rechter knie pijn !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rechter knie pijn !

Ik voel sinds gisteren een pijnlijke gevoel in mijn rechter knie, vooral wanneer ik door met knieen zak. Mijn linker knie is gewoon normaal, alleen me rechter niet...
    Het komt denk ik door squatten ik heb tijdje geleden heel zwaar gesquat PR(4x 95kg). Maar ik doe nu normaal 3sets van 12x40kg, 10x50kg, 8x60kg. Hebben jullie dit ook ervaren ? of doe ik iets verkeerd ??

Als je knie door het squatten zeer doet, doe je zeker iets fout.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Als je knie door het squatten zeer doet, doe je zeker iets fout.
      Ik squat wel goed, (techniek) maar ik denk omdat ik zo zwaar ben gegaan ? of maakt dat niet uit??

Comment

Originally posted by flapdrol View Post
        Ik squat wel goed, (techniek) maar ik denk omdat ik zo zwaar ben gegaan ? of maakt dat niet uit??
        nope, je techniek was niet goed.

Het kan wel dat je door teveel gewicht je techniek slecht was.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Zo overdreven zwaar is je squat ook weer niet, ik squat zwaarder. En zoveel squat ik niet. En natuurlijk denk je dat je techniek goed is: als je een fout had ontdekt had je het wel anders gedaan. Maar het is wel logisch dat het bij mindere gewicht nog niet opvalt of zich nog niet uit.
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

post een filmpje en we weten het !
            Never Never Never Give Up !!!

Comment

Grote kans dat je niet ver genoeg naar achter gaat zitten maar ver naar voren leunt waardoor er veel druk op de knieen komt, en je er overigens ook bijna een quad iso. oef. van maakt

Comment

donderdag train ik benen ik zal kijken of iemand het kan opnemen.

Comment

Ik squat wel goed, (techniek)
                  Eerst zien dan geloven.

donderdag train ik benen ik zal kijken of iemand het kan opnemen.
                  Doe dat dan niet met een gewicht dat voor jou zwaar is, aangezien je al last van je knie hebt.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Ik heb ook last van kniepijn bij het Squatten (niet door slechte techniek ), dit kwam in stand door andere oefeningen zoals lunges en hack squat (met barbell) en leg extensions echt knie verneukers die oefeningen. Nu wordt de kniepijn gewoon in stand gehouden door squat (gaat nu al veel beter btw).

Dus men vraag, wat doe je nog voor de rest van oefeningen en inderdaad zoals bovenstaande posts video van jouw squat beweging is ook zeker aan de orde.
                    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
                      Ik heb ook last van kniepijn bij het Squatten (niet door slechte techniek ), dit kwam in stand door andere oefeningen zoals lunges en hack squat (met barbell) en leg extensions echt knie verneukers die oefeningen. Nu wordt de kniepijn gewoon in stand gehouden door squat (gaat nu al veel beter btw).

Dus men vraag, wat doe je nog voor de rest van oefeningen en inderdaad zoals bovenstaande posts video van jouw squat beweging is ook zeker aan de orde.
                      Squats 3sets van 12-10-8
                      Rdl 3sets van 12-10-8
                      legpress 3sets van 12-10-8
                      (standing) leg curl 3sets van 12-10-8
                      leg extensions 3 sets van 12-10-8
                      calf raise 3sets van 12-10-8
                      (soms nog extra seated calf raise 3sets van 10)

Comment

Ik heb ook altijd last van men knie, met squatten, leg press wat dan ook .

Gewoon doorgaan!

Grapje.. Mijn pijn gaat 100% zeker nooit meer weg dus ik moet zelfs doorgaan xd
                        Just trying hard

Comment

Ik heb vandaag benen getraint en heb opgenomen hoe ik squat, maar hoe zet ik die hier?

Comment

eerst op youtube zetten en dan de link hier posten de rest gaat vanzelf
                            Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
                            musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Let inderdaad goed op je vorm:
                              -Probeer je tenen goed naar voren te laten wijzen,
                              -Benen op heupbreedte,
                              -Een trotse houding aan te nemen met je bovenlichaam (borst),
                              -Je knieën absoluut niet meer te buigen dan 90 graden,
                              -En je knieën nooit over je tenen te "squatten",

Doet het nog steeds pijn probeer dan een lichter gewicht aan te gaan, zodat je tot de 20 herhalingen kan komen, dit zal de spieren in je Art. Genus, oftewel je kniegewricht versterken.
                              Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X