Biceps groeien minder/niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biceps groeien minder/niet

Hallo mensen,

ik train nu al ruim 8 maanden en gebruik nu een splitt schema namelijk het volgende :

Maandag : Borst - Triceps
    Dinsdag : Rust
    Woensdag : Rug - Biceps
    Donderdag : Benen - Schouders
    Vrijdag : Rust
    Weekend : Rust

Ik begon met een lichte 58 KG bij 1,80 16 jaar oud. Nu ben ik inmiddels 17 en nog steeds 1,80 en weeg ik 66KG. Dus in principe gaat het goed maar alles groeit eigenlijk goed/redelijk maar mijn Biceps blijven achter, iemand tips? Als ik rug en biceps train doe ik 4 rug oefeningen en 2 รก 3 biceps oefeningen namelijk hammer curls , en gewone bicep curl met lange stang en dan soms nog one arm preacher curl bij een bankje.
    Iemand tips of reden hoe dit kan?

Gr

Heb je ze gemeten of lijkt het zo?
    Kracht omhoog gegaan?
    Voeding goed? 12kg in een jaar zegt niks als het elke dag mcdonald is...
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      Heb je ze gemeten of lijkt het zo?
      Kracht omhoog gegaan?
      Voeding goed? 12kg in een jaar zegt niks als het elke dag mcdonald is...
      Hahah You sir just made my day

OT: net wat teddek zegt heb je ze gemeten ?? ik hou gewoon lijstje bij en meet alles elke zondag op en weeg me gelijk dat doe ik dan op lege maag als ik me bed uitkom
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Ga in dit geval niet op je gevoel af en weeg en meet alles, dan pas weet je of je biceps groeien of niet.
        I'm in transformation mode!!!!

Comment

Waar mijn lichaam heel goed op reageert is een full body schema 3 keer in de week. ( 2 oefeningen per spiergroep, 2 sets ) nooit tot failure.

Ik heb vroeger jarenlang split schema getraind en dat was veel minder effectief.

Comment

Originally posted by Rotaderp33 View Post
            Waar mijn lichaam heel goed op reageert is een full body schema 3 keer in de week. ( 2 oefeningen per spiergroep, 2 sets ) nooit tot failure.

Ik heb vroeger jarenlang split schema getraind en dat was veel minder effectief.
            Nou, wat leuk, die verschillen....toen gebeurde er bij mee dus vrijwel niets, tot ik split ging doen en nu pak in op een avond wat kleine spiergroepjes nog een keer extra mee. Dat kan nog een tip voor je zijn, ts.....misschien?
            "Bodybuilding is a long term commitment and you wonโ€™t get the results you want over night. "

Comment

66kg op 1.80 is natuurlijk nog erg laag.
              Gewoon doorgaan niet meer biceps gaan doen, zou eens oefeningen veranderen, pak eens een kabel gebruik eens meer herhalingen of juist minder.
              Doe eens een dropset, superset, giant set.

Blijf veranderen elke maand is de sleutel tot succes.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Meten met een meetlint, zodra ik voor een raam sta ofzo in de keuken (rookhol) dan ga ik altijd ff naar me armen kijken, veel mensen kijken vaak naar hun armen, omdat je die dus elke dag zo bekijkt zie je het verschil niet/nauwelijks...

Comment

Bedankt voor de tips , ik heb ze inderdaad niet gemeten en waarschijnlijk zal ik omdat ik mijn armen altijd zie , het niet goed opmerken , heb gister ff 2 foto's vergelijken en ze zijn toch wel wat gegroeit maar natuurlijk hoop je dat het sneller zou gaan haha!

Comment

probeer biceps en triceps steeds anders aan te pakken bv met de preacher curl pak je vooral je voorkant van je biceps, met normale staand bicep curls train je vooral midden bicep enzo want dat komt allemaal door zwaartekracht, daarom doen bodybuilders altijd meerdere oefeningen voor het zelfde spiergroep ook al is de beweging hetzelfde maar wat het verschil maakt= zwaarte kracht bv met bicep curls is de last op je biceps niet de heletijd hetzelfde wanneer je elleboog een 90 graden hoek vormt dan is de last op je biceps het grootst
                    doe ook wat bicep curls met cables, liggend, staand enzv
                    en probeer eens je biceps na compound oefeningen te trainen(na rug trainen dus) als dat niet helpt probeer het andersom

Comment

Originally posted by rotop View Post
                      probeer biceps en triceps steeds anders aan te pakken bv met de preacher curl pak je vooral je voorkant van je biceps, met normale staand bicep curls train je vooral midden bicep enzo want dat komt allemaal door zwaartekracht, daarom doen bodybuilders altijd meerdere oefeningen voor het zelfde spiergroep ook al is de beweging hetzelfde maar wat het verschil maakt= zwaarte kracht bv met bicep curls is de last op je biceps niet de heletijd hetzelfde wanneer je elleboog een 90 graden hoek vormt dan is de last op je biceps het grootst
                      doe ook wat bicep curls met cables, liggend, staand enzv
                      en probeer eens je biceps na compound oefeningen te trainen(na rug trainen dus) als dat niet helpt probeer het andersom
                      Zwaartekracht ? Wtf?

Isolaties na grote compounds (squat, dl, chinups) zouden wat hormoonvoordelen opleveren, maar ik gok dat dit allemaal het probleem niet is...
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Zwaartekracht ? Wtf?

Isolaties na grote compounds (squat, dl, chinups) zouden wat hormoonvoordelen opleveren, maar ik gok dat dit allemaal het probleem niet is...
                        bv; als je hand dichtbij je borst/benen is tijdens bicep curls dan is moeten je biceps minder hard werken dan dat je arm een 90 graden hoek vormt en het gewicht dus verder van je lichaam hangt
                        massa x lengte

Comment

Originally posted by rotop View Post
                          bv; als je hand dichtbij je borst/benen is tijdens bicep curls dan is moeten je biceps minder hard werken dan dat je arm een 90 graden hoek vormt en het gewicht dus verder van je lichaam hangt
                          massa x lengte
                          Hefboom en zwaartepunt

Comment

Dan moeten je schouders harden werken slimme kees.
                            Lid van de 200 club

Comment

Ik denk dat jij je niet zo moet focussen op een kleine spiergroep als je biceps op 58kg. Ook zou ik lekker die split laten voor wat het is en lekker fullbody gaan. Ik wens je veel succes in de trainings reis.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X