Cursus
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (snipke @ Feb. 17 2005,17:28)]over welke trainingsschemas's gaat het dan Harold, dynamische methode , isokinetische, plyometrie, isometrisch
Grtz
Wel interesant omdat ik mij daar nooit veel inverdiept hebt.
Wat ik ook geleerd heb is dat de opgebouwde spiereiwit naar een training na 96uur begint met afbreken.. Dit heeft mij toch wel aan het denken gezet over mijn trainingschema.
Ik ben ook van plan om na mijn kuur eens te gaan experimenteren met een push/benen/pull schema. En met meer dan 3 dagen in de week trainen.
Dus push, benen, rust pull, rust push, benen rust pull. enz..
is dus niet een week rust voor een spiergroep..Maar ik ga hier nog verder over nadenken..
grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
wat bedoel je daarmee Harold, na 96 uur spiereiwit begint af te breken, lijkt me iets intersant
En de dynamische methode kan je dan nog eens onderverdelen in : herhalingsmethode , pyramide systeem , contrastmethode en uitputtingsmethode. Tof dat je dit allemaal leert , kan ik er tenminste met iemand over praten, want als ik erover begin in de sportschool bekijken ze me maar raar .
De contrastmethode lijkt me erg intersant, ken je deze
Grtzstil growing
Comment
-
Na training met gewichtsbelasting is het spierweefsel beschadigt. Door deze beschadiging krijgt het lichaam een impuls om nieuwe spieren op te bouwen, en deze sterker te maken voor de volgende keer.
Het opbouwen van deze extra spiereiwit in de vorm van myofibrillen, noemen we supercompensatie.
De tijd die nodig is voor de supercompensatie is 48-96 uur. De getrainde spier mag in deze tijd niet opnieuw zwaar belast worden.
Na 96 uur wordt de opgebouwde spiereiwit weer langzaam afgebroken. Dit heet atrofie.
De contrastmethode ken ik nog niet snipke
Grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (harold @ Feb. 17 2005,19:37)]De tijd die nodig is voor de supercompensatie is 48-96 uur. De getrainde spier mag in deze tijd niet opnieuw zwaar belast worden.
Na 96 uur wordt de opgebouwde spiereiwit weer langzaam afgebroken. Dit heet atrofie.
De contrastmethode ken ik nog niet snipke
Grtz..We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.
Comment
-
supercompensatie , tijdens de training verbruiken we energie en raken vermoeid (fase 1) na de training herstellen we en komen terug in de fase van voor de training (fase2) , fase 3 is de supercompensatie en hier neemt het prestatieniveau tijdelijk toe, ja tijdelijk want indien er geen nieuwe prikkel wordt toegedient komen we terug tot in het beginniveau. Dit is het princiepe van supercompensatie (voor de mensen die het niet kende) . Je zegt 48-96 uur Harold maar ik vindt dat toch nog een serieus verschil ze 2 of 4 dagen .
Grtzstil growing
Comment
-
@corina dat is een lichamelijke reactie op het trainen met gewichtsbelasting. Als je spierweefsel door krachttraining is aangetast wordt het iets sterker gemaakt voor de volgende keer. Als de volgende training te laat komt dan gaat het lichaam de opgebouwde spierweefsel weer afbreken..
@Mr sym Wie weet nu precies hoe profs trainen? Dit is niet bekend. De dingen waar ik nu over praat komen van Peter van der Zon. Deze man begeleide profs.
Toen ik dit las vond ik het ook vreemd om te lezen, ik begrijp je reactie.
Maar het is het proberen waard, om eens te experimenteren met een push/benen/pull schema. Waarbij je niet uit gaat van een week rust.
@ Snipke
De 48 uur is de tijd dat minstens als rust gehouden moet worden. Na 96 uur zou dus de spiereiwit gaan afbreken daarom is dat de andere grens.
Deze grenzen gelden soms niet voor zeer ervaren atleten. Na zo’n 5 tot 10 jaar training gaat de fysiek een individueel reactie patroon op trainingsprikkels vertonen dat kan afwijken van de algemene richtlijnen. Bij ouderen (>40) kan de herstelperiode langer duren, zeker als ze nog maar kort geleden met trainen zijn begonnen.
We kunnen e erimenteel een periode van 72 tot 120 uur aanhouden en zien wat het resultaat is.
Grtz..
Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
helemaal met harold eens
je moet voor een optimale spier groei deze min 1,5 x in de week trainen een hypertrophi duurt tot 96 uur (ligt aan je eigen herstel) deze spier mag je iig niet binnen 48 uur weer trainen want dan is je spier nog niet volledig hersteld + dat je supercompensatie nog niet begonnen is.Who's the Chef
Comment
-
het gaat om de opgebouwde spiereiwit. Je gaat dus trainen je zit hier op punt a. Door de intensieve gewichttraining maak je je spier als het ware kapot. Het lichaam krijgt een sein om het te gaan herstellen, en maakt het tevens sterker dan op punt a zodat het niet weer kan gebeuren. Nu zit je op punt b.
Het lichaam breekt na ongeveer 96 uur het opgebouwde spierweefsel weer langzaam af naar punt a.
Grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
Ik denk dat de hersteltijd heel erg wisselt per training. Zo heb ik na hamstrings of borst soms wel 5-6 dagen flinke spierpijn. Als ik delts train (bijv. side laterals) dan kan ik 20 sets doen, maar de volgende dag voel ik niks. Ik zou zo 3 dagen achter elkaar kunnen trainen.
De hersteltijd hangt van heel veel factoren af, waarbij heel belangrijk zal zijn hoe zwaar je de spier belast bij een training.Shitty food will make you look like shit.
http://www.pro-active-medicine.nl
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
5 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-