Overlapping qua spiergroepen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Jay1993 View Post
    Heb jij eigenlijk goede oefeningen voor rug/bi/benen dag?
    Ik doe nog 1 week het schema dat jij hier boven voorstelt. Op rug/benen/biceps dag begin ik met Deadlift, Bent Over Row, Pull Ups, Seated Row of Lat Pulldown. Dan preacher curls en hammer curls voor de armen. Dan Squat, Legpress, Ham Glute Raise en Calf Raise. Je bent er wel een dik anderhalf uur zoet mee omdat het zo veel is
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
      Ik doe nu al een paar weken rug benen biceps op 1 dag en borst schouders triceps op een andere dag. Als je goed je benen wil trainen moet je dat niet op dezelfde dag met rug doen. Ik ga mn schema ook omgooien. Benen zou ik echt op een dag apart doen
      Dat kan best, het ligt oa aan het totaal aantal oefeningen, sets en reps. En als ik naar de opties hierboven kijk zitten er te veel oefeningen in een training.
      Want wat voegt de Leggpress na squats nog toe? En hetzelfde geld voor de Seated-row of Lat-pull nadat je al BentoverRow en Pull-Ups heb gedaan, waarna je ook nog 2 oefeningen voor je biceps wilt doen.

beter verdeel het aantal oefeningen wat je nog bent om een spiergroep volledig aan te pakken over 2 dagen. zo hou je je training intens, kort en effectief.

uitgaand 4x per week trainen waarvan 2x per week rug/benen/biceps, zou je b.v. kunnen Deadliften i.c.m. Rows of Chin-up. Daarnaast b.v. frontsquat en calfraises. En voor de biceps 1 assitance oefening want die pak je ook al op de Rows of Chins. en als je wilt doe je Abs erbij zodat je je core ook volledig getarget hebt.

zo kom je op op 6 oefeningen welke je in 60 to 75 min kan uit voeren.
      op de 2e dag pak je 6 andere oefeningen waarmee je je spiergroep anders target, maar wel zo dat je na een week de gehele spiergroep in zijn geheel hebt aangepakt.
      Last edited by Teddek; 02-12-2012, 00:34.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
        uitgaand 4x per week trainen waarvan 2x per week rug/benen/biceps, zou je b.v. kunnen Deadliften i.c.m. Rows of Chin-up. Daarnaast b.v. frontsquat en calfraises. En voor de biceps 1 assitance oefening want die pak je ook al op de Rows of Chins. en als je wilt doe je Abs erbij zodat je je core ook volledig getarget hebt.

zo kom je op op 6 oefeningen welke je in 60 to 75 min kan uit voeren.
        op de 2e dag pak je 6 andere oefeningen waarmee je je spiergroep anders target, maar wel zo dat je na een week de gehele spiergroep in zijn geheel hebt aangepakt.
        Ja precies, ikzelf zou dan op iets van 7 oefeningen uitkomen dus dat lijkt mij ook wel ok. Ik zat dan te denken aan:

- squats
        - deadlifts
        - leg press/lunges
        - pull ups/chin ups
        - db row/ bb row
        - db curl
        - calf raises

Ik denk dat mij dit in 1 uur wel kan lukken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies