sterk meisje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tails View Post
    Omdat ik me niet voor kan stellen dat het gezond kan zijn en verschillende stukjes gelezen heb waarin staat dat het de groei kan verstoren. Als ik het fout heb trek ik mijn woorden terug, het heeft geen enkele zin om hier een onzin discussie over te beginnen .
    laten we dan meteen stoppen met kinderen laten spelen of voetballen of andere algemeen geaccepteerde activiteiten uitvoeren. Want elke keer als een kind van een verhoging springt zoals een klimrek of plotseling van richting veranderd achter een bal aan komt er een grotere druk op de gewrichten en pezen dan bij statische krachttraining.

Of te wel het is bullshit dat krachtsport slecht is voor een kind.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      laten we dan meteen stoppen met kinderen laten spelen of voetballen of andere algemeen geaccepteerde activiteiten uitvoeren. Want elke keer als een kind van een verhoging springt zoals een klimrek
      Mijn kinderen mogen ook niet op competatief-van-verhogingen springen, zodra ik ze heb

of plotseling van richting veranderd achter een bal aan komt er een grotere druk op de gewrichten en pezen dan bij statische krachttraining.

Ik denk dat dit een manke vergelijking is, zeker vanuit een puur natuurkundig standpunt, daar de verdeling totaal anders is.

Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat betuttelen enzo. Zal allemaal wel meevallen wat onze arme kindjes betreft, laat lekker gaan!
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

laten we dan meteen stoppen met kinderen laten spelen of voetballen of andere algemeen geaccepteerde activiteiten uitvoeren. Want elke keer als een kind van een verhoging springt zoals een klimrek of plotseling van richting veranderd achter een bal aan komt er een grotere druk op de gewrichten en pezen dan bij statische krachttraining.

Daar ging ik niet vanuit sinds dat normale lichamelijke activiteiten zijn. Maar gezien powerlifting zoveel druk zet op je gewrichten ging ik ervan uit dat er best een stuk waarheid in de tekst die ik geciteerd heb kon zitten. Het is toch wel wat anders om 70kg te pressen op die leeftijd dan met een voetbal spelen, dat is appels met peren vergelijken. Voor de rest ben ik het wel eens met je post.

Comment

Should Children Lift Weights? | The Kid's Doctor

@gleke
          Aan dit onderwerp kan ik weinig toevoegen maar zover ik gelezen heb wekt het bij mij de gedachte op dat het de groei kan verstoren. In hoeverre dat waar is of niet weet ik niet omdat ik geen medische kennis bezit daarover.
          Hij vermeld geen bronnen, ik denk niet dat deze tekst onderbouwt is.
          Originally posted by axel1994 View Post
          Ik denk het. (zoals met alles zijn er studies voor en tegen)
          Ik ben in ieder geval van mening dat het een mythe is
          Ik heb hier x aantal maanden geleden heel wat over opgezocht en ik heb geen enkele studie gevonden die zei dat krachtraining voor kinderen schadelijk was (indien ze goed gecoacht worden in elk geval, maar dat is bij volwassenen hetzelfde).
          Daar ging ik niet vanuit sinds dat normale lichamelijke activiteiten zijn. Maar gezien powerlifting zoveel druk zet op je gewrichten ging ik ervan uit dat er best een stuk waarheid in de tekst die ik geciteerd heb kon zitten. Het is toch wel wat anders om 70kg te pressen op die leeftijd dan met een voetbal spelen, dat is appels met peren vergelijken. Voor de rest ben ik het wel eens met je post.
          Als we het aantal blessures van voetbal en krachttraining eens vergelijken per 100 uur dat er aan de sport wordt gedaan. Dan krijg je dit:
          (komt uit Starting Strength 3.0)
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Voetbal is ook niet best, dit ligt er wss aan dat het geoorloofd is te tacklen met benen. "Mannelijk" noemt men dat, hoewel ik zelf voorstander ben van dit principe heb ik als aanvaller echt al ontelbare achterlijke schoppen gehad. Ik denk niet dat het de inspanning zelf is maar meer het lompe contact op momenten dat er druk op gewrichten staat.

Comment

Dat is niet appels met peren vergelijken. Enig idee hoeveel vierkante kilo druk er op de knien e.d. komt als iemand rent? Of hoeveel kilo weerstand er op het been, knie, heup en onderrug geplaatst wordt als je keihard tegen een bal schopt? Of je been in de grond plant om vlug te draaien, af te zetten en opnieuw een sprint in andere richting in te zetten? Dan is statisch 70kg bewegen helemaal niks in vergelijking. Enig verschil is dat voetbal alom geaccepteerd is en krachtsport niet. Dus veel mensen hebben nog steeds idiote achterhaalde waanideen mbt krachtsport terwijl het vele malen beter en gezonder is dan de alom geaccepteerde sporten.

Sterker nog. Kinderen die op jongere leeftijd, met mate en goede begeleiding, aan krachtsport doen behouden hun fysieke lenigheid. In contrast tot de meerderheid die niet aan krachtsport doet en zo stijf als een plank is en ook breekbaarder. ISM versterking van botten e.d. wat voortkomt uit trianen met weerstand.
              Last edited by Falstyr; 11-12-2012, 11:29.

Comment

Dat is niet appels met peren vergelijken. Enig idee hoeveel vierkante kilo(??) druk er op de knien e.d. komt als iemand rent? Of hoeveel kilo weerstand er op het been, knie, heup en onderrug geplaatst wordt als je keihard tegen een bal schopt? Of je been in de grond plant om vlug te draaien, af te zetten en opnieuw een sprint in andere richting in te zetten? Dan is statisch 70kg bewegen helemaal niks in vergelijking.
                Dit wordt echter niet door je gewrichten geabsorbeerd voor het grootste gedeelte. Als dit wel zo was geweest dan zou je iedere keer je shit letterlijk breken.

Sterker nog. Kinderen die op jongere leeftijd, met mate en goede begeleiding, aan krachtsport doen behouden hun fysieke lenigheid. In contrast tot de meerderheid die niet aan krachtsport doet en zo stijf als een plank is en ook breekbaarder.
                Helemaal mee eens

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Dit wordt echter niet door je gewrichten geabsorbeerd voor het grootste gedeelte. Als dit wel zo was geweest dan zou je iedere keer je shit letterlijk breken.
                  Maar die druk komt wel vaker voor tijdens een wedstrijd. Dus de slijtage slag is en blijft hoe dan ook groter dan dat je een paar maal een statisch gewicht verplaatst. Dus als je al niet eens een gewicht kan verplaatsen dan zou je ook geen wedstrijd mogen spelen.

Comment

PLers hebben verl minder blessures dan fitness mensen die rennen, springen etc.
                    Bij juiste uitvoering is krachttraining bij kinderen niet slecht, nooit iets over gevonden ook, had op de sportschool een jochie van 8 trainen die zich 52 kon opdrukken, ventje is veel energieker en gezonder dan de slappe over het algemeen figuurloze achter de pc hangende leeftijdsgenootjes.
                    Gezeur over of het te zwaar is :s
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Normale lichamelijke activiteiten =

hoeveel mensen kunnen dit niet meer als volwassene

juist, degene die deze beweging nooit meer deden na hun kinderjaren

ja juist voetbal is veel 'normaler' want iedereen doet het
                      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

@Triple : dat is een geboren squatter

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                          @Triple : dat is een geboren squatter
                          Iedereen kon dit!

Ga eens naar een kine en vraag eens waar hij meeste patienten van heeft met kapotte knieen, wees niet verbaasd als grote meerderheid cafe-voetballers zijn
                          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Ik laat die groep van 15-18 weleens gewoon zonder gewicht squaten, gewoon puur op de techniek, de jongens die in hun jeugd geen spirt oud deden hebben altijd moeite, jongens die veel buiten waren en fysieke spieten deden pikken dat vask direkt op, jongens of meiden die harder zijn opgevoed en niet zijn betuttelt hebben daarin een enorme voorsprong is mijn ervaring.

Comment

Maar die druk komt wel vaker voor tijdens een wedstrijd. Dus de slijtage slag is en blijft hoe dan ook groter dan dat je een paar maal een statisch gewicht verplaatst. Dus als je al niet eens een gewicht kan verplaatsen dan zou je ook geen wedstrijd mogen spelen.
                              Zeker, je kunt veel langer blessure vrij kt beoefenen. Ik speelde alleen in op het feit dat je het aantal kg druk niet zomaar naar de gewrichten kan toewijzen. Het zijn meer die momenten in duels dat er wat raars gebeurt. Hoe vaak zie iemand zonder tegenstander / uit het duel zich blesseren?

Ik ken zat voorbeelden van mensen die moesten stoppen omdat hun baas het niet meer pikte dat ze per seizoen een x-aantal weken blessures hadden. Als jij een fysieke baan hebt is dacht op een gegeven moment een probleem natuurlijk. Dat zul je bij andere sporten inderdaad niet zo snel zien.

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                                Iedereen kon dit!

Ga eens naar een kine en vraag eens waar hij meeste patienten van heeft met kapotte knieen, wees niet verbaasd als grote meerderheid cafe-voetballers zijn
                                Ik zit nog steeds zo

En stratenmakers mensen die over het algemeen ook niet trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X