Bakken in olijfolie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bakken in olijfolie

Misschien een rare vraag, maar ongetwijfeld zijn hier mensen die hun vlees in olijfolie bakken, omdat dit uiteraard veel beter is dan gewoon boter.

Waar ik een beetje niet lekker van wordt; die olijfolie spettert zo in de pan. Ik kan iedere keer het halve aanrecht schoonmaken. Ligt het aan mij, of hebben meer mensen dit probleem, en zoja, is er iets tegen te doen? Ik word er een beetje gek van, ik kan drie keer per dag schoonmaken, en met boter heb ik hier helemaal geen last van.

Ik weet het, rare vraag, maarja....

Ciao, Lorenzo

Ik heb een braadpan van tefal met deksel, is misschien wel een goede oplossing.
    Heb gelijk een goede anti-aanbaklaag, zodat je wienig olie hoeft te gebruiken en dus minder spetters heb.

Grtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Wij hebben een soort spatrooster. Een soort platgedrukte zeef. Die leg je over de pan en je hebt praktisch geen last van spetters.

Misschien eens kijken bij blokker of ze het hebben.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik gebruik bak en braad met olijfolie van mediterrané
        en heb er geen last van, net zoveel als met gewone boter, vlees bakken met de deksel erop is indd ook een optie!
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

Ik zeg altijd maar: hoe meer 'spetters' in m'n keuken, hoe beter...
          We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Mr. Symmetry @ Jan. 25 2005,23:29)]Ik zeg altijd maar: hoe meer 'spetters' in m'n keuken, hoe beter...  
            jah over watvoro spetters heb jij het dan mr?!
            "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

wij hebben zo een speciale pan waar je echt alles in kan braden bakken noem maar op, super handig, heel klein beetje olijfolie derin dekseltje derop en alstie te langzaam gaat op standje 5 zetten en vreten maar!
              "Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Mr. Symmetry @ Jan. 25 2005,23:29)]Ik zeg altijd maar: hoe meer 'spetters' in m'n keuken, hoe beter...  
                Alias Homer Simpson ...

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (Loo @ Jan. 25 2005,21:41)]Misschien een rare vraag, maar ongetwijfeld zijn hier mensen die hun vlees in olijfolie bakken, omdat dit uiteraard veel beter is dan gewoon boter.

Waar ik een beetje niet lekker van wordt; die olijfolie spettert zo in de pan. Ik kan iedere keer het halve aanrecht schoonmaken. Ligt het aan mij, of hebben meer mensen dit probleem, en zoja, is er iets tegen te doen? Ik word er een beetje gek van, ik kan drie keer per dag schoonmaken, en met boter heb ik hier helemaal geen last van.

Ik weet het, rare vraag, maarja....

Ciao, Lorenzo
                  misschien heb je het gas wel een beetje te hoog staan kerel??

en gebruik je wel de goede olijfolie je hebt met een rode en met een groene dop als ik het goed heb
                  Who's the Chef

Comment

Ja ja, die van die spetters in de keuken was wel lachen  

De deksel erop is natuurlijk wel heel logisch, maar dan krijg je niet hetzelfde effect (voor de koks onder ons), hetzelfde geldt voor de stand van het gas.

Die van die zeef is wel een goeie, en ik ga ook ff kijken of je speciale olijfolie hebt die niet spettert. Ik wil juist wat meer olijfolie in de pan; voor die onverzadigde vetzuren.

Thanx

Comment

Olijfolie dat te heet wordt oxideert ook een deel meen ik meerdere keren gelezen te hebben. Wat extra slechte eigenschappen meegeeft. Zal het ff opzoeken, als ik het vind post ik het.

Maar ik zelf bak altijd in olijfolie of zonnebloemolie. Maar nooit op hoog vuur. Zal het dus een keer een standje lager zetten. Simpele oplossing en nog gezonder ook.
                      I live to end the game

Comment

idd olijfolie minder heet laten worden en/of vlees half uur van te voren uit de koelkast halen.
                        Zo is het temperatuurverschil minder groot.
                        Zorg wel dat de olie heet genoeg is om het vlees gelijk dicht te schroeien.
                        A.K.A. Jonah Lomu

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X