Te snel gewichtsverlies (cut)?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te snel gewichtsverlies (cut)?

Goedemorgen allemaal,

Ik ben 20 augustus begonnen met cutten (3 weken geleden), maar ik zit met een vraagje.
    Het zit namelijk zo dat ik het gevoel heb dat ik teveel aan het verliezen ben.

Gewicht begin: 69,5
    27 augustus: 69,2
    3 sep: 68,2
    9 sep: 67,2

Ik heb mijn voedingsschema dus afgesteld op 500kcal/dag onder behoefte, maar ik ben het dubbele aan het verliezen. Taille is van 79cm naar 76cm, nekomtrek blijft 37. Het rare is dat ik niks aan kracht ben verloren, sterker nog bij sommige oefeningen maak ik zelfs nog kleine krachtwinst en ik spot ook geen zichtbare afname in spiermassa. Iemand een idee of advies? Kcal uppen en weer een weekje aankijken?

Thanks
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Als je geen krachtverlies hebt en ook geen newb gains meer sinds je al een tijd traint, gaat het prima dunkt me? Nekomtrekverlies is ook een teken van spiermassaverlies. 1 kg per week is wel ie**************** snel maar dat zal je niet lang volhouden. Alleen tot hoe diep wil je gaan? Op je profielfoto ben je al vrij droog.
    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by GespierDeMug View Post
      Goedemorgen allemaal,

Ik ben 20 augustus begonnen met cutten (3 weken geleden), maar ik zit met een vraagje.
      Het zit namelijk zo dat ik het gevoel heb dat ik teveel aan het verliezen ben.

Gewicht begin: 69,5
      27 augustus: 69,2
      3 sep: 68,2
      9 sep: 67,2

Ik heb mijn voedingsschema dus afgesteld op 500kcal/dag onder behoefte, maar ik ben het dubbele aan het verliezen. Taille is van 79cm naar 76cm, nekomtrek blijft 37. Het rare is dat ik niks aan kracht ben verloren, sterker nog bij sommige oefeningen maak ik zelfs nog kleine krachtwinst en ik spot ook geen zichtbare afname in spiermassa. Iemand een idee of advies? Kcal uppen en weer een weekje aankijken?

Thanks
      Gewoon doorgaan. zal ook grotendeels door verminderde glycogeen opslag zijn (ervan uitgaande dat je de koolhydraten hebt flink hebt verlaagd vergeleken met je bulk). zo raak je vaak de eerste week of twee weken wat meer gewicht kwijt. deels vetverlies, deels doordat je minder glycogeen opslaat, deels omdat je minder voeding in je systeem hebt.

aangezien je performance qua trainen goed blijft en zelfs iets vooruit gaat, zie ik geen reden om voeding aan te passen. Kijk het nog zeker 2-3 weken aan.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik vraag me af wat de noodzaak is van het cutten in jouw geval wanneer ik naar jouw foto kijk en stats zie. Ik denk dat schoon eten en goed trainen meer oplevert.

Comment

Volgens mij moet je ook wel flink je best doen, wil je nekomtrek zomaar veranderen :s :s

Waarom laat jij je vet niet gewoon ergens meten?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
            Als je geen krachtverlies hebt en ook geen newb gains meer sinds je al een tijd traint, gaat het prima dunkt me? Nekomtrekverlies is ook een teken van spiermassaverlies. 1 kg per week is wel ie**************** snel maar dat zal je niet lang volhouden. Alleen tot hoe diep wil je gaan? Op je profielfoto ben je al vrij droog.
            Newb gains zullen wel over zijn dus daar ga ik niet meer vanuit. Verder dacht ik dus precies hetzelfde, het gaat wat snel maar zonder krachtverlies dus.. Uhm ja het idee was toch wel dat ik voor de 9-10% ging, maar ik denk dat ik nu al op 10% zit.

Originally posted by dynobet View Post
            Gewoon doorgaan. zal ook grotendeels door verminderde glycogeen opslag zijn (ervan uitgaande dat je de koolhydraten hebt flink hebt verlaagd vergeleken met je bulk). zo raak je vaak de eerste week of twee weken wat meer gewicht kwijt. deels vetverlies, deels doordat je minder glycogeen opslaat, deels omdat je minder voeding in je systeem hebt.

aangezien je performance qua trainen goed blijft en zelfs iets vooruit gaat, zie ik geen reden om voeding aan te passen. Kijk het nog zeker 2-3 weken aan.
            Ja dit dacht ik dus ook, ik volg mijn cut volgens een carbcycle; wat inhoud dat ik op zaterdag en zondag maar rond de ~100g koolhydraten zit en maandag weeg ik me. Ook eet ik gem. indd wel 150g minder per dag dan in mijn bulk. Ja ik ga nog eens peilen maandag, maar krachtstats zijn echt niet minder en het plan was inderdaad om de cut tot eind september door te trekken, maar misschien dat ik het verlaag naar 2 weken, dan 1 week opbouwen in voeding tot de macro's van mijn cleanbulk schema (die al klaar staat) en een deloadweek kwa trainen om vervolgens niet meteen vast te lopen in m'n bulk.

Originally posted by erik1982 View Post
            Ik vraag me af wat de noodzaak is van het cutten in jouw geval wanneer ik naar jouw foto kijk en stats zie. Ik denk dat schoon eten en goed trainen meer oplevert.
            Ja ik snap je punt, ik heb nog niet zoveel massa, ik ben vrij droog voor jou begrip wss en ik weeg niet zwaar. Ik heb een beetje een klote tijd achter de rug en daarnaast zal ik niet lekker in mijn vel kwa lichaamssamenstelling. Ik hoor nu van mensen die me niet hebben gezien sinds ik cut dat ik er wat anders uitzie, niet meer zo vol en een scherper en hoekiger gezicht en dat maakt me zekerder over mezelf, wat ik uiteindelijk het belangrijkst vind.
            Wat is nou 1,5 maand cutten om veel lekkerder in je vel te zitten? In mijn ogen niets, die 0,75kg spiermassa die ik hier misloop haal ik op het einde wel weer in d.m.v. een goede cleanbulk.

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Volgens mij moet je ook wel flink je best doen, wil je nekomtrek zomaar veranderen :s :s

Waarom laat jij je vet niet gewoon ergens meten?
            Ja precies, maak me ook geen zorgen over die nekomtrek eigenlijk. Nou.. bij ons in de gym zijn het eigenlijk maar prutsers en verder heb ik echt geen idee waar ik dat kan laten doen. Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik, ook al zie ik dan de nummers toch mijn conclusie baseer op wat ik zie. Ik zie nu bijvoorbeeld echt wel dat mijn taille smaller is, buikspieren harder doorkomen, aders meer zichtbaar worden en zelfs mijn obliques zie ik in relaxte houding onder een beetje voordelig licht.

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Nog enige gedachtes?

Comment

Ga bulken
                Lid van de 200 club

Comment

Ga bulken
                  Wtf ik las dit topic door en wou dus reageren met precies dezelfde reactie als wat jij gaf

@ts, ik zou gaan bulken iig. Je laat zien dat je blijkbaar snel je bf kunt verlagen dus who cares dat je iets 'vettiger' wordt als je nu gaat bulken. Je weegt bijna 65 kilogram man..maar als jij je hierbij goed voelt, wie ben ik dan om te zeggen wat jij moet doen.
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                    Wtf ik las dit topic door en wou dus reageren met precies dezelfde reactie als wat jij gaf

@ts, ik zou gaan bulken iig. Je laat zien dat je blijkbaar snel je bf kunt verlagen dus who cares dat je iets 'vettiger' wordt als je nu gaat bulken. Je weegt bijna 65 kilogram man..maar als jij je hierbij goed voelt, wie ben ik dan om te zeggen wat jij moet doen.
                    Hehe
                    Wilco je bent toch ongeveer 1.70 of 1.75? Dan zou ergens rond de 80 kg wel een goed gewicht zijn op je huidige vp uiteindelijk toch?
                    Lid van de 200 club

Comment

Hehe
                      Wilco je bent toch ongeveer 1.70 of 1.75? Dan zou ergens rond de 80 kg wel een goed gewicht zijn op je huidige vp uiteindelijk toch?

80kg? Dat is denk ik het uiterste wat ik ooit zal kunnen halen (5+ jaar).. ik weet het.. het is bijna 65kg, maar eerlijk gezegd boeit m'n gewicht me echt niets. Ik kijk liever in de spiegel en dat zegt me veel meer. Daarnaast.. ik heb echt een hele smalle bouw, voordat ik begon woog 58kg op 1.78m..

Ik ga gewoon nog even door en daarna aan de cleanbulk

Comment

80 kg het uiterste? Seriously?

Je kan veel meer dan dat, als je maar in gelooft. Veel mensen zijn van niks begonnen, kijk maar naar gleke bijvoorbeeld. Smalle bouw is ook alleen maar een smoesje, gewoon trainen.

suc6 iig en je gewicht gaat indd wel heel snel naar beneden. Zal vast door je glycogeenopslag komen zoals dyno al zei

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          80 kg het uiterste? Seriously?

Je kan veel meer dan dat, als je maar in gelooft. Veel mensen zijn van niks begonnen, kijk maar naar gleke bijvoorbeeld. Smalle bouw is ook alleen maar een smoesje, gewoon trainen.

suc6 iig en je gewicht gaat indd wel heel snel naar beneden. Zal vast door je glycogeenopslag komen zoals dyno al zei
                          Trek van 80 eens 58 af? Ja, dat is 22kg droge spiermassa.. beide met een vet% van 10%. Sorry, maar ik geloof niet dat een mens veel meer spiermassa dan dat kan bouwen als naturel zijnde. Tenzij je monsters genetics hebt ofzo, maar die heb ik niet. Tuurlijk kan ik ook wel 90kg halen, maar dan wel met een hoop vet.

Year of Proper Training --- Potential Rate of Muscle Gain per Year
                          1 year --- 20-25 pounds (2 pounds per month)
                          2 years --- 10-12 pounds (1 pound per month)
                          3 years --- 5-6 pounds (0.5 pound per month)
                          4+ years --- 2-3 pounds (not worth calculating)

Now, if you total up those values, you get a gain of roughly 40-50 pounds of total muscle mass over a lifting career although it might take a solid 4+ years of proper training to achieve that.
                          En een smalle bouw is geen smoes, er zijn ook jongens van 1.78 die al 10kg zwaarder wegen dan ik die niet eens trainen. Of als je nou een van de profs neemt, zelfde lengte maar dan flink boven de 100+. Lichaamsbouw kan je niet veranderen. Je kan er massa opbouwen wat je wil, maar het frame blijft hetzelfde.

Comment

so, dat is maar een tabelletje.

Winners never quit and quiters never win.
                            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Wat jij wil. Toen er door een man werd verteld dat de aarde rond was...iedereen lachte hem uit. En jij gaat me vertellen dat je geen 22 kg droge spiermassa kan erop plakken omdat 1 of andere boekje/tekst dat zegt. Je kan jezelf realistisch noemen maar verder ga je niet komen met zon instelling.

''4+ years --- 2-3 pounds (not worth calculating) ''

Al kost het je 10 jaren....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X