Zorgt creatine voor haaruitval /kaalheid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zorgt creatine voor haaruitval /kaalheid?

Creatine zorgt voor hogere omzetting testosteron in DHT

Ok, DHT leidt dus tot haaruitval en creatine zorgt voor meer energie. Wie zegt nu dat creatine ook tot meer DHT leidt? Dat zeggen de onderzoekers van de Zuid-afrikaanse Stellenbosch University die de resultaten van hun onderzoek naar de invloed van creatine op de DHT:T ratio publiceerden in de Journal of Sports Medicine. Zij gaven de helft van 20 rugby-spelers 3 weken lang creatine en glucose (om de creatine beter op te laten nemen) en de andere helft een placebo. De creatine-glucose groep kreeg in een laadfase van een week 25 gram creatine en 25 gram glucose. In de weken twee en drie ging de hoeveelheid creatine omlaag naar de gebruikelijke 5 gram per dag. Naast de verwachte toename in droge spiermasse en een verlaagd vetpercentage observeerden zij een ander effect toen ze naar de hormoonspiegels keken. Na de eerste week bleek het DHT-niveau met 56% gestegen! In de twee volgende weken daalde dit toen ook de creatine inname daalde, maar het niveau bleef verhoogd ten opzichte van de normale waarden. Hoe creatine precies zorgt voor een grotere omzetting van testosteron in DHT dat wisten de onderzoekers niet. Ze vermoeden dat dit komt doordat de creatine de activiteit van het enzym 5α-reductase vergroot. Behalve dat creatine mogelijk niet alleen door verhoging van ATP werkt, maar ook door verhoogde omzetting van testosteron in DHT, zou dit betekenen dat creatine indirect zou kunnen leiden tot deze vervelende bijwerking van DHT, het veroorzaken van haaruitval en kaalheid.

Bron: Creatine en kaalheid | Buildmybody.nl

Ik heb even snel gelezen, dus kan er overheen hebben gelezen... maar ik zie geen bronnen in het artikel zelf?

Comment

Inb4 erik1982
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ik was al kaal voor ik creatine ging gebruiken hahahaha!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

l'oreal omdat ik het waard ben
          Attached Files

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post

l'oreal omdat ik het waard ben
            Mooi shirt man!Heb er ook 1 maar dan in het lila.
            Welke lollie vind je lekker?

OT creatine is het meest onderzochte en gebruikte sup in allerlei sporten, heb er nog nog nooit iets over gelezen, ben wel benieuwd.
            "You are what you eat..."
            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ok omdat we het nu toch over Kojack hebben...voor de liefhebbers zijn enige echte top 40 hit:

Telly Savalas "Some Broken Hearts Never Mend" - YouTube

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Ok omdat we het nu toch over Kojack hebben...voor de liefhebbers zijn enige echte top 40 hit:

Telly Savalas "Some Broken Hearts Never Mend" - YouTube

whaha ik zet deze maar effe op me fb:d

Comment

sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by lucky_luc View Post
                    whaha ik zet deze maar effe op me fb:d
                    Lachen of nieeeeee?
                    Ik wist eerst ook niet dat Telly Savalas een countryzanger was buiten acteur. Hij heeft nog meer, maar deze is zijn bekendste. Lol.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Lachen of nieeeeee?
                      Ik wist eerst ook niet dat Telly Savalas een countryzanger was buiten acteur. Hij heeft nog meer, maar deze is zijn bekendste. Lol.

whaha ja echt een leuke:P

Comment

Dit is het bekendste nummer van Telly Savalas dacht ik:

Telly Savalas - "Telly... Who Loves Ya, Baby?" (1976) opening - YouTube
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by kojak View Post
                          Die man is toch een icoon!!!Die bril is top
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                            Die man is toch een icoon!!!Die bril is top
                            En hij was zijn tijd ver vooruit want hij gebruikte creatine, dat is meer dan duidelijk!
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Om een onderzoek te kunnen beoordelen moet je minimaal zelf het onderzoek kunnen bekijken. Dit is een interpretatie van iemand anders op het onderzoek. Heel vaak worden er zaken uit een onderzoek gehaald die niet kloppen of verkeerd worden geïnterpreteerd.
                              Ik heb nog niet eerder gehoord van een relatie tussen creatine gebruik en kaalheid. Ik heb het vermoede dat hier ook sprake is van verkeerder interpretaties o.i.d.. Maar eerst het onderzoek zelf lezen, jammer dat de bron ontbreekt in het stukje tekst.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X