voeding geschikt voor massa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voeding geschikt voor massa?

Goedendag ik ben nieuw hier en begin maar gelijk met een discussie

Na enkele jaren (2 - 3 jaar) recreatief getraind te hebben met de nodige pauzes (ziektes, vakanties of lui heid (te druk of moe van werk) heb ik besloten sinds 2 weken om weer actief te trainen dit keer ben ik gefocust om het goed te doen en snelle resultaten te boeken. Laatste keer voordat ik trainde hiervoor was 4-6 maanden geleden.

Ik train momenteel 4 dagen in de week en focus op massa, mijn doel is rond april 2013 te beginnen met cutten. Mijn trainingschema

dag 1: 15 min loopband cardio, borst, triceps
    dag 2: 15 min loopband cardio, rig, biceps, buik
    dag 3: badminton 2uur, benen, buik
    dag 4: zwemmen 30-45 mins, schouders. (zwemmen wil ik na nieuwjaar mee starten)

grote spiergroepen pak ik 4 tot 5 oefeningen, kleine 3 oefeningen.
    benen 5 oefeningen
    schouders 4 tot 5 oefeningen
    alles 4 x 8.

Mijn voeding:
    maandag - vrijdag

7:00 uur:shake met havermout (4 eetlepels) in de blender, inname 32 gram eiwit per shake.
    9:00 uur: 1 appel, 1 banaan
    11:00 uur: 500 gram kwark, 40 gr eiwit
    13:00 uur 1 blikje tonijn + beetje volkorenpasta met wat groente
    15:00 uur: 2 volkoren boterhammen met 2 eieren zonder eigeel of 2 boterhammen met kipfilet (ik wissel dit af zodat ik niet elke dag 2 eieren eet)
    17:00-18:00 uur: normaal eten maar geen vette hap

Op trainingsdagen, zal ik na het trainen in de avond een shake drinken (32 gr eiwit)

Ik weeg 75 kilo, 1.78 lang en bijna 29 jaar.
    Ik probeer gemiddeld 100-150 gr eiwitten per dag binnen te krijgen via kwark, shakes, eieren, vis, kipfilet. Dagen dat ik train kom ik hier makkelijk aan, dagen dat ik rust neem ik alleen 1 shake ipv 2.

Weekend probeer ik zo goed mogelijk te eten dat ik toch mijn eiwitten binnenkrijg.

waarschijnlijk is dit veel te weinig.
    je doet veel cardio en verbrand daarvoor veel energie, dan is het al gauw onmogelijk spiermassa op te bouwen.

bereken eens wat je binnenkrijgt en hoeveel je nodig hebt.
    genoeg eiwitten eten is belangrijk maar als je totale hoeveelheden calorieen niet genoeg is heb je daar nog niets aan.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      waarschijnlijk is dit veel te weinig.
      je doet veel cardio en verbrand daarvoor veel energie, dan is het al gauw onmogelijk spiermassa op te bouwen.

bereken eens wat je binnenkrijgt en hoeveel je nodig hebt.
      genoeg eiwitten eten is belangrijk maar als je totale hoeveelheden calorieen niet genoeg is heb je daar nog niets aan.
      Hij doet toch nauwelijks cardio? Ik noem dat warming up "15 min loopband". Keertje zwemmen en badmintonnen moet kunnen. Voor de rest +1, hoewel je wel wat meer eiwit naar binnen mag werken.

edit: eigenlijk alles wel wat meer
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Voeding geschikt voor massa = veel voeding.

Comment

Originally posted by Kevhardy View Post
          en begin maar gelijk met een discussie
          Wat is je stelling dan?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X