Originally posted by Robbie1970
View Post
Waarom zijn bodybuilders gespierder dan power lifters en zijn power lifterstochsterke
Collapse
X
-
Spiervezeltypes | Dier en Natuur: Biologie
http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet....iervezels.html
Enfin, lees en je zult het al iets meer begrijpen..
Beide spreken we de witte spiervezels aan, echter zitten powerlifters in een lagere reprange dus zullen de percentages een stuk verder uit elkaar liggen..Last edited by Iguana; 28-11-2012, 23:12.In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
Mijn trainingslog
Comment
-
Originally posted by Tails View PostEr zijn altijd uitzonderingen als Ronny Coleman dus je weet het nooit.
Al ben ik niet zo overtuigd als Triple dat er maar mondjesmaat gebruikt wordt, die illusie is heel leuk maar minder geloofwaardig dan de sint.In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
Mijn trainingslog
Comment
-
Originally posted by Toph View PostWat is het verschil in squat techniek dan eigenlijk?"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
Originally posted by Robbie1970 View PostIs geen vergelijking, plers trainen op kracht en bbers op massa(bedoel de echte builders niet de wannabees) alleen verschil kwa techniek in squaten zegt al genoeg.
Al zijn er bbers die toch loeisterk zijn zoals Coleman, Jackson....ook heb ik Cutler eens zien trainen met wat zware gewichten en die is toch behoorlijk sterk, maar het heeft voor hun geen prioriteit.
Ben wel van mening dat veel beginnende BBers eens vaker moeten trainen als pler, dat zal ze veel voordelen geven, ook kwa techniek/kennis over de grote 3.
Manier van training heeft veel effect. Zo is het zenuwstelsel van een powerlifter en olympic lifter er op getraind om maximale hoeveelheden van de aanwezige spiermassa aan te spreken om het gewicht te verplaatsen. Bij een bodybuilder absoluut niet het geval. Dat een PL'er in de loop der jaren een hoger vet% opspaart (elke dag 500kcal te veel eten tikt aan na 10-15 jaar) dan een BB'er betekend niet dat een PL'er geen spiermassa heeft. Kan men zich nog lelijk op verkijken.
Beginnende BB'ers zouden inderdaad meer als PL'er moeten trainen. Niet alleen vanwege het aanleren juiste techniek. Ook omdat ik van mening ben dat meer sets met minder reps beter is om techniek aan te leren. bij 3 sets van meerdere reps heb je minder coach momenten. En hoe meer reps, hoe meer je afwijkt qua techniek en dus minder aantal goede reps afwerkt en dus leert.
Sets met hogere reps is meer iets voor later als je wat gevorder bent in mijn ogen. Voor die tijd zijn er andere manieren om een goed schema op te zetten om toch aan het nodige volume te komen.
Originally posted by Robbie1970 View PostBBers hebben de stang hoger liggen en staan veelal smaller, plers gebruiken daardoor zover ik weet meer hun adductors, maar misschien dat Triple dat beter kan vertellen hoe plers squaten, mijn kennis pl is heel beperkt
In tegenstelling tot Marnop met zijn BB-oogkleppen op valt er met jouw zo te zien wel te pratenLast edited by Falstyr; 28-11-2012, 23:41.
Comment
-
Door een beetje op hun voeding te letten komen die spieren wel tevoorschijn bij die powerlifters:
Dave Tate
Dave Gulledge
Matt Kroc
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Ik zou niet weten wat voor voordeel er voor een pler (puur voor de sport) aan zit om zijn vet te laten zakken. En bij een sterkste man kan vet toch ook in hun voordeel werken, omdat ze letterlijk het gewicht in de strijd gooien? Een laag vet gaat meestal ook niet vanzelf, dus waarom zou een pler daar (los van gezondheid of persoonlijke voorkeur) moeite in stoppen?Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostIk zou niet weten wat voor voordeel er voor een pler (puur voor de sport) aan zit om zijn vet te laten zakken. En bij een sterkste man kan vet toch ook in hun voordeel werken, omdat ze letterlijk het gewicht in de strijd gooien? Een laag vet gaat meestal ook niet vanzelf, dus waarom zou een pler daar (los van gezondheid of persoonlijke voorkeur) moeite in stoppen?The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Volgens mij denkt naast de gemiddelde vrachtwagentrekker de gemiddelde vrachtwagenbestuurder precies hetzelfde.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
In een PL squat gaat het zoals Fal zegt inderdaad over het activeren van de posterior chain (hamstrings, gluteus maximus, adductoren). In een PL squat worden de knieën veel maar naar buiten gedrukt zodat de posterior chain meer gebruikt wordt, aangezien dit het krachtigste element in het lichaam is dat we hebben. De barbell zou in PL opzicht low genomen moeten worden, aangezien je zo de 'moment arm' van de plaats waar de barbell opsteunt t.o.v. het heupgewricht verkleint. Dit zorgt er met andere woorden dus voor dat je meer gewicht zal kunnen verplaatsen en de zwaartekracht je minder zal tegenwerken.
Zoals velen hier al aangehaald hebben, naturel zijn het meestal de PL'ers die meer massa hebben dan een doorsnee BB'er.On a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
Mooie uitleg
Originally posted by gleke View PostZoals velen hier al aangehaald hebben, naturel zijn het meestal de PL'ers die meer massa hebben dan een doorsnee BB'er.
Originally posted by Kevster View PostVolgens mij denkt naast de gemiddelde vrachtwagentrekker de gemiddelde vrachtwagenbestuurder precies hetzelfde.
Al ga ik er absoluut niet tegeninLast edited by Patriciaaa; 29-11-2012, 09:34.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Top!!!Dat sla ik ff op, heb hier veel jongens die willen PLen maar mijn uitleg is daarin te beperkt als het gaat om de uitvoering, mooi uitgelegd van je
Een BBer die aan me vraagt om zwaar te leren deadliften stuur ik naar een PLer, waarom iets denken te weten als een ervaren PLer waarschijnlijk 100den trainingen ermee heeft gedaan, bbers hebben in mijn ogen op bepaalde momenten meer aan een kortere uitslag met de deadlift, maar gaan ze voor basis kracht en massa, deadlift dan als PLer en doe niet eigenwijs als een PLer je advies geeft.
Ben trouwens opgegroeid tussen PLers als Ab Wolders, Cees de Vreugd en Gerard Admiraal en vond dat geweldig, Admiraal had trouwens een bizarre fysiek, Wolders ook trouwens die deed ook BB wedstrijden voor zijn PL carriere.
Cees de Vreugd boog dacht ik 421
Originally posted by Falstyr View Postaanvullend.
Manier van training heeft veel effect. Zo is het zenuwstelsel van een powerlifter en olympic lifter er op getraind om maximale hoeveelheden van de aanwezige spiermassa aan te spreken om het gewicht te verplaatsen. Bij een bodybuilder absoluut niet het geval. Dat een PL'er in de loop der jaren een hoger vet% opspaart (elke dag 500kcal te veel eten tikt aan na 10-15 jaar) dan een BB'er betekend niet dat een PL'er geen spiermassa heeft. Kan men zich nog lelijk op verkijken.
Beginnende BB'ers zouden inderdaad meer als PL'er moeten trainen. Niet alleen vanwege het aanleren juiste techniek. Ook omdat ik van mening ben dat meer sets met minder reps beter is om techniek aan te leren. bij 3 sets van meerdere reps heb je minder coach momenten. En hoe meer reps, hoe meer je afwijkt qua techniek en dus minder aantal goede reps afwerkt en dus leert.
Sets met hogere reps is meer iets voor later als je wat gevorder bent in mijn ogen. Voor die tijd zijn er andere manieren om een goed schema op te zetten om toch aan het nodige volume te komen.
Eigenlijk ga je iets breder staan en leg je de stang op je schouders ipv je traps. Hierdoor is het zwaartepunt anders. Je gaat naar achter zitten als het ware. Je hamstrings komen zo meer in het spel. Hamstrings leveren meer kracht dan het potentieel van quads. Abductors en adductors komen ook in het spel, maar spelen op zich relatief weinig mee. Maar ze zijn inderdaad actiever dan een smallere stand squat waarbij je naar beneden zit ipv naar achteren.
In tegenstelling tot Marnop met zijn BB-oogkleppen op valt er met jouw zo te zien wel te praten"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C nog die ik afgelopen zondag gedaan had:
Training C:
Pin zercher squat:
- 100kg 5x
- Box goblet squat 4kg 50x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
1 week geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment