Pijn linker pols

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn linker pols

Laatste week heb ik last van mijn linker pols, tijdens het trainen voel ik het alleen met Bench Pressen, vooral als ik de bar eraf haal en er weer terug op zet.
    Overdag zelf voel ik het alleen als ik mijn hand zeg maar omhoog beweegt.

Heb zelf best dunne polsen, moet ik nu tijdelijk de Bench Press schrappen? Ik doe nu Full Body en zou dat best zonde vinden . Of zal ik het met Dumbells tijdelijk doen?

Ik las in een andere topic om toch de Wrist curls uit te oefenen. Wat raden jullie mij aan? Vind het echt zwaar irritant dat ik niet vol uit kan gaan op de Bench Press.
    "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Bij benchpressen moet je er goed op letten dat je je polsen niet schuin maar recht houdt. Ik zou nu even wat minder gewicht pakken met benchpress en meer reps zodat je polsen wat kunnen wennen. Als je er echt veel last van hebt is het verstandig om je polsen tijdelijk niet te belasten.

Nothing is over until you stop trying!

Comment

Heb hier zelf ook last van gehad, als je jezelf aan leert wat Thierry zegt zal je er binnen een paar weken geen last meer van hebben!

Comment

Klopt ik had hiervoor ook al zoiets gelezen. Nou heb ik er afgelopen week wel op gelet (maar was al te laat).

Wat ik wel op vond vallen is dat ik het meer voel met de barbell terug leggen en van de standaard afhalen, bij het bench pressen. Ik zou niet weten hoe ik dan me pols recht moet houden, aangezien je nooit helemaal recht onder de houders ligt.
        "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

Comment

Originally posted by reydan19 View Post
          Wat ik wel op vond vallen is dat ik het meer voel met de barbell terug leggen en van de standaard afhalen, bij het bench pressen. Ik zou niet weten hoe ik dan me pols recht moet houden, aangezien je nooit helemaal recht onder de houders ligt.
          Dat komt omdat er dan ineens meer/minder druk op je polsen komt te staan. Ik heb dat ook vaak maar als je de stang even blijft vasthouden als je hem terug legt gaat de pijn snel weg
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Yep gewoon doen wat Thierry zegt, heb er op het moment ook last van, maar wordt al minder.
            "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Heb in het begin ook heel erg last van mijn linker pols gehad, er heeft zelf een hele bal op gezeten.
              Ik had het door gewoon opdrukken, maar sinds ik toen van die opdruk stands gebruikte zodat je polsen recht blijven, ging het Langzamer hand weg.

Dus ik zou denken even rust met bp, of zorgen dat je polsen iig recht blijven als je bp doet.
              keep the focus going!

Comment

Originally posted by reydan19 View Post
                Als je voluit gaat, vraag je een spotter en die helpt je even met unracken. Dat is een kunst op zich waar je op kunt trainen, ook daarbij moet je je spieren goed inzetten.

Comment

Bedankt allemaal voor de nuttige tips
                  Zal het toe passen en kijken hoe het verloopt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X