Geen spierpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen spierpijn

Goedenmiddag,

Even een korte vraag: Ik merk dat ik na het training weinig tot geen spierpijn ervaar in mijn borst en buik. In m'n armen wel iets meer.. Ik merk aan het eind van mijn trainingen wel dat ik weinig kracht over heb dus ga wel voor het maximale.. Doe ik de oefeningen verkeerd, groei je ook als je geen spierpijn hebt?

Thanks alvast!

GR steffan

Hallo Steffan,

Zelf ervaar ik dit ook naarmate ik langer 1 schema aan blijf houden. Ik weet niet of dit normaal is aangezien ik pas een maand of 6 serieus aan het trainen ben wat ik wel weet is als je van schema gaat veranderen de spierpijn weer lekker terug komt .

Comment

Hi Robin,

Thx voor je reactie!
      Mm ik volg niet een specifiek schema, ben ook pas een maand bezig en doe full body.. 3 oefeningen per spiergroep 3*8-12..

Kan iemand anders hier nog wat zinnigs over zeggen?

Comment

in jip en janneke taal

Als je traint of opeens een dag veel van je spieren vergt (verhuizen ofzo), laat je je spieren weten dat ze eigenlijk onder de maat zijn voor wat je van ze vraagt. Dit zet je spieren aan tot groeien..
        Als je dit proces overdrijft, krijg je spierpijn (je krijgt spierpijn van het overbelasten, niet van het groeien). Spierpijn = scheurtjes in je spieren.
        Om te voorkomen dat de spieren zich moeten herstellen en groeien tegelijkertijd (kunnen ze dit?), is spierpijn iets wat je niet wilt als je maximale spierontwikkeling wilt. Tegen spierpijn aan is dan het beste want dan hoeven je spieren zich niet bezig te houden met herstellen; alleen maar met groeien
        i'll be never strong enough

Comment

Spierpijn is geen indicator voor spiergroei, spierpijn betekend meestal dat je je spieren op een manier belast hebt die je lichaam niet gewend is. Zonder spierpijn groei je dus ook prima, zo lang je voeding maar op orde is!
          Building to a better me

Comment

Thanks guys! Hier heb ik zeker wat aan. Vinden jullie overigens mijn schema voor een beginner ok? Niet echt een strak schema met specifieke oefeningen, maar 3 x per week full body waarbij ik voor elke spiergroep 3 oefeningen pak (3*8-12)

Comment

Originally posted by deadfaces79 View Post
              in jip en janneke taal

Als je traint of opeens een dag veel van je spieren vergt (verhuizen ofzo), laat je je spieren weten dat ze eigenlijk onder de maat zijn voor wat je van ze vraagt. Dit zet je spieren aan tot groeien..
              Als je dit proces overdrijft, krijg je spierpijn (je krijgt spierpijn van het overbelasten, niet van het groeien). Spierpijn = scheurtjes in je spieren.
              Om te voorkomen dat de spieren zich moeten herstellen en groeien tegelijkertijd (kunnen ze dit?), is spierpijn iets wat je niet wilt als je maximale spierontwikkeling wilt. Tegen spierpijn aan is dan het beste want dan hoeven je spieren zich niet bezig te houden met herstellen; alleen maar met groeien
              Spierpijn is juist niet slecht.
              Maar het is ook niet goed

Spierpijn is tevens geen indicator van de schade aan je spieren.
              En is dus ook geen indicator voor herstel.

Arachidonic Acid (AA) is an essential fatty acid that is stored in muscle tissue and upon exercise is released from your body causing the inflammatory response. Once a muscle has adapted to an exercise, or runs out of AA it will no longer become inflamed after exercise. That is why when you do any exercise that you haven't done in a while, you feel sore because your body has a store of AA there. For example, trying doing one legged leg presses (assuming no one really ever dose these) and you will most likely feel sore in your inner and outer thigh because they will be engaged for stabilization.
              Spierpijn is ook niet limiterend voor spiergroei.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by vissy View Post
                Thanks guys! Hier heb ik zeker wat aan. Vinden jullie overigens mijn schema voor een beginner ok? Niet echt een strak schema met specifieke oefeningen, maar 3 x per week full body waarbij ik voor elke spiergroep 3 oefeningen pak (3*8-12)
                Dat is oké, zeker als beginner, je traint wel beter met losse gewichten dan met machines, weet niet of je dit doet

Comment

dat zeg ik gamma
                  i'll be never strong enough

Comment

Originally posted by deadfaces79 View Post
                    dat zeg ik gamma
                    Je zegt dat spierpijn door overdrijven komt. Dit klopt niet.
                    Verder heb je altijd scheurtjes in je spieren. Dit heeft met trainen te maken niet met spierpijn.

Als ik een maand niet train en minder hard train dan anders, dan heb ik echt veel spierpijn. Terwijl ik met het schema ik nu volg (wat zwaar is), geen spierpijn heb.
                    Dit is in jouw woorden een paradox.
                    Aangezien ik niet te veel gedaan heb en wel spierpijn heb.

Verder zijn er ook mensen die altijd spierpijn hebben en heel gespierd zijn.

Supercompensatie: je spieren herstellen en groeien een beetje.

Comment

Ik vind dat stukje van Axel over arachidonzuur wel interessant. Zou je dan met je voeding spierpijn kunnen voorkomen door meer omega 3 in te nemen? Zou dat werken?

Overigens kun je met te ver strekken ook spierpijn krijgen, ik waarschuw er altijd voor in de yoga les: niet te ver rekken en de pijngrens respecteren, het is ook zinloos omdat je spier in de pijnzone niet ontspant.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                        Ik vind dat stukje van Axel over arachidonzuur wel interessant. Zou je dan met je voeding spierpijn kunnen voorkomen door meer omega 3 in te nemen? Zou dat werken?

Overigens kun je met te ver strekken ook spierpijn krijgen, ik waarschuw er altijd voor in de yoga les: niet te ver rekken en de pijngrens respecteren, het is ook zinloos omdat je spier in de pijnzone niet ontspant.
                        Dat zou volgens mij werken.
                        Dynamisch strekken helpt bij mij persoonlijk ook.

Comment

Minder spierpijn beter voor groei, die is nieuw. En te kortzichtig, want er zijn veel factoren die meespelen.

Originally posted by axel1994 View Post
                          Dat zou volgens mij werken.
                          Dynamisch strekken helpt bij mij persoonlijk ook.
                          fietsen na beentraining vind ik schelen (ook logisch: betere doorbloeding dus betere afvoer aanvoer voedings en afvalstoffen)
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dude, drie oefeningen per groep en dan fullbody? Workouts van drie uur lang?
                            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Tja..... :-/

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X