Sociale druk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sociale druk

Hoi iedereen,

ik ben een beginnende 'bodybuilder' als ik het zo kan noemen. Ben van maandag begonnen met een voedingsschema en met krachttraining.

Ik was vroeger iemand die elk weekend, vrijdag en/of zaterdag uitging, zich zat dronk, heel regelmatig blowde etc. Ben ookal een 3tal weken gestopt met roken. Een heel ongezonde levenstijl had ik dus. Ik weeg maar 60kg en ben 1M80.

Nu vanaf maandag heb ik het roer definitief omgegooid.

Tot hier toe verloopt alles prima. Maar het probleem waar ik nu mee kamp is dat vrienden vragen of ik mee uit ga, of ik mee daar naar toe ga, of ik mee ga blowen .. Ik wil hen duidelijk maken dat ik niet meer van plan ben. Ik wil niet terug 'hervallen'.

En het beste is daarvoor om minder met hen op te trekken, of nog steeds weggaan etc maar dan zonder alcohol en cannabis te benuttigen. Geen snacks meer om 3uur snachts, geen halve dag erna uitslapen zodat ik nog genoeg maaltijden per dag kan benuttigen,..

En wanneer iemand vraagt om bv mee naar een eetgelegenheid bv van mijn vroegere voetbalclub te gaan, waar je dan alleen mossels en frit kan eten, hoe leg ik uit dat ik geen frit meer kan eten?

Maar hoe pak ik dit aan? Moet ik hen telkens helemaal gaan vertellen dat je zonder op je voeding te letten niet echt goede vooruitgang kan maken?

Hebben nog mensen met hetzelfde probleem gezeten?

heb hetzelfde probleem gehad lang geleden, maar gelukkig ken ik veel mensen en ben ik gewoon met andere gaan optrekken, en gelukkig mijn echte beste vrienden behouden want die rookten, blowden en dronken toch al ervoor niet.
    ga gewoon met een groep mensen om die vaak nuchter is en die zooi niet doet en dan voel je die sociale druk ook niet om mee te doen.

het is btw ook een stukje zelfbeheersing en sterk in je schoenen staan en dus kunnen duidelijk maken dat niemand jou idee of plan kan veranderen, bijv als ik uitga ben ik vaak een van de enige van de hele groep die niet drinkt

Comment

Knap van je dat je hebt besloten het roer om te gooien, een van de beste beslissingen in je leven. Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik word ook regelmatig vreemd aangekeken door m'n vrienden. Gewoon uitleggen waar je mee bezig bent en als het echte vrienden zijn snappen ze dat. Sommige maten lachen er af en toe mee, maar daar zijn het vrienden voor

Maar een incidenteel frietje met mossels moet toch gewoon kunnen? Je hoeft natuurlijk ook weer niet als een monnik te gaan leven, het moet wel leuk blijven.
      Nothing is over until you stop trying!

Comment

idd gast boven mij heeft gelijk, mosselen helemaal niks mis mee, friet kan ook nog wel

(btw thierry vanwaar die russische zooi in je naam en sig?)

Comment

Je kunt nog steeds gaan stappen met je vrienden maar je hoeft geen alcohol te drinken en die onzin. Ik heb nog steeds dezelfde vrienden en die vonden het erg vreemd toen ik stopte met alcohol drinken maar als je gewoon volhoudt dan stoppen ze vanzelf met overhalen.
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Wat laurann zegt. Echte vrienden kan het weinig schelen dat je minder zuipt, als je er maar bent. Zeg gewoon dat je liever serieus sport dan zuipt. Begrip zou ik niet direct op hopen, maar dat is een kwestie van tijd.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Er komt een hele lastige tijd voor je aan, je zal gewoon steeds moeten vertellen wat je wilt.
              Maak duidelijke doelstellingen en zeg ook tegen je vrienden wat je wilt en je droom is.
              Je hoeft geen andere vrienden te zoeken maar je zal heel vaak te oren krijgen dat 1 biertje niet zo erg is.
              Dit zou ik in het begin zeker niet doen want dan verval je terug in je ouwe leefgewoonte.
              later als het tijd goed gaat kan je wel eens biertje drinken of 1tje opsteken.
              Calisthenics / Street workout

Comment

3 maanden geleden rookte ik 1 pak zware shag per dag at ik elke dag wel junk en veel zoet etc. ook dronk ik 3 keer per week aardig wat, drugs was ik al redelijk mee gestopt nu helemaal dus weet precies hoe je je voelt.

Het was mij wel gelukt in 1 keer met alles te stoppen, de eerste maand vond ik enorm zwaar maar zodra je de gewoonte van een vast voeding en trainingschema te pakken heb en weet wat er gebeurd als je weer "terugvalt" geloof me is het zeker een heel stuk makkelijker.

Ik ga nogsteeds met dezelfde maten om, sommige die doen nu ook alles minder nu als we met zijn 2en gaan stappen dus dat is helemaal chill.
                Maar ookal zuipt iedereen zich te pletter en roken en vreten, als je sterk ben kan je het bij niks houden, maar beetje mee doen of 1 keer in de zoveel tijd lekker los gaan kan makkelijk. Ik hou het wel bij 1 dag per week nu en soms wat eerder weg ookal is het alleen. Zelf doe ik altijd me schema volgen, me eiwitten naar binnen en schatten hoeveel kcal ong. minder voor junk en alcohol. Vanavond bijv. ca. 1000 kcal van me schema, vooral vetten en carbs, dit wordt dan kfc en 3 bier vanavond, is alweer 2 weken geleden alcohol en junk dus mag wel weer!

Erg lang bericht maar hoop dat je er wat aan heb
                De eerste 4 weken totaal niks gezondigd btw, maar iedereen heb er andere periode voor nodig maar dat merk je zelf gauw genoeg. En na de 4 weken voel je je zo'n stuk beter en het scheelt enorm veel geld met stappen dat je het wel laat om weer erg terug te vallen!
                Veel succes maar dat komt vast goed als je echt wilt.
                Last edited by ultra1993; 09-11-2012, 19:56.

Comment

Meteen heel wat reacties waar ik wat aan heb!

Ik lees dat na geruime tijd af en toe een keer 'zondigen' geen kwaad kan. Ik vrees dat veel vrienden me dan niet 'aux serieux' gaan nemen, als ik ze dan al heb kunnen overtuigen waar ik mee bezig ben.

Ik denk dat ik de eerst komende tijd gewoon nee zeg tegen al die dingen, een keer frit eten zal wel geen kwaad kunnen zeker zoals thierry zei? Maar ik hoop dat ik die mentaliteit dan niet helemaal over neem, want dan kan het zijn dat ik denk van: 1 keer per week wat biertjes verzetten op vrijdagavond zal toch ook niet erg zijn.. En dan op zaterdag: Hmm als ik nu wat drink drink ik gewoon volgende week niet.. En voor ik het weet verval ik weer.

Comment

Originally posted by Wakke View Post

Ik lees dat na geruime tijd af en toe een keer 'zondigen' geen kwaad kan. Ik vrees dat veel vrienden me dan niet 'aux serieux' gaan nemen, als ik ze dan al heb kunnen overtuigen waar ik mee bezig ben.

Ik denk dat ik de eerst komende tijd gewoon nee zeg tegen al die dingen, een keer frit eten zal wel geen kwaad kunnen zeker zoals thierry zei? Maar ik hoop dat ik die mentaliteit dan niet helemaal over neem, want dan kan het zijn dat ik denk van: 1 keer per week wat biertjes verzetten op vrijdagavond zal toch ook niet erg zijn.. En dan op zaterdag: Hmm als ik nu wat drink drink ik gewoon volgende week niet.. En voor ik het weet verval ik weer.
                    Ja je moet natuurlijk wel duidelijke grenzen stellen voor jezelf, is een belangrijke
                    Nothing is over until you stop trying!

Comment

Originally posted by Wakke View Post

Geloof me 4 weken niks zondigen en dan weet je wel beter.
                      Ik moet er nu niet aan denken weer zoveel te drinken, vreten en stappen zoals eerst.. sterker nog 1 avondje drinken begin ik al minder leuk te vinden. Is per persoon verschillend maar als je er aan gewend ben val je niet graag terug, zeker niet als je doelen en grenzen stel. (Zonder dit had het mij ook nooit gelukt zo te worden als nu in 3 maanden tijd..)

En die friet kan zeker geen kwaad, een hele hoop mensen hebben 1 junkmaaltijd/dag per 1/2 weken lees daar maar over er is genoeg over te vinden. Zelf hou ik erg van 1 keer per 1/2 week iets als kfc, me favo junk, ik kan de voedingswaarde bijhouden en veel eiwitten. Maar dit is erg persoonlijk natuurlijk...
                      Last edited by ultra1993; 09-11-2012, 20:22.

Comment

Op den duur zullen ook je vrienden gaan inzien dat ze deze levensstijl niet meer willen.
                        Hoe lang dat duurt? Dat ligt aan de leeftijd.
                        En het wordt allemaal nog een stuk makkelijker als je een keer vader zult worden
                        Purist
                        Verzuren zonder kuren
                        ...ilse weet alles...

Comment

Ik doe niet aan sociaal, staat niet in mijn schema's
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dit forum is al sociaal zat
                            "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Ik doe nooit aan sociaal, zeker niet op een forum.
                              Maar je hebt een weg ingeslagen en daar passen de ongezonde levensstijlen van je vrienden niet bij, tis jouw keuze en jouw reis, laat dat niet door een ander invulling geven.
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X