat. Niet superveel maar het is impressief, zeker zoals hij zegt dat er zovelen zijn die klagen over dat ze niet kunnen squatten. "hier is een meisje dat niet kan lopen dat gewoon kan squatten.

Immens repsect voor die mensen.
          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

NOS Paralympische Spelen 2012

4 kanalen. Alles te volgen via nos.nl.

Heb zo ook de OS gevolgd en kan nu de PS volgen.
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ik keek vaak naar de Olympische spelen en ook Diamond League.
              Gister ook even op een duits kanaal naar Paralympics het zwemmen gekeken.
              Vind het het wel apart, sommige mensen met 1 arm die zoveel kracht geestelijk en lichamelijk hebben
              Maar sommige zagen er heel normaal uit, wat hebben deze mensen dan voor handicap?

Comment

Ahahahah, ik heb het nog nooit gekeken, maar dit is echt briljant! Er zijn op het moment vrouwen aan het basketballen, ze rollen af en toe keihard op elkaar in

Sporters van vandaag: helden.

Comment

Vind het erg knap van die mensen.
                  Toch vind ik het altijd een beetje raar aangezien de een misschien een vingertopje mist terwijl de ander amper kan lopen. Die zullen dan vast in verschillende klassen zitten enzo, maar toch, je kunt nooit helemaal evenredig gehandicapt zijn.
                  Iemand btw dat voetbal gezien, die gasten waren visueel beperkt en om het eerlijk te maken hadden ze maar iedereen geblindoekt, zien ze niks, kunnen we wel voetballen. Snap er niks van.

Comment

Originally posted by fit4free View Post
                    Ik keek vaak naar de Olympische spelen en ook Diamond League.
                    Gister ook even op een duits kanaal naar Paralympics het zwemmen gekeken.
                    Vind het het wel apart, sommige mensen met 1 arm die zoveel kracht geestelijk en lichamelijk hebben
                    Maar sommige zagen er heel normaal uit, wat hebben deze mensen dan voor handicap?
                    Gaat soms van zichtbaar letsel tot bijvoorbeeld opgespannen spierweefsel waardoor ze die spier niet 100 % kunnen gebruiken. Voor ons lijkt het gewoon iemand zonder handicap maar ze kunnen wel degelijk die spieren niet goed gebruiken.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: Alle sporten worden onder verdeeld in klassen. Gaat van klasse 1 tot 10, waarbij 1 tot 5 rolstoel gebonden sporters zijn en 6-10 staande sporters zijn. Klasse 1 is het zwaarst gehandicapt en 5 het lichtst en bij de staande net hetzelfde 6 zijn de zwaarste gehandicapte staande sporters en 10 de minste.

Ik tennis zelf en in mijn groep zit iemand die bij de staande klasse 10 mee doet. Bij klasse 10 is het verschil soms echt zo groot tussen de verschillende handicaps dat het bijna niet meer eerlijk lijkt/is. Bv: kan je dus tegen iemand uit komen met een vinger kwijt aan de niet speelhand terwijl een andere sporter van klasse 10 bijvoorbeeld met een brace om de knie speelt waardoor hij moeilijker kan bewegen.

Bij zwemmers is het duidelijk te zien dat ze sporters met en zonder armen bij elkaar zetten en dan vraag ik me af hoe zij dit eerlijk vinden. Maar aangezien er maar 10 klassen zijn, moeten ze uiteindelijk wel bepaalde mensen bijeen zetten.

Vind de paralympische spelen een redelijk oneerlijk sport evenement omdat niet iedereen dezelfde kansen krijgt.

Ik heb heel veel respect voor al deze sporters want sommige blinken echt uit en zouden het bij de valide sporters ook heel goed doen, maar als je naar sommige sporten kijkt dan stel ik me toch vragen bij de criteria waaraan je moet voldoen om te kunnen deel nemen. Er zijn soms mensen van +45 jaar die mee doen. Dit zou niet mogen aangezien dit ook onmogelijk is bij de olympische spelen.

Ik vind dat sporters alleen mogen deel nemen aan de paralympische spelen als deze sporters ook heel dicht aan leunen aan de talenten van valide sporters. Als deze mindervalide sporters dit letsel niet zouden gehad hebben en ze zouden dan kunnen mee doen met de olympische spelen dan vind ik dat ze mogen deel nemen aan de paralympische spelen, anders niet. Nu kan iedereen met een beetje feeling voor een sport die een handicap heeft mee doen aan de paralympische spelen en dat is iets waar ik me vragen bij stel.
                    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

South Park Episode Player - Up the Down Steroid
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by laurann View Post
                        NOS Paralympische Spelen 2012

4 kanalen. Alles te volgen via nos.nl.

Heb zo ook de OS gevolgd en kan nu de PS volgen.
                        bedankt maar het is niet toegestaan om dat te bekijken vanaf mijn huidige geografische locatie
                        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Volg het zelf niet, maar vind het heel knap wat ze doen.
                          keep the focus going!

Comment

Vond het lullig van die Belgische zwemmer, die had geen armen en benen, hoop gedoe maar hij wilde dolgraag meedoen.
                            Officials wilde hem er weg hebben maar toch lieten ze hem uiteindelijk meedoen, zijn trainer mocht geen contact met hem dus een van de officials trok zijn badmuts over ze hoofd en bij het startschot liet die zwemmer zich in het water vallen, uiteraard zakte die als een baksteen naar de bodem, de mensen van de organisatie haalden hem eruit, maar hij ging echt vreselijk tekeer tegen de officials omdat die zijn badmuts te ver over zijn oren hadden getrokken en daarom kon die niet zwemmen........dit is puur omdat de organisatie zijn gelijk wilde halen denk ik, dus dat gaat echt nog een vervolg krijgen.
                            "You are what you eat..."
                            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X