halter set, bench, rek kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• halter set, bench, rek kopen

Hoi, omdat ik geen mis aankoop wil doen zou ik graag wat hulp willen.
    Ik zit alleen te twijfelen of het wel te doen is om zo te trainen graag meningen hierover!
    Ik ga liever niet naar een sportschool vanwege tijdgebrek en ik vind het niet fijn in een drukke sportschool te trainen.

Eerst me kleine ruimtes.. de halter zou 180cm max kunnen zijn, de max lengte is maar 140cm, dat is de muur tot me bed dus ik zou kunnen bankdrukken maar dan kom ik met me knieƫn tegen me bed aan. (Ook moet ik dit bankje dus kunnen verplaatsen om oefeningen zonder bankje te kunnen doen).

Ik zat dus aan dit te denken aan:
    PowerMark 315 Squat Rack deze rack.
    En een 180cm olympische barbell.
    Bankje kan ik niet vinden die zou passen zo 1.2.3

Ik heb al een bankje maar die past niet onder de rack, dus heb die voor niks voor 100 euro aangeschaft.

Met andere woorden, ik denk dat ik te weinig ruimte heb maar ik hoop dat het mogelijk is. (Sorry voor zoveel info. als niemand kan helpen laat het aub weten dan ga ik even bij een winkel zoals helisports langs!)
    Ben benieuwd want alleen dumbbells vind ik niet fijn trainen en liever geen sportschool (tenzij het niet anders kan).

Squat/Press Rack is een redelijk iets om mee te beginnen. Maar je zal al snel willen uitbreiden naar een degelijk Power Rack. Als je het geld en ruimte hebt geen Squat Rack nemen, maar dat Power Rack. 109 euro is wel prijzig. Kijk eens op Helisports voor een simpel press rack rond de 60 euro. Deed het bij mij goed genoeg om te squaten/pressen tot zo'n 180kg.

Dumbells zou ik gewoon kroon dumbell halters nemen. Zelfde diameter als die van je 1,8m barbel. Kun je de schijven van de barbel ook voor de dumbells gebruiken. praktisch.

Breedte moet je 2,2m rekenen als minimum. Zelfde voor diepte/lengte. Dus 2,2 vierkante meter is het minimale.

Comment

Tja 2.2m dat kan echt niet dan moet ik over me barbell springen om bij me bed te komen Hou ik 20cm speling over om te trainen niet echt ideaal dus.. jammer want ik dacht dat ik met 180cm halter toch wel redelijk kon trainen.

Dumbbells heb ik al 30mm maar die kunnen vervangen worden.

Wat is de reden dat 180cm halter te kort is? (Max aantal gewicht wat erop kan?, ik kan niet vinden op helisport hoeveel kg aan gewicht ik erop kan doen).
      Ik zat namelijk aan dit te denken: Kroon OP-140 Pro Rubber Coated Olympic Plate Set maar dan met deze stang: Kroon Olympische halterstang (180 cm)

Comment

Je kunt een barbell buiten de trainingen om ook rechtop in een hoek zetten, maar 1,80 barbell kan ook prima. De minimale belastbaarheid schat ik op minstens 175KG in, maar dat kun je zo navragen bij de shop. Het is een prima setje om mee te beginnen.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
          Je kunt een barbell buiten de trainingen om ook rechtop in een hoek zetten, maar 1,80 barbell kan ook prima. De minimale belastbaarheid schat ik op minstens 175KG in, maar dat kun je zo navragen bij de shop. Het is een prima setje om mee te beginnen.
          Ok, ja het beste is ze even te mailen denk ik, ook vanwege het bankje want dat is een probleem, moet wel kunnen bankdrukken..

belastbaarheid is zelfs 250kg van de 180cm stang, maar de vraag is hoeveel schijven erop kunnen, zeker geen 250kg denk ik haha. Scheelt 13cm ruimte vergeleken met de 220cm denk ik..

Ik heb 10-20cm speling over met 220cm barbell dus als ik iets te ver naar links of rechts ga zit ik wel tegen de muur aan al, maar het zou dus wel mogelijk zijn ja.

Alles dus mogelijk, alleen nog even meer info regelen bij helisports en zoeken voor een bankje. PowerMark 302 Flat Bench Dit zou prima zijn maarja 180kg... daar zit je zo aan.

Comment

Op de stang heb je nog 20cm laadruimte. Mijn 20Kg schijven (zonder coating) hebben een dikte van 5cm, dan kom je wel een eind met een 180 cm stang.

Het mooiste is natuurlijk een bankje dat je ook schuin kunt zetten, dan kun je meer variƫren in oefeningen.

Zelf heb ik deze:
            BodyX F-0401 FID Bench

Ik weet niet wat jouw budget is, maar een bank zoals deze kun je overwegen.

Comment

Dat is een mooi bankje inderdaad, maar te lang, ik heb helisports een mail gestuurd ben benieuwd naar hun antwoord.

Momenteel heb ik nog niet echt een budget alles bij elkaar wil ik misschien 700 uit geven maar moet nog wel even sparen of lenen.

Oh helemaal verkeerd gekeken, me bankje kan ik gewoon prima gebruiken! scheelt weer een hoop.
              Dus alleen een barbell en rack nodig.. naja 500 euro zou toch wel te doen moeten zijn, 500 euro totaal zou ik het tegen jaarwisseling kunnen hebben.

Comment

Je kunt ook marktplaats in de gaten houden, daar zie ik regelmatig dergelijke press setjes, soms ook met 5omm materiaal.

Comment

Ok ik zal het eens in de gaten houden, ik hou jullie op de hoogte hoe het gegaan is, ik hoop wel zsm wat te hebben ik wil beter trainen als alleen dumbbells haha.

Comment

Effe op DBB de sectie aangeboden/gezocht in de gaten houden staan regelmatig leuke complete setjes op voor een mooie prijs.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f...omegym-321821/
                    Last edited by fitnessfreak; 31-10-2012, 22:28.
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Marktplaats.nl > Barbell - Sport en Fitness - Fitness

Dit ziet er toch goed uit voor die prijs?
                      Moet ik dan wel schijven bij kopen maarja met dit gewicht kan ik al een tijdje vooruit, en volgens mij is dit precies dezelfde als die van helisports?
                      En waar moet je op letten bij zoiets 2ehands?

Daar kan nog minstens 70 kilo bij, zit je al op een totaal van 120kg.

Comment

Dat is redelijk. Misschien kun je het wel voor 50 euro krijgen.

Comment

Ik zit nu dus even voor een rack te kijken, die rack waar ik aan dacht kan je niet fijn gebruiken met bankdrukken zegt die van helisports, maar ik wil dus een rack waar ik eigenlijk alle oefeningen kan doen, niet dat ik een rack koop en een ander soort rack nodig heb voor een aantal oefeningen haha.

Zoiets? http://www.helisports.nl/squat-en-pr...ress-Rack.html

Ziet er niet heel erg stevig uit en erg simpel maarja als ik daar inprincipe alles mee kan doen ben ik tevreden. Mochten jullie betere suggesties hebben hoor ik het graag.
                          Last edited by ultra1993; 01-11-2012, 17:17.

Comment

Originally posted by ultra1993 View Post
                            Ik zit nu dus even voor een rack te kijken, die rack waar ik aan dacht kan je niet fijn gebruiken met bankdrukken zegt die van helisports, maar ik wil dus een rack waar ik eigenlijk alle oefeningen kan doen, niet dat ik een rack koop en een ander soort rack nodig heb voor een aantal oefeningen haha.

Zoiets? PowerMark 355 Press Rack

Ziet er niet heel erg stevig uit en erg simpel maarja als ik daar inprincipe alles mee kan doen ben ik tevreden. Mochten jullie betere suggesties hebben hoor ik het graag.
                            Iemand?

Maandag ga ik die barbell ophalen, nog iets waar ik op zou moeten letten?

Comment

Maandag deze rek ophalen Marktplaats.nl > Squat en Bankdruk apparaat - Sport en Fitness - Fitness

En deze barbell Marktplaats.nl > Barbell - Sport en Fitness - Fitness

Ziet er goed uit allemaal!

Morgen maar me hele kamer verbouwen, dinsdag is me trainingdag en kan ik meteen beginnen haha!
                              Rond kerst ga ik 15 en 20kg schijven kopen of krijgen haha.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X