Nieuw station??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw station??

Ik weet het er is hier al het één en ander over geschreven, maar nog niet echt een sluitende conclusie voor mij. Ik heb 100% ook een PM gestuurd maar geen reactie gehad.
    Wij zijn nu ongeveer een jaartje bezig en zijn begonnen met een goedkoop licht bankje, wat nu aan alle kanten begint te rammelen en waar we niet alles op kunnen doen. (was meer om te kijken of het beviel en in te passen in ons schema) Dus zijn we aan het kijken naar een nieuwe, die ook in de ruimte en budget past, een sportschool is voor ons geen optie omdat we 'savonds niet ook nog eens oppas willen regelen 3 a 4 keer per week.
    De 2 onderstaande leek ons wel geschikt ook om te squatten, bankje aan de kant en gaan. Ook kun je er hier volgens mij achterstaan om te spotten. Alleen wat qua gewicht wat is dat bij de eerste, want bij de 2e staat max 130 kilo belastbaar is dat geteld met lichaamsgewicht of alleen schijven?
    Dit vraag ik namelijk omdat onze voorkeur uitgaat naar de eerste, vanwege het preacher bankje. De huidige brak namelijk al af bij een barbel met 20 kg, en had ze bijna die pin in haar ribben, als ik er niet mijn handen onder had gehad. Dus dat geen tweede keer.
    Dus graag onderbouwde antwoorden, antwoorden als troep en rotzooi heb ik niks aan mocht dat zo zijn, maar waarom is dat zo en wat voor alternatief eventueel.

Marcy MD PWR-20 Olympic Cage Marcy MD PWR-20 Olympic Cage
    of
    Marcy MD-8850 Olympic Cage System
    Marcy MD-8850 Olympic Cage System

Alvast bedankt allemaal.

Waar de fuck heb je het over?
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Misschien of deze apparaten wat zijn en dan bedoel ik meer miskoop of niet.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Waar de fuck heb je het over?
        hahahaha prachtig
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Blijkbaar heb ik iets raars op geschreven, of wordt het niet begrepen. Ik zou het graag willen toelichten maar dan moet ik wel weten welk gedeelte er niet begrepen wordt of raar is beschreven. Mijn bedoeling is gewoon wat te leren en advies in te winnen, dus als ik iets verkeerd omschrijf verbeter het dan, dan kan ik daar iets mee. Ik ben namelijk van mening dat iedereen ergens is begonnen en alles heeft moeten leren.

Comment

Originally posted by spijkertje View Post
            Blijkbaar heb ik iets raars op geschreven, of wordt het niet begrepen. Ik zou het graag willen toelichten maar dan moet ik wel weten welk gedeelte er niet begrepen wordt of raar is beschreven. Mijn bedoeling is gewoon wat te leren en advies in te winnen, dus als ik iets verkeerd omschrijf verbeter het dan, dan kan ik daar iets mee. Ik ben namelijk van mening dat iedereen ergens is begonnen en alles heeft moeten leren.
            Ik zou eerder gaan kijken voor een powerrack.
            Daar heb je geen latt-pulldown, preachercurl of kabels maar dan heb je wel veiligheid.

Als je hierin squat en je geraakt niet omhoog dan kun je niets doen.
            In een powerrack heb je daar nog veiligheidsvoorzieningen.

De preachercurl kun je dan eventueel ook doen op een schuin bankje.

Enkel voor de kabels zou je dan iets moeten zoeken.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

bij een bed is het belastbaar lichaamsgewicht. hier bedoelen ze belastbaar gewicht van het apparaat met kilo's

dus bijv de beugels kunnen maar 130kg steunen, of de katrollen zijn belastbaar tot 130kg
              zou hiervoor helisport zelf even mailen voor het andere apparaat.

afhankelijk van je ruimte en bestedingsruimte,

de goedkopere heeft een bicep curl bankje, opzich handig, de mechaniek hier zelf van met de stang die eraan vast zit is niet optimaal maar de attribuut wel, zitten db curl weinig cheaten.

andere bankje loopt de ondersteuning door, heb je in ieder geval niet het risico met je halter in je rek te eindigen omdat je misschien te groot bent

hopelijk heb je er iets aan,

grts

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                Als je hierin squat en je geraakt niet omhoog dan kun je niets doen.
                In een powerrack heb je daar nog veiligheidsvoorzieningen.

De preachercurl kun je dan eventueel ook doen op een schuin bankje.

Enkel voor de kabels zou je dan iets moeten zoeken.
                Dank je hier heb ik iets aan, dat van dat bankje wist ik niet en is inderdaad een oplossing.
                Qua squat weet ik niet of het meetelt maar we trainen altijd met zijn tweeen, of is het dan alsnog niet echt veilig?

Comment

Originally posted by Posseltje View Post

andere bankje loopt de ondersteuning door, heb je in ieder geval niet het risico met je halter in je rek te eindigen omdat je misschien te groot bent

grts
                  En dit begrijp ik dus niet, wat bedoel je hier mee?

Comment

En dit begrijp ik dus niet, wat bedoel je hier mee?
                    gedeelte waar je je halter neerdumpt na je set squatten

Comment

juist nu heb ik hem.
                      Ik weet nu iig welke het niet wordt. Ook ben ik het eens qua powerrack, alleen de pulley is wel een vereiste, omdat mijn rug het meeste aandacht nodig heeft en de losse oefeningen met de barbell en dumbels is in dit stadium qua rug nog risicovol.
                      Maar qua degelijkheid en een jaartje of wat voorruit te kunnen kan deze dus wel?

Comment

Betreft het maximum gewicht: 130kg is niet altijd ook echt 130kg. Hoe meer katrollen hoe minder zwaar je eraan hoeft te trekken om een gewicht in beweging te krijgen. Ik weet niets van zulke machines, maar lijkt me dat die katrollen voor een vertekend beeld kunnen zorgen

Je formulering is nogal chaotisch, en je begint ergens halverwege je verhaal. Dat terwijl het blijkbaar ook in 1 zin kon.
                        Maar het is nu helder, en daar gaat het toch om?
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

als je gewoon simpel lat pulldown wilt uitvoeren e.d. kan dit opzich prima, ik vind het zelf ook lekker om de eindigen met wat lat pulldown setjes. je zult er misschien niet heel zwaar mee kunnen dat is vaak een beperking met dit soort combi apparaten

Comment

Het is meer de bedoeling om eerst weer op "kracht" te komen en mijn lichaam weer op normaal niveau te laten functioneren, dit zal wat tijd kosten. Meer tenminste als bij een "normaal" persoon. Borst en armen schieten voorruit alleen moet dan weer opletten dat ik daar in verhouding niet te ver op doorschiet tegenover de rest. Dat met die katrollen is me duidelijk, maar als ik op 130 kg zit mag ik heeeeel blij zijn dat ik dat bereikt heb. Ook was de bedoeling om bij helisport langs te gaan voor meer info, maar winkels verkopen graag. En wie kun je beter vragen dan ervaringsdeskundige.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X