de typische fout van het onderlichaam negeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goeie uitleg van die squats en hoe om te gaan met gewicht, hier heeft TS zeker wat aan.

Wwaarom raad je geen oefening voor de hamstrings aan, er kan nu toch quad dominantie ontstaan?

Comment

Ik voel mijn hams anders behoorlijk bij.squats.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

je benen 3x per week trainen?? is dit niet wat veel van het goede?

Comment

Originally posted by zwoelie View Post
          Goeie uitleg van die squats en hoe om te gaan met gewicht, hier heeft TS zeker wat aan.

Wwaarom raad je geen oefening voor de hamstrings aan, er kan nu toch quad dominantie ontstaan?
          In de begin-fase is alleen squatten voldoende, ik zou OP aanbevelen 1x per week te deadliften als heup-dominante oefening (nam eigenlijk aan dat hij dat deed op zijn rug-dag)

Originally posted by Nocerino View Post
          Ik voel mijn hams anders behoorlijk bij.squats.
          Ja als je diep genoeg gaat en specifiek focust op het 'omhoog brengen' vanuit hams (gaat als vanzelf als uitvoering goed is)
          Originally posted by BigMike View Post
          Nope is voor iemand die zijn benen voor het eerst traint de perfecte frequentie. Spierherstel zal op tijd plaats kunnen vinden, herstel van het zenuwstelsel ook mits OP zoals ik in m'n post aangegeven heb enkele reps onder failure blijft.
          Een volgende stap na 8-12 weken zou bijvoorbeeld 2x/week frequentie met hogere intensiteit & volume kunnen zijn.
          Last edited by akito; 17-12-2012, 16:28.

Comment

Als hij net begint met benentrainen zou ik niet gelijk 3x per week gaan squatten.
            Beginnen met 1x per week.
            Maand later 2x per week
            nog een maand later 3x per week

Comment

Originally posted by BigMike View Post
              Met een beetje push pull schema train je ze 4x per week.
              Ssssmoking

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                Stabiliteits oefening doe ik ook en die zijn nog tering zwaar ook
                Ik doe ze niet, ga ik zwaar uit mn comfort-zone
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                  Nope is voor iemand die zijn benen voor het eerst traint de perfecte frequentie. Spierherstel zal op tijd plaats kunnen vinden, herstel van het zenuwstelsel ook mits OP zoals ik in m'n post aangegeven heb enkele reps onder failure blijft.
                  Een volgende stap na 8-12 weken zou bijvoorbeeld 2x/week frequentie met hogere intensiteit & volume kunnen zijn.
                  Waarom na 8-12 weken naar 2x per week als het lekker loopt? Sommige mensen hier zijn geobsedeerd door constant wisselen van schema. Hij kan gewoon door gaan met 3x per week.

Originally posted by Sjappie_ View Post
                  Als hij net begint met benentrainen zou ik niet gelijk 3x per week gaan squatten.
                  Maand later 2x per week
                  Waar haal jij die wijsheid vandaan? Een beginner kan prima meerdere malen per week squatten mits het gewicht niet al te hoog is zodat hij eraan kan wennen. Een beginner kan gewoon met een lege stang starten, bijvoorbeeld. Het gaat er vooral om dat hij de beweging goed onder de knie krijgt en met 1x per week gaat dat wel erg lang duren en het is verre van efficient.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by Sjappie_ View Post
                    Maand later 2x per week
                    Als stronglifters zou je beter moeten weten .
                    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Pff wat een theorie allemaal. Ga gewoon trainen godverdomme
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                        Pff wat een theorie allemaal. Ga gewoon trainen godverdomme
                        Nee, ik wil niet te gespierd worden.

Voor de mensen die hun hams niet voelen:
                        http://www.youtube.com/watch?v=yha2X...e_gdata_player

Nu ga ik als een beest
                        Last edited by Nocerino; 18-12-2012, 00:35.

Comment

Ga toch gewoon trainen, dat dood genanalyseer altijd, wil je weten of iets werkt dan doe je dat.
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Waarom na 8-12 weken naar 2x per week als het lekker loopt? Sommige mensen hier zijn geobsedeerd door constant wisselen van schema. Hij kan gewoon door gaan met 3x per week.

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Een beginner kan prima meerdere malen per week squatten mits het gewicht niet al te hoog is zodat hij eraan kan wennen. Een beginner kan gewoon met een lege stang starten, bijvoorbeeld. Het gaat er vooral om dat hij de beweging goed onder de knie krijgt en met 1x per week gaat dat wel erg lang duren en het is verre van efficient.

Toen ik van 1 x per week naar 3 x per week squatten ging liep ik tegen een knieblessure aan. Maar dit was ook omdat ik al gelijk zwaar begon. 3 x per week licht beginnen zoals jij zegt is natuurlijk beter

Comment

Naturel trainen?
                              Als jij je benen goed traint, heb je er geen reet aan om ze 3x per week te trainen.
                              Het herstel van de spieren duurt +- 48uur, reken daarbij de supercompensatie die ook nog eens 24uur kan duren, dan kom je op +- 72 uur rust uit.
                              Herstel alleen is niet voldoende als je benen moeten groeien.

Comment

Als er met 5x5 squat niet tot failure getraind wordt dan is 48uur voldoende rust wat mij betreft

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X