Voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema

Naar aanleiding van mijn vorige topic wil ik graag een nieuw voedings/train schema samen stellen, dit ivm met werk en houdbaarheid. Een lid kwam op het idee om alles van 1 week alvast klaar te maken en dit in te vriezen en wanneer nodig opwarmen. Dit wil ik zeker gaan doen en wellicht wil iemand me hierbij helpen wat een perfect schema voor mij zou zijn.

170cm
    59 kilo
    Trainingsdagen 3/4 keer per week. nu 3 maanden bezig met fitness en vind het nog steeds super.

Mijn dag begint om 6 uur om half7 ben ik aan het werk en om 6 uur ben ik in de gym en om half8 weer thuis. Ik wil graag een schema om meer massa en te maken en voeding die op de verschillende tijden makkelijk te nuttigen is.
    Zou iemand mij opweg willen helpen of dit samen maken?

Nog even een andere vraag.
    Moet ik bijhouden op welke apparaten ik hoeveel KG gebruik? Na hoeveel weken 'moet' dit omhoog gaan/kunnen gaan?

Alvast bedankt

_aanvulling_ graag wil ik Whey, creatine en wellicht nog wat aminozuren meenemen in het voedingsschema

Comment

eigenlijk is het voor iemand anders haast niet mogelijk voor jou een goed passend voedingsschema te maken. Dat moet je zelf doen.

je begint met berekenen van je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
      -500 cal als je wil cutten
      +500 cal als je wil bulken

zorg voor
      2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
      min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
      de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een sheet
      om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

als je het zelf doet kan je zelf je eet momenten kiezen/ bepalen
      en je weet zelf hoeveel tijd/ welke mogelijkheden je op welke momenten van de dag hebt.
      Wil je 6 maaltijden per dag, of 4, of 3
      of een soort van Intermittent Fasting, waarbij je met een beperkt eet "window" en een fast "window"werkt

als je schema klaar is, is je boodschappenlijstje dat ook snel

whey en dergelijke zijn niet echt noodzakelijk.
      Eventueel kan je een whey gebruiken bij het ontbijt (samen met havermout/brinta)
      en een na de training (met een banaan of zo)
      's avonds voor het slapen gaan kan je kiezen voor een casseine shake... maar je kan net zo makkelijk een bak kwark eten.
      Last edited by Dinky Toy; 30-10-2012, 09:27.
      ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Levi View Post
        Nog even een andere vraag.
        Moet ik bijhouden op welke apparaten ik hoeveel KG gebruik? Na hoeveel weken 'moet' dit omhoog gaan/kunnen gaan?
        Meten is weten. Je voelt zelf het best wanneer je omhoog kan gaan maar omdat je nog maar kort bezig bent zal dit nog regelmatig zijn. Daarbij komt wel dat gewicht van ondergeschikt belang is, eerst de oefening technisch goed uitvoeren.
        Never Never Never Give Up !!!

Comment

Ik weet inderdaad dat het meer resultaat opleverd dat als je de oefening goed doet met 1kg beter is dan hem slecht met 10kg. Ik let elke training op of ik de oefening wel goed doe.

Ik zoek juist een schema of iemand die zegt die schema daar kan je als beginner mee bulken. Inclusief de subs en tijden. Hierna kan je natuurlijk zelf dingen eraan veranderen.

Comment

Originally posted by Levi View Post
            Ik weet inderdaad dat het meer resultaat opleverd dat als je de oefening goed doet met 1kg beter is dan hem slecht met 10kg. Ik let elke training op of ik de oefening wel goed doe.

Ik zoek juist een schema of iemand die zegt die schema daar kan je als beginner mee bulken. Inclusief de subs en tijden. Hierna kan je natuurlijk zelf dingen eraan veranderen.

Er worden geen kant en klare voedingsschema's gegeven. Lees even de stickies door en zet er zelf eentje in elkaar, dit gaat vrij makkelijk.

Succes !
            Never Never Never Give Up !!!

Comment

http://www.sneakerbattle.nl/schema.xls gemaakte schema

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X