Voor het eerst naar de sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voor het eerst naar de sportschool

Goedemiddag ik ben jeroen uit almere ik ben 36 jaar jong en weeg ongeveer 76 kilo
    en ben 176 lang.
    Nu wil ik net als ieder een ieder ander hier veel beter uitzien....haha gespierder vooral met name armen borst sixpack enz.
    Hoe kan ik het beste te werk gaan?kwa oefeningen eetpatroon enz enz?binnen hoeveel tijd ga je echt progressie zien?bij gemiddeld 2a3 keer per week trainen?moet ik puur gaan voor krachttraining of is conditietraining ook raadzaam?
    Ik wil er aan beginnen en als ik doe wil ik het ook meteen heel
    fanatiek doen en zoveel mogelijk eruit halen.
    Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht,en de mogelijke hulp

Welkom.

Stikies al gelezen?
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

stikies lezen-
      exrx.net heeft een heel goeie "starting out"sectie -- lezen
      interressante artikelen op bodybuilding. com-- lezen

verder google is your friend. Lezen ,lezen , lezen
      youtube filmpjes van Mark Rippetoe kijken... en nog eens kijken

je echt verdiepen in de materie, zodat je weet waar je mee bezig bent= de beste motivatie
      ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Bedankt voor de reacties,
        Meteen de stickies een beetje doorgenomen maar nog veel abacadabra voor deze fanatieke beginneling.

Maar goed morgen voor het eerst(in my life)naar de sportschool.
        Zoals ik vermelde wil ik het gewoon meteen goed doen,ik wil niet een supergespierde bodybuilder worden maar de spieren moeten wel behoorlijk te zien zijn.
        In hoeverre moet ik mijn hele eetpatroon omgooien om dit doel te bereiken?ik neem aan als ik gewoon blijf eten zoals ik al doe ik geen of heel weinig richting mijn doel kom?of valt dat in de praktijk best mee?
        Of is het gewoon zeer sterk aan te raden toch de juiste voedingen in huis te halen en waar moet ik dan aan denken?

Reuze bedankt weer

Comment

als je het in een keer goed wil doen moet je ook gelijk je voedingspatroon aanpakken.

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
          -500 cal als je wil cutten
          +500 cal als je wil bulken

zorg voor
          2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
          min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
          de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een sheet
          om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

succes
          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Als je blijft eten zoals je doet ga je na 3 maanden wel resultaat zien omdat je tenslotte niets doet, maar daar zal het ongeveer ophouden. Het is verstandig om direct een voeding schema op te stellen dan loop je iig niet aan te kloten.
            Maar je hebt ook beginner gains. je kan daarom ook 3 maanden met een fullbody schema beginnen de juiste techniek leren en je verder verdiepen in voeding etc, maar pobeer zo schoon mogelijk te eten. na die 3 maand ben je ws nog gemotiveerder en ga je en voeding schema opstellen naar jou behoefte.
            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X