Overmatige consumptie van water?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overmatige consumptie van water?

Beste Bn-ers,

Laatste tijd drink ik steeds meer water 5-8 liter per dag. Dit is gepaard met het verhogen van mijn dagelijkse calorieën met 400+/-. Niet heel veel dus, ook mijn zout gebruik is niet omhoog gegaan noch gedaald. Is er bepaald voedsel waarvan je meer water drinkt? Kan het eten van groentes zoals tomaten, komkommer en wortel bijv. het veroorzaken? Heb geen last ergens van alleen dat wanneer ik in de ochtend niet drink 1 uur nadat ik wakker ben geworden ik hoofdpijn heb en om 4uur wakker word om te plassen.

Misschien is er geen causaal verband met je voeding, maar is er iets anders aan de hand? Dat kan een onschuldige keelpijn of mondademhaling zijn tot diabetes of je nieren. Ik zou het even voorleggen aan de arts. Die hoofdpijn kan ook een teken van uitdroging zijn.

Zelf heb ik wel meer behoefte aan extra drinken als ik minder vochthoudende voedingsmiddelen eet. Dat is precies tegenstrijdig met wat jij vermeldt over de komkommers, die bevatten juist vocht en zouden dan kunnen helpen.

Comment

Pfff, nou dan haal ik even alle 1,5 liter flessen van mijn kamer en kijk of het niet gewoon een automatisme is geworden. Is er nog iets anders wat aangeeft of ik diabetes/nier problemen hebt? Bedankt voor het antwoorden!

Comment

Meestal zijn er dan wel meer symptomen, maak je niet ongerust, het kan ook gewoon onschuldig zijn. Voel je je toch niet zo goed en heb je nog andere klachten, dan kun je die altijd aan je huisarts voorleggen, die kan je verder helpen. Lekker slapen vannacht, ik hoop dat je langer slaapt dan tot 04:00 uur.

Comment

Doe je toevallig IF ? Sinds ik dat doe merk ik dat ik veel meer water wegtank, jouw genoemde hoeveelheden zijn niet vreemd meer ..
          ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Originally posted by Robbert95 View Post
            Doe je toevallig IF ? Sinds ik dat doe merk ik dat ik veel meer water wegtank, jouw genoemde hoeveelheden zijn niet vreemd meer ..
            Nope, het rare is ook dat ik pas net het eten veel drink.

Mmh morgen dan toch maar even naar de huisarts gaan omdat ik al een tijdje niet goed voel... Ik hoop dat 't niet iets blijvends is dat kan er niet ook nog eens bij.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
              Pfff, nou dan haal ik even alle 1,5 liter flessen van mijn kamer en kijk of het niet gewoon een automatisme is geworden
              Grote kans van. Ik heb nooit een dorstgevoel, dus heb leren drinken om het zo maar te zeggen, door overal water in mijn buurt te hebben. Normaal heb ik ook geen moeite met 5L water (alleen de afgelopen weken niet, omdat ik het veel te koud vindt. Vrouwenlogica).

Maar ik zou het wel op safe spelen, en gewoon bloed laten prikken. Stel dat het wel een symptoon van suikerziekte oid is, dan wil je er toch zo vroeg mogelijk bij zijn?
              Kenmerkend iets met suikerziekte is ook dat je wondjes/blauwe plekken langzamer genezen
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                Grote kans van. Ik heb nooit een dorstgevoel, dus heb leren drinken om het zo maar te zeggen, door overal water in mijn buurt te hebben. Normaal heb ik ook geen moeite met 5L water (alleen de afgelopen weken niet, omdat ik het veel te koud vindt. Vrouwenlogica).

Maar ik zou het wel op safe spelen, en gewoon bloed laten prikken. Stel dat het wel een symptoon van suikerziekte oid is, dan wil je er toch zo vroeg mogelijk bij zijn?
                Kenmerkend iets met suikerziekte is ook dat je wondjes/blauwe plekken langzamer genezen
                Ja denk dat dat het dus is in combinatie met een griep.
                Net bloed geprikt en er was geen sprake van diabetes of bloedziekte.
                (Bloedmeterding gaf 6,3 aan)
                Gelukkig..... Bedankt iedereen voor de reacties!

Comment

Goed nieuws!

Comment

Goed nieuws man. en goed dat je naar de huisarts bent gegaan.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                      Ja denk dat dat het dus is in combinatie met een griep.
                      Net bloed geprikt en er was geen sprake van diabetes of bloedziekte.
                      (Bloedmeterding gaf 6,3 aan)
                      Gelukkig..... Bedankt iedereen voor de reacties!
                      Helemaal top
                      Beterschap met je griep, mocht je nog niet hersteld zijn
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X