sterk meisje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het probleem is dat krachttraining en krachttraining dooreengehaald worden.
    Wat ik bedoel is dat je 1 groep hebt
    nl: powerlifters, gewichtheffers, de serieuze krachttrainers.

Bij deze groep zul je weinig blessures zien. (zoals gleke heeft laten zien)

Anderszijds heb je de groep die meer casual traint.
    Deze groep neemt techniek niet zo nauw en zul vaker tegenkomen in de commerciële sportschool.
    Deze groep omvat ook de ego-trippers die half rep benches doen, bolle rug deadlifts (omdat ze anders eerst de juiste techniek moeten aanleren en dan moeten ze minder gewicht gebruiken),...

Bij deze groep kom je veel blessures tegen.

Mensen verwarren die groepen. En nemen dan conclusies op basis van een stel egotrippers die eigenlijk niets met echte krachttraining (echt als in serieus, dus niet voor je ego) te maken hebben.

Hierbij komt ook nog eens dat mensen conclusies trekken op basis van meningen.
    Mensen die denken "oh dat ziet er gevaarlijk uit dus dat is zo".
    Dat het er gevaarlijk uitziet is een mening. (voor sommigen zien diepe squats er gevaarlijk uit, voor mij niet)
    En maken dan een conclusie (die ze aannemen voor feit) op basis van deze mening.

Zo ziet krachtraining er (in de ogen van de gemiddelde mens) gevaarlijk uit. En nemen ze dus aan dat het zo is.
    Terwijl zoals aangehaald er bij het lopen grotere krachten optreden op bepaalde gewrichten (mensen met kennis kunnen dit misschien eens exact verklaren?), of het tackelen bij voetbal.
    Vechtsport word ook wel aangenomen als normaal. Echter ken ik er een heleboel die constant blauwe plekken hebben, en enkelen wiens knieën naar de kloten zijn (nee,ze spelen niet op hoog niveau).
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Bodybuildster?Welke snuggere journalist heeft die titel bedacht

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X