Kniebanden zware legpress

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kniebanden zware legpress

Beste leden,

Vandaag was ik aant legpressen, 8x220.. Zeg een instructeur tegen mij, je kan bij zulke zware gewichten (daar zwaar 'mooiboygym) beter kniebanden gebruiken, omdat je anders last van je knieën krijgt. Aangezien ik de laatste tijd tijdens legpressen last van me rechterknie heb, klonk dit niet heel dom.. Wat zeggen jullie hiervan? Ik strek bij locken me knieën niet over dus daar komt het niet van..

Groet,
    RickBeen
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Je kan het altijd proberen. Ik train ook in zo'n soort gym en ik luister niet naar de instructeurs. Heb het idee dat hun kennis zeer gering is
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
      Je kan het altijd proberen. Ik train ook in zo'n soort gym en ik luister niet naar de instructeurs. Heb het idee dat hun kennis zeer gering is
      Klopt, ik normaal ook (bijna) niet.. maar omdat ik toch last van me knie kreeg klonk het niet gek..

Comment

Je kan het altijd proberen maar ik zou eerder naar een goeie fysio gaan oid dan ermee te blijven trainen.
        Ik zou in ieder geval geen leg ext doen, bandages verlichten maar verhelpen niet de oorzaak.
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
          Je kan het altijd proberen maar ik zou eerder naar een goeie fysio gaan oid dan ermee te blijven trainen.
          Ik zou in ieder geval geen leg ext doen, bandages verlichten maar verhelpen niet de oorzaak.
          oke, het is niet een erge pijn hoor, soms gewoon een steek. Bedankt robbie

Comment

Waar kun je goeie kniebanden/zwachtels kopen?

Comment

En waar voel die steek precies?Met welke oefeningen heb je het meeste last?En op welk punt van de beweging is die steek?
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ik sluit me aan bij Robbie.
                Laat er even naar kijken door een fysio.
                Symptoombestrijding is op de lange termijn geen oplossing.
                A strong body needs a strong mind.
                181cm, 94kg, 16%bf
                Deadlift(1x190) Benchpress(5x130) Squat(6x140)

Comment

Kneewraps zorgen voor een 'extra ligament' rond de knie waardoor je dan de voorheen pijnlijke beweging, pijnloos kan doen. Met andere woorden verlicht dit wel het probleem wat je voorheen had, maar lost het zeker niet op. Wellicht zit je leg press beweging niet 100%. Komen je knieën misschien teveel over je tenen bij leg press of druk je je knieën niet genoeg naar buiten.
                  On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Pas op dat je niet afhankelijk wordt van die dingen hè. Je zou niet de eerste zijn. Ik zou me eerst door een sportarts of fysio laten informeren.
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      En waar voel die steek precies?Met welke oefeningen heb je het meeste last?En op welk punt van de beweging is die steek?
                      Op het diepste punt bij de legpress, en alleen bij de legpress. Als ik na een set me knie overstrek voel ik de steek binnenin me knie.

Comment

Iedereen sluit zich tegenwoordig aan bij robbie, wat een vent. Goed bezig, dat trollen begon te vervelen.

Volg dit topic.
                        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by gleke View Post
                          ... je je knieën niet genoeg naar buiten.
                          Waarom is dat precies nodig? Kun je daar wat meer over uitweiden?

Comment

Hmm, is dat knieën voorbij de tenen niet een broodje aap verhaal?

Verder heb ik juist het idee dat als mijn knieën naar buiten richt de beweging onwennig aanvoelt en de belasting niet lekker zit op me gewrichten. Ik probeer daarom de leg press tegenwoordig met meer verticaal geplaatste voeten en me tenen hooguit een paar graden naar buiten gedraaid..

Misschien helpt het als je je voeten iets anders probeert neer te zetten of de diepte te veranderen? Komen je benen nu bijv t/m je borst oid?
                            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              Hmm, is dat knieën voorbij de tenen niet een broodje aap verhaal?
                              Ik denk persoonlijk dat het een uitspraak is die je zou moeten helpen. Het is niet de bedoeling om te zakken door je knieen (dus dat ze naar voren bewegen), maar om vanuit je heupen te zakken. Als je knieen bij de laatste manier je tenen paseren lijkt het me niet ernstig of moet je proberen om je kont verder naar achteren te duwen.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X