Fout fout fout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Brecht 1993 View Post
    Hoi Bodynetters,

Wat doen jullie als je in de Gym bent en je ziet iemand een oefening helemaal verkeerd uitvoeren?

In mijn Gym zijn er echt een aantal waarvan ik denk " what the f**k " zijn die bezig !
    Als ik aan het werk ben vraag ik waarom diegene de oef zo uitvoert?
    Ben ik zelf aan het trainen boeit het me geen reet
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Dan doe ik het nog niet goed he? Want het is de bedoeling dat lichaamsdelen dan juist niet meer stuk gaan....
      Nog even perfectioneren dus!
      Nothing is over until you stop trying!

Comment

Toenet nog een gast die met 1/4e rom aan 't bankdrukken was, zo scheef (en zonder klemmetjes) dat zn schijven er aan 1 kant op het punt stonden af te vallen- gast schrok zich kapot en gebeurt dus hopelijk geen 2e x haha

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Dan doe ik het nog niet goed he? Want het is de bedoeling dat lichaamsdelen dan juist niet meer stuk gaan....
          Hahaha

Comment

Soms veel goesting om te corrigeren om te helpen....Doe het echter niet meer na enkele rare blikken geweest en dat het hun zichtbaar geen reet kan schelen wat je zegt of doet.Ikzelf wou dat ik in het begin meer geholpen werd maar beetje per beetje krijg je het alleen ook wel onder de knie bodynet+youtube!!!
            Strength Within, Pride Throughout

Comment

ik train lekker thuis...

Comment

Originally posted by Brecht 1993 View Post
                Hoi Bodynetters,

Wat doen jullie als je in de Gym bent en je ziet iemand een oefening helemaal verkeerd uitvoeren?

In mijn Gym zijn er echt een aantal waarvan ik denk " what the f**k " zijn die bezig !
                Geleerd in een opleiding dat je die mensen gewoon moet laten doen, zeker als je geen fitness coach bent. Want er zijn nu eenmaal mensen die niet willen geholpen worden en daar kan je je serieus aan mispakken in de zin van dat ze gewoon tegen je gaan uitvliegen.

Een fitness coach zou het eventueel wel kunnen doen maar moet het ook nog voorzichtig aan pakken met dezelfde reden als hierboven. In de opleiding hebben ze dan ook gezegd dat als ze het fout doen maar zichzelf niet in gevaar brengen of geen blessure zullen oplopen dan laat je ze beter doen. Als het echt zo erg is dat die persoon zichzelf en andere in gevaar gaat het brengen dan moet je er wel iets van zeggen.

Kan je zeggen, ja die fitness coaches kennen er zelf niets van. Maar ben ervan overtuigd dat ze misschien niet helemaal weten hoe je perfect moet trainen voor spiermassa en dat ze ook niet helemaal weten hoe het zit met voeding maar op het vlak van juiste uitvoering ben ik zeker dat de meeste fitness coaches het wel weten wat ze aan het doen zijn. Wil niet zeggen omdat een coach niet gespierd is dat ze de juiste uitvoering niet weten.
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by futurekill View Post
                  Soms veel goesting om te corrigeren om te helpen....Doe het echter niet meer na enkele rare blikken geweest en dat het hun zichtbaar geen reet kan schelen wat je zegt of doet.Ikzelf wou dat ik in het begin meer geholpen werd maar beetje per beetje krijg je het alleen ook wel onder de knie bodynet+youtube!!!

Dat heb ik ook. Ik wil graag dat ik geholpen wordt als ik een oefening verkeerd doe alleen sommige mensen die geven advies waar je totaal niet beter van wordt.

Gister zei een man die een hernia operatie heeft gehad dat ik mijn boven en onderrug NIET moest trainen want dat zou enorm schadelijk zijn
                  Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                    Kan je zeggen, ja die fitness coaches kennen er zelf niets van. Maar ben ervan overtuigd dat ze misschien niet helemaal weten hoe je perfect moet trainen voor spiermassa en dat ze ook niet helemaal weten hoe het zit met voeding maar op het vlak van juiste uitvoering ben ik zeker dat de meeste fitness coaches het wel weten wat ze aan het doen zijn. Wil niet zeggen omdat een coach niet gespierd is dat ze de juiste uitvoering niet weten.
                    Nee goede tips hebben ze.
                    Uit de verzameling waardeloze fitnessinstructeur adviezen (2 gyms):
                    1. Ik vraag om advies mbt betere grip bij deadlift; handschoentjes kopen.
                    2. Ik probeer de catch bij cleanen te verbeteren; instructeur denkt dat ik de oefening niet snap en doet wel even een C&J voor; open grip, ellebogen richting de grond.
                    3. Jumpshrugs. Instructeur komt vertellen dat het wel de bedoeling is dat voeten op de grond blijven.
                    4. Instructeur geeft mijn vriendin advies bij bench: open grip.

Ze zijn niet gespierd omdat ze het zelf niet doen. En omdat ze het zelf niet doen weten ze gewoon veel niet.

Comment

@blue eye, deden politieagenten maar het zelfde, geeft niks dat u door rood reed, zolang u maar niet tegen mij uitvalt..

Comment

Originally posted by Kurk View Post
                        Nee goede tips hebben ze.
                        Uit de verzameling waardeloze fitnessinstructeur adviezen (2 gyms):
                        1. Ik vraag om advies mbt betere grip bij deadlift; handschoentjes kopen.
                        2. Ik probeer de catch bij cleanen te verbeteren; instructeur denkt dat ik de oefening niet snap en doet wel even een C&J voor; open grip, ellebogen richting de grond.
                        3. Jumpshrugs. Instructeur komt vertellen dat het wel de bedoeling is dat voeten op de grond blijven.
                        4. Instructeur geeft mijn vriendin advies bij bench: open grip.

Ze zijn niet gespierd omdat ze het zelf niet doen. En omdat ze het zelf niet doen weten ze gewoon veel niet.
                        Dus omdat jij die slechte ervaringen hebt gehad, zijn alle instructeurs slecht?

Zijn er genoeg die weten waarover ze spreken en het ging hier om de uitvoering van een bepaalde oefening. Ik denk dat geen enkele instructeur zal aangenomen worden in een gym als hij niet de juiste uitvoering kan aan tonen. In ieder geval toch niet in de gyms waar ik ben geweest. Misschien kies je wel de verkeerde gyms uit
                        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                          Filmpjes maken en op het internet zetten
                          Lol +1

Comment

Originally posted by quibus View Post
                            @blue eye, deden politieagenten maar het zelfde, geeft niks dat u door rood reed, zolang u maar niet tegen mij uitvalt..
                            Tja, als je iedereen moet gaan corrigeren die een slechte uitvoering heeft dan ben je heel de dag bezig denk ik. Niemand heeft de perfecte uitvoering, maar je kan de oefeningen wel zo doen dat je er geen blessure aan over houdt, snap je?

Wat ik bijvoorbeeld regelmatig zie bij vrouwen: machine voor de glutes. Je moet je voetzool ergens op zetten en dan gewoon naar achter duwen. Als je naar achter duwt dan mag je zo ver naar achter duwen tot je bovenbeen in een gelijke verticale lijn is met je rug. Veel dames duwen nog een stuk verder. Daarmee komen de quads ook in actie en de glutes minder. Uitvoering is dus niet goed, maar in dit geval ook niet gevaarlijk.

Bij lat pull down zie ik veel mensen te veel gewicht nemen, hun rug blijft nog redelijk recht maar ze trekken enorm hard op hun armen ipv hun ellebogen naar beneden te trekken. Zo lang de rug stabiel blijft is het niet echt blessure gevoelig maar je traint meer je armen dan je lats. Dus je kan er wel iets van zeggen maar aangezien je zelf al ziet dat die persoon met te veel gewicht traint zal hij heel waarschijnlijk je advies niet aannemen.

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                              Geleerd in een opleiding dat je die mensen gewoon moet laten doen, zeker als je geen fitness coach bent. Want er zijn nu eenmaal mensen die niet willen geholpen worden en daar kan je je serieus aan mispakken in de zin van dat ze gewoon tegen je gaan uitvliegen.

Een fitness coach zou het eventueel wel kunnen doen maar moet het ook nog voorzichtig aan pakken met dezelfde reden als hierboven. In de opleiding hebben ze dan ook gezegd dat als ze het fout doen maar zichzelf niet in gevaar brengen of geen blessure zullen oplopen dan laat je ze beter doen. Als het echt zo erg is dat die persoon zichzelf en andere in gevaar gaat het brengen dan moet je er wel iets van zeggen.

Als een coach mij ongevraagd wilt helpen op de bench press (voor kracht, dus powerlifting) en zelf maar 60 kg drukt (8x). Dan luister ik er niet naar nee.

Goede techniek, betekent toch zeker meer dan 60 kg drukken. Zeker als je al lang traint. (Hij heeft in Leuven gezeten en deed er krachttraining, opleiding is 5 jaar en hij is nu 2 jaar instructeur).

Hij is zeker geen slecht persoon, hij is vriendelijk, goede kinesist ook. Hij weet nu ook dat hij me niet kan helpen (hij merkt dat ik serieus bezig ben met powerlifting en helpt me wel eens, dit kan zijn: kijken naar rug, of whatever).

Definieer juiste uitvoering, juiste uitvoering voor wat?
                              Voor bodybuilding, revalidatie, powerlifting, gewichtheffen, strongmen, assistentie sport, casual training, ...

Bankdrukken met een (grote) arch (aka, powerlifting) is niet echt correct als je net geopereerd ben aan je rug en aan het revalideren bent.

Iemand die wil gewichtheffen en een powerlifting squat doet (dus echt achteruit gaat zitten) heeft niet de juiste uitvoering aangezien hij geen maximale carry-over heeft. Terwijl de powerlifting squat wel correct is voor een powerlifter.

Verder definieer gevaar. Ongelukken kunnen gebeuren. Er is altijd gevaar. Stel ik ben een over 90% lift aan het doen in de bench. Ik heb een spotter. Maar ineens maak ik een foutje in men techniek. (door de hoge intensiteit). Ik scheur een spier en de stang valt naar beneden.

Die spotter kan misschien niet op tijd reageren en bam je bent gewond of misschien wel dood.

Dit klink misschien stom want dit betekent niet dat bench pressen gevaarlijk is.
                              Maar statistisch gezien is alles gevaarlijk, je kan je verwonden of sterven aan alles (ook buiten de gym dus).

Dit klink misschien ook stom maar er zijn instructeurs die zeggen dat deadliften slecht is voor de rug. Omdat de kans bestaat dat je je blesseert, zelfs hoge kans met slechte techniek +veel gewicht. Dit is een bullshit conclusie.

Op dingen zoals bolle onderrug met deadliften moet je wel iets zeggen want dit is slecht (ik vind de kans op verwonding te hoog).

Kans op blessure is er altijd. Het gaat om je doel te bereiken en om de kans op blessures te vermijden.
                              Last edited by axel1994; 10-11-2012, 13:47.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                                Als een coach mij ongevraagd wilt helpen op de bench press (voor kracht, dus powerlifting) en zelf maar 60 kg drukt (8x). Dan luister ik er niet naar nee.

Goede techniek, betekent toch zeker meer dan 60 kg drukken. Zeker als je al lang traint. (Hij heeft in Leuven gezeten en deed er krachttraining, opleiding is 5 jaar en hij is nu 2 jaar instructeur).

Hij is zeker geen slecht persoon, hij is vriendelijk, goede kinesist ook. Hij weet nu ook dat hij me niet kan helpen (hij merkt dat ik serieus bezig ben met powerlifting en helpt me wel eens, dit kan zijn: kijken naar rug, of whatever).

Definieer juiste uitvoering, juiste uitvoering voor wat?
                                Voor bodybuilding, revalidatie, powerlifting, gewichtheffen, strongmen, assistentie sport, casual training, ...

Bankdrukken met een (grote) arch (aka, powerlifting) is niet echt correct als je net geopereerd ben aan je rug en aan het revalideren bent.

Iemand die wil gewichtheffen en een powerlifting squat doet (dus echt achteruit gaat zitten) heeft niet de juiste uitvoering aangezien hij geen maximale carry-over heeft. Terwijl de powerlifting squat wel correct is voor een powerlifter.

Verder definieer gevaar. Ongelukken kunnen gebeuren. Er is altijd gevaar. Stel ik ben een over 90% lift aan het doen in de bench. Ik heb een spotter. Maar ineens maak ik een foutje in men techniek. (door de hoge intensiteit). Ik scheur een spier en de stang valt naar beneden.

Die spotter kan misschien niet op tijd reageren en bam je bent gewond of misschien wel dood.

Dit klink misschien stom want dit betekent niet dat bench pressen gevaarlijk is.
                                Maar statistisch gezien is alles gevaarlijk, je kan je verwonden of sterven aan alles (ook buiten de gym dus).

Dit klink misschien ook stom maar er zijn instructeurs die zeggen dat deadliften slecht is voor de rug. Omdat de kans bestaat dat je je blesseert, zelfs hoge kans met slechte techniek +veel gewicht. Dit is een bullshit conclusie.

Op dingen zoals bolle onderrug met deadliften moet je wel iets zeggen want dit is slecht (ik vind de kans op verwonding te hoog).

Kans op blessure is er altijd. Het gaat om je doel te bereiken en om de kans op blessures te vermijden.
                                Ik geef je hier ook helemaal gelijk in.

Ik heb het dan ook niet over mensen die meer dan x aantal kg benchen. Maar over die jonge gastjes die te veel gewicht willen nemen om te laten zien wat ze kunnen benchen of trekken.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat die instructeur je kan helpen om te kijken of je je rug niet bol trekt tijdens deadlift enz. Zelf zou ik in mijn vorige gym ook nooit een instructeur gevraagd hebben om te spotten aangezien het allemaal mensen lijken die nog nooit een gewicht hebben vast gepakt. Het waren daar allemaal kinesisten.

Ik had het dus meer over die jonge knapen of beginnende sporters die ze begeleiden aan de toestellen en daar weten ze imo wel wat een juiste uitvoering is om een blessure te vermijden.

En je kan juiste uitvoering idd op verschillende manieren zien. Bijvoorbeeld bij de cable row. Daar wordt er gezegd, je rug recht te houden, je armen goed langs je lichaam trekken en even houden en dan je armen weer volledig laten gaan en strekken en dan weer hetzelfde. Zelf deed ik dit in begin ook zo, maar nu doe ik het meer zoals dit: ik trek mijn armen langs mijn lichaam, ik hou dit even voor de spanning en als ik mijn armen weer strek dan leun ik met mijn rug mee naar voor en bij de volgende rep, trek ik eerst een beetje met mijn rug en dan volgen de armen. Is niet de juiste uitvoering, maar ik voel dit wel beter in heel mijn rug ipv alleen de bovenkant.

Ook met lat pull down zeggen ze dat je je rug recht moet houden maar zelf leun ik een beetje naar achter. Ik voel het zo veel beter.

Maar puur om beginners te begeleiden vind ik de instructeurs wel ok. In mijn vorige gym wisten de meeste instructeurs ook wel bij wie ze moesten komen begeleiden en bij wie niet. Er waren paar stevige jongens daar waarvan de uitvoering niet volledig correct was maar het werkte wel voor hen, dus die ga je dan natuurlijk niet corrigeren, zeker niet als ze een zeer goed lichaam hebben.

Maar ik snap je punt zeker wel. Maar ik vind dat instructeurs veel worden afgebroken maar ze hebben wel zeker hun nut voor sommige mensen, alleen moeten ze niet betweterig doen tegenover iedereen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X