Kou lijden= afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kou lijden= afvallen

Kou lijden = afvallen

Gooi je dikke truien en winterjassen maar uit het raam en geef je energiemaatschappij een dikke vinger. Kou lijden is goed voor je en al helemaal voor mensen met een paar extra kilootjes.

Wetenschappers hebben uitgevogeld dat een lichaam dat het koud heeft, bruin vetweefsel aanmaakt. En in tegenstelling tot de geelwitte rommel die voor onze bierbuiken, flubberbenen en hangbillen zorgt, zet bruin vet ons lichaam juist aan het werk.

Het bruine weefsel zet volgens Daily Mail je interne kacheltje aan en die heeft brandstof nodig om te kunnen werken dus verbrand je lekker veel calorieën.

Volgens professor Symonds van de universiteit van Nottingham is het nu de uitdaging om erachter te komen welk eten het bruine vet wel en welk het vet niet aan het werk zet. "We hebben al ontdekt dat slushpuppy-achtige drankjes en melk goed werken. Koffie en thee vermoedelijk een stuk minder. Het zou mooi zijn als we straks op ieder product een soort warmtemeter kunnen zetten."

Andere wetenschappers kiezen voor een hele andere benadering, zoals professor Domenico Accili: "Het is ons gelukt om wit vet om te zetten in bruin vet, maar het is nog veel te ingewikkeld en inefficiënt om het op grote schaal toe te kunnen passen."

Lang werd gedacht dat alleen baby's bruin vetweefsel hadden om zichzelf te beschermen tegen de kou van het prille leven, maar een vijf jaar geleden werd het spul opeens ook bij volwassenen gevonden. En die vondst kan nog weleens heel handige afvalmiddeltjes gaan opleveren.

bron: Kou lijden = afvallen - Weird Science | WTF.nl

Nooit geweten over dat het bruine vetweefsel.
    keep the focus going!

Grappig, ik loop sowieso het liefste altijd gewoon in T-shirts binnen en buiten. Binnen het liefst eigenlijk altijd, want anders wordt het zo vies warm binnen. Buiten ook, maar met de winter in aantocht trek ik dan toch maar een jas aan.

Wij volwassene hebben maar heel weinig bruin vetweefsel in vergelijking tot baby's, dat wist ik wel.
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Grappig, ik loop sowieso het liefste altijd gewoon in T-shirts binnen en buiten. Binnen het liefst eigenlijk altijd, want anders wordt het zo vies warm binnen. Buiten ook, maar met de winter in aantocht trek ik dan toch maar een jas aan.
      Same here.

Comment

Koud water drinken helpt ook, en dan niet een beetje natuurlijk maar ruime hoevelheden, moet van koelkastemperatuur naar 37 graden worden op gewarmd.

1 gram 1 graad opwarmen is 1 cal, dus 1 liter (1kg) dus 1000 is 1kcal.

Stel dat je 1 liter water drink per dag van 7 graden, dan zou dat dus 30 kcal zijn.
        Per week 210
        per maand 900

enz....

Comment

Ik laat m'n vriendin dit effen lezen...dan moet die verrekte kachel niet altijd zo hoog
          Strength Within, Pride Throughout

Comment

Originally posted by fitvandaag View Post
            Koud water drinken helpt ook, en dan niet een beetje natuurlijk maar ruime hoevelheden, moet van koelkastemperatuur naar 37 graden worden op gewarmd.

1 gram 1 graad opwarmen is 1 cal, dus 1 liter (1kg) dus 1000 is 1kcal.

Stel dat je 1 liter water drink per dag van 7 graden, dan zou dat dus 30 kcal zijn.
            Per week 210
            per maand 900

enz....
            Dit is onzin vanuit een rekenkundig oogpunt. 1 liter water verwarmen vanuit een vacuüm berekenen is een tikje naief je slaat zo echt een bak factoren over.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

tja, de warmte die door het koude water water word onttrokken moet toch ergens vandaan komen....

Comment

dat wisten we al lang, nu maar weten of dat er pillen in de handel van voorkomen!
                Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Is wel een beetje uit zijn verband getrokken lijkt me. Bedoel, als je stofwisseling naar de klote is, heb je het ook sneller koud. Dat houdt niet in dat je dan meer vet verbrandt, in tegendeel...

En los daarvan, ik weet niet wat jij doet als je het écht koud hebt? Ik ga dan bewegen om jezelf iets warmer te maken. En met warmte (door een hoge verwarming of hittegolf) zijn er nog maar weinig mensen echt actief in de hitte. En dat maakt ook wel een verschil erin.
                  Onderzoeker heeft het zelfd over slushpuppy-achtige drankjes tegen de vetverbranding. Komop zeg

Originally posted by tuner1346 View Post
                  dat wisten we al lang, nu maar weten of dat er pillen in de handel van voorkomen!
                  Om jezelf warm te houden? Menig fatburner is thermogeen
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

"You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Maar zal je lichaam niet meer verbranden als je het koud hebt omdat je jezewf continu warm moet maken ?
                      bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Overigens zijn er atleten die bewust koud hadden tijdens de nachtrust zodat het lichjaam meer moet verbruiken, daarentegen word je herstel erg verstoord, maar topatleten doen alles om in conditie te komen, die zijn ook in feite allemaal overtraind.

Comment

Originally posted by koenv91 View Post
                          Maar zal je lichaam niet meer verbranden als je het koud hebt omdat je jezewf continu warm moet maken ?
                          Sommigen geloven daar idd in, maar dat heeft ook weer nadelen, dus wat schiet je ermee op?Beter gewoon goed eten en je dieet zo goed afstemmen dat je voldoende rust hebt en herstel en niet gaat kou lijden.

Comment

dus als ik koud lijdt en 8000kcal per dag eet val ik af.

hmm niet verkeerd

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                              dus als ik koud lijdt en 8000kcal per dag eet val ik af.

hmm niet verkeerd
                              En dit slaat gelijk alles je kan ook op de zuidpool gaan wonen en dan met 12.000 cals gewoon op 3% staan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X