Botstructuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Botstructuur

Hallo iedereen,

ik vroeg mij het volgende af. Als je traint, worden je botten dan ook dikker? In lengte kunnen ze niet toenemen las ik, maar bijvoorbeeld iemand die echt van spriet naar kleerkast gaat lijkt het dat bv zijn sleutelbenen meegegroeid zijn. Door de verhoogde testosteronproductie in het lichaam?

Je kan geloof ik genetisch bepalen ( al in de moederschoot) hoe ongeveer iemand zijn lichaamsbouw ( ecto, meso, endo,...) zal zijn. Ik weet wel dat iemand nooit 100% ecto, meso of endo is.

Stel nu dat de botten niet dikker kunnen worden door bodybuilding. Een smalle spriet die breed werd, kun je dit dan verklaren op deze 2 manieren?

Het is genetisch bepaald voor deze persoon dat zijn schouders nog zouden groeien in de pubertijd. Of is die persoon dan breder geworden doordat hij de spieren aan zijn schouders stimuleerde om te groeien? Maar door puur je spieren te laten groeien zonder dat je bot echt mee dik wordt kan je toch nooit echt breed worden? Wil dit dan zeggen dat mensen die hun schouders niet groeien tijdens de pubertijd (dus voor hen is het niet genetisch bepaald om breed te worden) nooit een kleerkast kunnen worden? Met kleerkast bedoel ik niet gewoon gespierd, echt breed.

Het is moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. Ik post dit naar aanleiding van een discussie die ik vandaag had met iemand.

Als je uitgegroeid bent dan kunnen je botten niet meer groeien. Iemand die ver in de puberteit zit zal ook nog maar weinig groeiruimte hebben.

Botten kunnen wel ietsje dikker worden en dat gebeurt vooral door mechanische druk. Bot wordt sterker als het veel weerstand krijgt.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Als je uitgegroeid bent dan kunnen je botten niet meer groeien. Iemand die ver in de puberteit zit zal ook nog maar weinig groeiruimte hebben.

Botten kunnen wel ietsje dikker worden en dat gebeurt vooral door mechanische druk. Bot wordt sterker als het veel weerstand krijgt.

Dus voor bodybuilders voor wie het genetisch niet voorbepaald is om breed te worden (als ik het zo kan zeggen) en toch breed worden is dit dan puur door het stimuleren van de spiergroei? Ja en de botten die ietsjes dikker worden.

Comment

Misschien moet je eens kijken hoe een fysiek is opgebouwd. Wat er uit bot, spier en vet bestaat.
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Wakke View Post
          Dus voor bodybuilders voor wie het genetisch niet voorbepaald is om breed te worden (als ik het zo kan zeggen) en toch breed worden is dit dan puur door het stimuleren van de spiergroei? Ja en de botten die ietsjes dikker worden.
          Zoek eens plaatjes van bodybuilders voor, tijdens en na hun carrière.
          Train hard or go hormone

Comment

Ja, als je aan KT doet worden je botten dikker/zwaarder, met name bij de aanhechtingslokaties.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Post roid jaw

Pre roid jaw
              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hoe oud is hij op die ene foto, 15???
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X