Vel of Vet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vel of Vet?

Hallo,

Ik ben Levai en ben 15jaar oud,

ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met afvallen (augustus 2011, 112kg)
    sinds dien ben ik 30 kilo afgevallen in 6 maanden ( tot Januari 2012, 82kg). wat ik tot de dag van vandaag nogsteeds weg. ik sport nogsteeds erg intensief 4-5 keer per week 1,5 - 2 uur per keer. het afvallen ging bij mij vooral om een operatie die ik aan mijn borst nodig had vanwege borstvorming (door hormonen die ik teveel heb meegekregen van mijn moeder). maar nu dat achter de hand is heb ik nog steeds vel of vet aan mijn buik, wat ik liever zie als strak en mooi gespierd. ook weet ik niet zeker of het nou wel vet of vel is (hoe kan ik dat zien?) stel dat het vel is, trekt dat dan nog stak? (aangezien ik jong ben) of is de enige optie operatief laten verwijderen?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen?

Met Vriendelijke Groet,

Levai

Moeilijk te zeggen zonder foto's. Je ben veel afgevallen in korte tijd en sport erg veel. Grote kans dat je ook vvm hebt verloren. In dat geval is het ws grotendeels vet.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      Moeilijk te zeggen zonder foto's. Je ben veel afgevallen in korte tijd en sport erg veel. Grote kans dat je ook vvm hebt verloren. In dat geval is het ws grotendeels vet.
      Als je het handig vind om een foto erbij te hebben zou ik dat wel kunnen regelen. alleen ik las in de regels van dit forum dat het pas na 20 posts mocht ofzo haha

en wat is vvm btw?

Comment

Dat klopt.
        Ff inlezen hier op het forum en je zit zo op de vrijste aantal posts.

Vvm is vet vrije massa.
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Wat voor operatie heb je gehad, en wat bedoel je met dat hormonen van je moeder? Dat je van nature een verhoogd oestrogeen had?

Waar je huid slap zou het nog wel moeten bijtrekken als je gezond blijft leven, aangezien je pas 15 bent. Als jij sporten en gezond eten kan volhouden sta je er over een jaar heel anders tegenaan. Maarja, dan moet je het wel kunnen volhouden. Want de kg's op de weegschaal die je verliest zullen steeds minder worden, 30 in 6 maand is bizar veel! Maak foto's van je lichaam (puur voor jezelf) en laat je vet meten op de sportschool. Waarom? Omdat je het op de weegschaal niet kan zien als jij vet verliest en spier aanzet, maar dat dat wel iets is wat juist je lichaam mooi kan maken.

Vitamines, minderalen en de juiste hoeveelheid goede vetten zal ook helpen om je huid te herstellen. Er is veel gezonde voeding wat zowel met vetverlies als met je huid in je voordeel werkt
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Wat voor operatie heb je gehad, en wat bedoel je met dat hormonen van je moeder? Dat je van nature een verhoogd oestrogeen had?
            Toen mijn moeder zwanger wou raken , lukte dat niet. daarvoor heeft ze hormoon injecties gehad, pillen geslikt ect. maar dat het niet lukte lag niet aan haar, maar aan haar toen huidige man. totdat ze mijn vader kort daarna tegen kwam en het in 1 keer raak was. Ik heb dus teveel hormonen in mijn borst meegekregen die de klieren een beetje lieten groeien (gaf dus beetje borstvorming) en dat hoort niet bij een man , daar voelde ik me niet fijn bij.

maar nu is het weer normaal, zoals het hoort. (Borstcorrectie / verkleining kan je het wel noemen )

- En wat zijn dan dingen die ik absoluut niet zou moeten eten?
            - Ik drink nu meestal water, soms een sapje / glas melk
            - ik snoep niet erg veel, afentoe een bakje chips of stuk chocola :P
            - Eet in de ochtend meestal 1 -2 boterhammen met vleeswaar, middag 2-3 boterhammen met vleeswaar, en savonds een goed boord avondeten.

tot nu toe heb ik het volgehouden op gewicht te blijven, maar ik zal me vet % wel eens gaan meten, daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht. hoeveel % zou ongeveer erg goed zijn als je bijvoorbeeld een gespierde buik wilt?

Comment

10% of lager voor alle 6 11 tm 14 % voor de bovenste 4 maar ik zou niet alleen voor een sixpack trainen maar train dan direct alles zoek hier een goed schema begin 1 a 2 maanden met fullbody stap daar na over op ub/lb of split en maak een voedingsschema ( hier is nog wel informatie over te vinden in de stickies) en post deze met je huidige stat's
              ( maar zoals je kunt zien moet je voor sixpack heel laag in het vet liggen en het ziet er natuurlijk niet uit als je wel een sixpack hebt maar geen getrainde armen/borst benen schouders etc.
              'succes

Comment

Originally posted by jorngerlofs View Post
                10% of lager voor alle 6 11 tm 14 % voor de bovenste 4 maar ik zou niet alleen voor een sixpack trainen maar train dan direct alles zoek hier een goed schema begin 1 a 2 maanden met fullbody stap daar na over op ub/lb of split en maak een voedingsschema ( hier is nog wel informatie over te vinden in de stickies) en post deze met je huidige stat's
                ( maar zoals je kunt zien moet je voor sixpack heel laag in het vet liggen en het ziet er natuurlijk niet uit als je wel een sixpack hebt maar geen getrainde armen/borst benen schouders etc.
                'succes
                ik train al me hele lichaam, me armen en borst zijn al vrij goed gespierd , het is alleen die buik die niet wilt.

Comment

Ik heb nog tussendoor een vraagje ;

Wat is eigenlijk het verschil tussen 3 vet randen, boven,midden en onder. en 1 ronde buik?

Comment

Scherp je dieet aan als je nog meer vet wilt verbranden. Er zijn ook een aantal supplementen die je kunnen ondersteunen bij je vetverbranding zoals cafeine en groene thee. Probeer het eens uit zou ik zeggen. En uiteraard is extra cardio (na je krachttraining of op een aparte dag) ook een goede optie.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Scherp je dieet aan als je nog meer vet wilt verbranden. Er zijn ook een aantal supplementen die je kunnen ondersteunen bij je vetverbranding zoals cafeine en groene thee. Probeer het eens uit zou ik zeggen. En uiteraard is extra cardio (na je krachttraining of op een aparte dag) ook een goede optie.
                      Waarom helpt groene thee? (en heb je het dan over warme of gewoon uit zo'n flesje koud) haha ben wel benieuwd eigenlijk,

ik heb mijn vet is gemeten vandaag bij de sportschool en het kwam tot mijn verbazing op 16,5 % uit. (ik was dan nog niet naar de wc geweest om mijn behoeften te doen, dus ik gok dat het ong tussen 15-16 zit) maar dat alsog!

wat zou ik bijvoorbeeld echt niet moeten eten, of zo min mogelijk?
                      ik drink iedergeval al water, water, water en water :P
                      Last edited by Levai; 07-10-2012, 16:29.

Comment

dan moe je vet nog ongeveer 3 procent naar benen voor de bovenste 4 ( is zo gedaan) dat kan in 1 a 2 maand en als je alle 6 wilt zien moet je nog 6 procent lager in het vet en dat is niet gezond op onze leeftijd dus ga maar lekker dan voor een 4 pack als je op dat vet percentage na 4 maanden goed de buikspieren hebben aangepakt ( genoeg rusten juiste oefeningen uitvoeren etc) en je ziet nog neits
                        dan zal het wss eraan liggen dat je te veel vel hebt

Comment

Niet gezond? 3 kwart van de mensen van onze leeftijd zijn magere karkassen..

Comment

dat vind ik ook niet gezond als je van nature je buik spieren ziet zonder er eigenlijk voor te hebben getraind tenzei je natuurlijk van natura je lichaamsbouw wat mee zit

Comment

Originally posted by Levai View Post
                              Waarom helpt groene thee? (en heb je het dan over warme of gewoon uit zo'n flesje koud) haha ben wel benieuwd eigenlijk,

ik heb mijn vet is gemeten vandaag bij de sportschool en het kwam tot mijn verbazing op 16,5 % uit. (ik was dan nog niet naar de wc geweest om mijn behoeften te doen, dus ik gok dat het ong tussen 15-16 zit) maar dat alsog!

wat zou ik bijvoorbeeld echt niet moeten eten, of zo min mogelijk?
                              ik drink iedergeval al water, water, water en water :P
                              Gewone groene thee (warme dus) want koude groene ijsthee in fles zit vaak vol suikers. Het beste is nog groene thee in supplementvorm (pillen dus) want dat is extra geconcentreerd. Wat je dieet betreft zou ik echt alles nog eens een keer onder de loep nemen als ik jou was want ik neem aan dat je nog niet echt weet wat je precies eet en wat je eigenlijk zou moeten eten om te slagen als bodybuilder. Vermijd iig alle loze calorieeen uit suikers en vermijd ook de foute vetten uit gefrituurd voedsel en koek en snoep. Dat zou al heel wat moeten schelen.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X