de typische fout van het onderlichaam negeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sjappie_ View Post
    Toen ik van 1 x per week naar 3 x per week squatten ging liep ik tegen een knieblessure aan. Maar dit was ook omdat ik al gelijk zwaar begon. 3 x per week licht beginnen zoals jij zegt is natuurlijk beter
    Ja maar jij hebt toch enkel de mogelijkheid te squatten in een smith? Denk dat dat de oorzaak is van knie problemen.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      Naturel trainen?
      Als jij je benen goed traint, heb je er geen reet aan om ze 3x per week te trainen.
      Het herstel van de spieren duurt +- 48uur, reken daarbij de supercompensatie die ook nog eens 24uur kan duren, dan kom je op +- 72 uur rust uit.
      Herstel alleen is niet voldoende als je benen moeten groeien.
      Meeste beginners kunnen hun benen niet genoeg belasten om meer herstel nodig te hebben. Ik ging iniedergeval prima op 3x squatten per week zoals vele anderen.
      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
        Ja maar jij hebt toch enkel de mogelijkheid te squatten in een smith? Denk dat dat de oorzaak is van knie problemen.
        Ja ik squatte in een smith machine. De jaren hiervoor heb ik echter ook in de smith gesquat, maar dan 1x per week. Toen had ik geen last van m'n knie. Ik ben er dus nog niet zeker van wat de oorzaak was. Ik ben deze week weer begonnen met squatten..... vanuit het bankdrukrek... Dan moet je hem via een soort Goodmorning beweging eruithalen., ook verre van ideaal natuurlijk. Boven de 80kg krijg ik hem er niet 'veilig' uit.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Naturel trainen?
          Als jij je benen goed traint, heb je er geen reet aan om ze 3x per week te trainen.
          Het herstel van de spieren duurt +- 48uur, reken daarbij de supercompensatie die ook nog eens 24uur kan duren, dan kom je op +- 72 uur rust uit.
          Herstel alleen is niet voldoende als je benen moeten groeien.
          Dit is niet waar, gaat niet op als je flink onder failure blijft en gaat al helemaal niet op bij beginners. Heel het spierherstel is niet eens punt van discussie- of het CNS zich op tijd kan herstellen is iets waar men zich drukker om zou moeten maken. Vandaar de lage intensiteit.

Originally posted by Robbie1970 View Post
          Ga toch gewoon trainen, dat dood genanalyseer altijd, wil je weten of iets werkt dan doe je dat.
          Daar is dit forum toch voor ?

Originally posted by joachimrens View Post
          Meeste beginners kunnen hun benen niet genoeg belasten om meer herstel nodig te hebben. Ik ging iniedergeval prima op 3x squatten per week zoals vele anderen.
          Eens. Het is niet voor niks dat coach Rippetoe, die op het gebied van krachttraining een hoeveelheid kennis heeft die geen enkel forum lid kan evenaren, in zijn programma 3x/week squatten aanbeveelt.

Comment

Originally posted by aktito View Post
            Daar is dit forum toch .
            Om iets dood te analyseren zodat iemand alsnog twijfel krijgt?

En wat betreft Rippetoe?Welke topatleten traind hij, weet jij dat toevallig?
            "You are what you eat..."
            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sommige olympische gewichtheffers trainen hun squat meer dan 3x per week.
              Niet echt tandenstokers wat die gasten hebben.

Punt is: veel squatten kan.

Nut van deze post:
              0
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ik trainde ze op een gegeven moment om de dag maar telkens maar 2 oefeningen en verschillende reprange en percentages.

Comment

"Benen trainen" en "squatten" wordt hier door elkaar gehaald.
                  Ik doe niet aan benen trainen maar squat wel 3/4 x in de week.
                  265sq/240bench/250dl

Comment

Originally posted by IRONy12 View Post
                    "Benen trainen" en "squatten" wordt hier door elkaar gehaald.
                    Ik doe niet aan benen trainen maar squat wel 3/4 x in de week.
                    Helemaal mee eens en hopelijk schept dat meer duidelijkheid.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Daarom squat ik ook nooit meer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X