Waarom zijn bodybuilders gespierder dan power lifters en zijn power lifterstochsterke

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Ik zou niet weten wat voor voordeel er voor een pler (puur voor de sport) aan zit om zijn vet te laten zakken. En bij een sterkste man kan vet toch ook in hun voordeel werken, omdat ze letterlijk het gewicht in de strijd gooien? Een laag vet gaat meestal ook niet vanzelf, dus waarom zou een pler daar (los van gezondheid of persoonlijke voorkeur) moeite in stoppen?
    En toch blijven het veelal mannen met een narcistische inslag Patricia, mannen die zo gauw ze hun geslachtsdeel onder de douche niet meer zien toch automatisch aan de noodrem trekken, op uitzonderingen nagelaten.
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Iguana View Post
      En toch blijven het veelal mannen met een narcistische inslag Patricia, mannen die zo gauw ze hun geslachtsdeel onder de douche niet meer zien toch automatisch aan de noodrem trekken, op uitzonderingen nagelaten.
      Is toch niets mis mee? Ik vind het (tot op zekere hoogte) best begrijpelijk dat ze het hoger laten oplopen (nou, en als zelfs ik dat al kan begrijpen van iemand, dan zegt dat toch heeeel veel???)
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
        Top!!!Dat sla ik ff op, heb hier veel jongens die willen PLen maar mijn uitleg is daarin te beperkt als het gaat om de uitvoering, mooi uitgelegd van je

Een BBer die aan me vraagt om zwaar te leren deadliften stuur ik naar een PLer, waarom iets denken te weten als een ervaren PLer waarschijnlijk 100den trainingen ermee heeft gedaan, bbers hebben in mijn ogen op bepaalde momenten meer aan een kortere uitslag met de deadlift, maar gaan ze voor basis kracht en massa, deadlift dan als PLer en doe niet eigenwijs als een PLer je advies geeft.
        Ben trouwens opgegroeid tussen PLers als Ab Wolders, Cees de Vreugd en Gerard Admiraal en vond dat geweldig, Admiraal had trouwens een bizarre fysiek, Wolders ook trouwens die deed ook BB wedstrijden voor zijn PL carriere.
        Cees de Vreugd boog dacht ik 421
        Cees de Vreugd Squatting 410 kg - YouTube

Legende die te vroeg gestorven is aldus het commentaar eronder..

Volgens mij deadlifte hij ook 380 iets wat verder alleen Jarno Hams en Jan pieter neuteboom in nederland is gelukt, maar Cees deed dit zonder texas bar astronautenpak en straps!
        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
        Squat 230 kilo
        Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik zou niet weten wat voor voordeel er voor een pler (puur voor de sport) aan zit om zijn vet te laten zakken. En bij een sterkste man kan vet toch ook in hun voordeel werken, omdat ze letterlijk het gewicht in de strijd gooien? Een laag vet gaat meestal ook niet vanzelf, dus waarom zou een pler daar (los van gezondheid of persoonlijke voorkeur) moeite in stoppen?
          Als je bijvoorbeeld in de 75kg klassse uitkomt is het nuttiger lijkt mij om 74 kg te wegen met een vetpercentage van minder dan 13% in plaats hetzelfde gewicht en met een vetpercentage van meer dan 18%. In het eerste geval heb je meer spiermassa en daar heb je meer aan in een wedstrijd.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Als je bijvoorbeeld in de 75kg klassse uitkomt is het nuttiger lijkt mij om 74 kg te wegen met een vetpercentage van minder dan 13% in plaats hetzelfde gewicht en met een vetpercentage van meer dan 18%. In het eerste geval heb je meer spiermassa en daar heb je meer aan in een wedstrijd.
            Och natuurlijk, dat klinkt wel heel logisch haha
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

In lichtere klasses wil je inderdaad er bij staan als een bodybuilder. Meer spiermassa en zo min mogelijk vet. 3x je gewicht verplaatsen gaat makkelijker als je de nodige spiermassa hebt om dat voor elkaar te krijgen. Als je in de 75kg klasse zit met 20% vet dan kom je niet ver. Zodra je de 125+ klasse zit...tja zonder kuren zul je niet snel 125kg wegen met maar 10% vet. Daarnaast zorgt een dikkere buik er bij o.a. het squaten er ook voor de uitvoering anders wordt. Hefboom mechaniek wordt anders en je buik ondersteunt het waardoor squaten nog makkelijker wordt. Normaal hoor je niet meer te squaten dan je deadlift, maar door dit soort zaken kan dat gemakkelijk.

Daarnaast is het echt niet zo dat een PL'er heel snel heel vet wordt. Ja in Amerika vraten gasten als Tate twinkies en weet ik veel wat voor junk om aan hun calorien te komen. Maar merendeels verbruikten ze dat ook gewoon. En dat vraten ze bovenop hun lading kippen, biefstukken e.d. Ze hadden echt wel alle voedingsstoffen binnen. En zelfs als je een compleet schoon dieet volgt zoals een BB'er dan nog moet je constant meer eten dan je verbruikt. Chronisch bulken zoals Kev het noemde. En dan gaan die 100-500kcal overschot per dag in de loop der jaren ook optellen. Pas als het echt te hoog op loopt kun je dan tijdens off-season, vlak na de laatste wedstrijd, een maand of 2-3 inlassen om af te slanken. Maar zullen niet veel zijn die zoiets zouden doen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                In lichtere klasses wil je inderdaad er bij staan als een bodybuilder. Meer spiermassa en zo min mogelijk vet.
                Dat zie je ook bij gewichtheffers:

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Is toch niets mis mee? Ik vind het (tot op zekere hoogte) best begrijpelijk dat ze het hoger laten oplopen (nou, en als zelfs ik dat al kan begrijpen van iemand, dan zegt dat toch heeeel veel???)

True!

Moet er wel even bij vermelden dat het bij strongman niet altijd op gaat.

Van Jarno weet ik dat als hij 154 kilo is hij sterker wordt op de statische onderdelen maar domweg te langzaam voor de looponderdelen, op 140 kilo is het precies andersom.

147 kg is voor hem het geijkte gewicht, aldus Hams.

Zou hij pler zijn in de 125 plus houdt dit natuurlijk gewoon in dat hij beter 154 kan zijn..(of 184)
                  In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                  Squat 230 kilo
                  Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Alleen zit je op PL wedstrijden met dat gekut rondom WILKS. Dus iemand die lichter is als jouw, met minder verplaatst gewicht dan jouw kan nog steeds de wedstrijd winnen. Wat gewoon krom is. Degene die het meeste verplaatst ongeacht wat zou moeten winnen.

Bij Strongman is het inderdaad een afweging die jezelf moet maken. Wil je beter op statische onderdelen zijn en je verlies pakken op de ren onderdelen of andersom.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X