Hulpmiddel voor extra weight dips/pulls

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulpmiddel voor extra weight dips/pulls

Beste BN leden,

Ik vroeg me af wat er allemaal op de markt is en wat mijn opties zijn...

Mijn probleem is het volgende;
    Ik wil het gewicht opvoeren van mijn dips/pullups, wat ik nu doe is een halter op een verhoging zetten en dan bij de eerste rep mijzelf ver laten doorzakken om de halter tussen de voeten te klemmen. Dan doe ik de rest van de sets.

Nu zit ik echter op het punt dat dit haast niet meer lukt.
    Ik weet dat hiervoor hulpmiddelen zijn. Ik vroeg me af wat jullie hiervoor gebruiken of misschien andere goede tips, aanraders zijn welkom !

Dipbelt.

Wat ook kan is liftingbeld voorzitten van 2 musketon haken en een ketting. Scheelt je de aanschaf van een dipbelt.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Dipbelt daar kan je gewicht aan hangen

Edit: Teddek was me voor
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Purist
        Verzuren zonder kuren
        ...ilse weet alles...

Comment

Dumbbell tussen de bovenbenen, zo doe ik het, geen problemen mee

Comment

Gewoon een tas meenemen naar de gym volladen met dumbbells en gas erop.
            Beter alternatief is een weight-belt of wat ik zelf vaak doe dumbbells/schijven tussen m'n benen.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
              Dipbelt.

Wat ook kan is liftingbeld voorzitten van 2 musketon haken en een ketting. Scheelt je de aanschaf van een dipbelt.
              Originally posted by InfineGhost View Post
              Dipbelt daar kan je gewicht aan hangen

Edit: Teddek was me voor
              Kan je hier ook dumbells aanhangen? Enig idee waar ik op moet letten bij aankoop van één, in de de zin van kwaliteit, prijs etc.

Originally posted by R2D2 View Post
              Originally posted by Sjappie_ View Post
              Dumbbell tussen de bovenbenen, zo doe ik het, geen problemen mee
              Originally posted by aktito View Post
              Gewoon een tas meenemen naar de gym volladen met dumbbells en gas erop.
              Beter alternatief is een weight-belt of wat ik zelf vaak doe dumbbells/schijven tussen m'n benen.
              Rugtas is inderdaad een goede (had er zelf op kunnen komen haha) maar ik heb geen fijne rugtas . Hoe krijgen jullie het voor elkaar die dumbel bij je bovenbenen te klemmen ? Je moet immers ook nog het stuk op de dipstang komen en jezelf aan de pull stang vastkrijgen dat gaat mij niet lukken met gesloten benen

Comment

Dip gordel

deze heb ik al een dik jaar en ben er zeer tevreden over
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Dumbells kan je er niet aan hangen, schijven natuurlijk wel gewoon de ketting erdoor heen en weer aanhaken aan de gordel.

Rugtas vind ik zelf niet fijn werken dat gaat onwijs snijden en knellen dus imo niet doen

Je kan eventueel ook zelf een belt maken, als je gewoon een relatief sterke riem koopt en ff een ketting en een karabijnhaak bij gamma of praxis ben je klaar
                  If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Als ik voor het dip/pullup- rek sta doe ik de dumbbell tussen mijn bovenbenen, ongeveer 15 centimeter boven mijn knieën. Vervolgens kruis je een van je benen achter de andere langs en laat de dumbbell los. Zo blijft de dumbbell iets boven je knieën hangen. Vervolgens spring ik in het rek.
                    (de dumbbell leunt dan ook deels op je kuiten)

Dit filmpje op youtube leek het meeste op hoe ik het doe
                    https://www.youtube.com/watch?v=i--_k29ls9o

Met het verschil dat ik er geen bankje onder zet. Een trainingsmaat van me heeft er ook problemen mee. Bij hem hang ik de dumbbell tussen zn gekruiste onderbenen als hij al hangt.

Comment

Ik heb ook een tijdlang met een rugtassie om getraind. Heeft 2 nadelen: tasje gaat op den duur wel kapot als je er meer dan 10 kg in doet. En: veel te veel druk op de schouders.

Train sindsdien met gewichtsvest. Net nieuwe binnen van 20 kg (te verstellen van 0-20 kg). Monsterlijk zwaar ding, maar toch comfortabel in gebruik (voor zover pull ups met 20 kg comfi kunnen zijn).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X