Het trainen van specifieke spieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het trainen van specifieke spieren

Beste,

Ik heb een vraagje. Voor een opdracht moet ik het volgende doen:
    Een aantal oefeningen bedenken die bepaalde specifieke spieren trainen, waarbij andere spieren zo min mogelijk worden gebruikt.

Zoals bijv. rectus femoris (onderdeel quadriceps), biceps femoris, enz. Het is dus de bedoeling dat ik voor een gegeven aantal van dit soort spieren oefeningen geef die deze spieren zo geïsoleerd mogelijk trainen. Andere spieren moeten dus zo min mogelijk meehelpen/ belast worden.

Nu vroeg ik me af of er misschien een site bestond waar ik deze informatie kan vinden. Jullie zouden me hier heel erg mee helpen. Heb zelf wel al het een en ander met eigen kennis voor elkaar gekregen, maar loop nu toch wat vast.

Alvast onwijs bedankt!
    Gr.

Ja die bestaat
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

ha bedankt robbie, zou je misschien ook kunnen zeggen waar ik die kan vinden? ;p

Comment

Google
        People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Lastig te vinden op google.nl moet ik zeggen. Kom je echt een hoop onzin tegen. Weet bijna zeker dat er een site moet zijn die hier een mooi overzicht met zoekfunctie voor heeft..

Comment

Op dit forum staat zelfs een link.
            Het subforum oefeningen hierin staat een stickie die je weer leidt naar een website met honderden oefeningen
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Damn View Post
              Beste,

Ik heb een vraagje. Voor een opdracht moet ik het volgende doen:
              Een aantal oefeningen bedenken die bepaalde specifieke spieren trainen, waarbij andere spieren zo min mogelijk worden gebruikt.

Zoals bijv. rectus femoris (onderdeel quadriceps), biceps femoris, enz. Het is dus de bedoeling dat ik voor een gegeven aantal van dit soort spieren oefeningen geef die deze spieren zo geïsoleerd mogelijk trainen. Andere spieren moeten dus zo min mogelijk meehelpen/ belast worden.

Nu vroeg ik me af of er misschien een site bestond waar ik deze informatie kan vinden. Jullie zouden me hier heel erg mee helpen. Heb zelf wel al het een en ander met eigen kennis voor elkaar gekregen, maar loop nu toch wat vast.

Alvast onwijs bedankt!
              Gr.
              Noem ze hier op, mischien dat je hier de juiste antwoorden krijg.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Misschien exrx.net?
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Kan ook zo antwoorden voor je
                  rectus femoris valt niet apart te trainen, is onderdeel van een keten van 3.
                  Kan de rest ook noemen hoor, vraag maar

Comment

goede vraag en er is niemand die tot nu toe goede antwoorden geeft, wat voor opleiding doe je...cios ???

Comment

was eigenlijk meer bedoelt voor mn broertje.. Hij doet fysiotherapie. Is inderdaad tot nu toe nog vrij weinig naar voren gekomen, maar is ook een lastig onderwerp...
                      Snap bijv. heel goed je niet 1 bepaald onderdeel van de biceps helemaal gescheiden kunt trainen, maar het gaat er om dat je door bepaalde oefeningen op bepaalde manier uit te voeren er toch voor kunt zorgen dat voornamelijk dat deel wordt getraind waar jij op doelt.

Comment

Originally posted by koc22 View Post
                        goede vraag en er is niemand die tot nu toe goede antwoorden geeft, wat voor opleiding doe je...cios ???
                        Oh leg eens uit waar me antwoord fout is
                        Rectus femoris is zelfs statisch niet apart te trainen, je iliopsoas, vastus medialis en lateralis en je intermedius werken altijd mee, zowel met extensie als statisch, kleermakerspier werkt ook mee maar dat is minimaal.

Comment

zeg niet dat je het fout hebt robbie, alleen is de gesteldevraag nog niet beantwoord...volgens mij was hij op zoek naar oefeningen voor specifieke spiergroepen.....bij de meeste oefeningen heb je altijd een antagonist die meewerkt, al is het maar in het minimale...dus vrij lastige vraag...

Comment

'zo min mogelijk' houdt niet in dat ze helemaal niet gebruikt mogen worden....
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by koc22 View Post
                              zeg niet dat je het fout hebt robbie, alleen is de gesteldevraag nog niet beantwoord...volgens mij was hij op zoek naar oefeningen voor specifieke spiergroepen.....bij de meeste oefeningen heb je altijd een antagonist die meewerkt, al is het maar in het minimale...dus vrij lastige vraag...
                              Passief iets mee laten doen zoals jij zegt heeft niks te maken met je te trainen spier, die passiviteit bepaal je dus door uitvoering te verbeteren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X