last van liezen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Met rekken en strekken zou ik oppassen. Ik zou gewoon een goede warmup doen. In principe wordt rekken afgeraden voor de training (ook dynamisch lijkt me niet zo zinvol). Een spier die overbelast is zou ik niet teveel onder spanning zetten.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Een liesbreuk doet geen pijn en heeft eigenlijk weinig met je liezen te maken. Als je dat hebt zie je een bobbel onder de rand van je boxer. Dit klinkt als een overbelasting en dan zou ik gewoon even rust pakken. Ga gewoon even leg pressen oid om de liezen te ontlasten. Als het verergert ben je verder van huis.
      ik heb er ook last van tijdens leg pressen
      het is echt de beweging waarmee ik mijn knieen richting mijn buik beweeg.
      bijv. squaten, deadlifts, leg press lunges enz.

Met rekken en strekken zou ik oppassen. Ik zou gewoon een goede warmup doen. In principe wordt rekken afgeraden voor de training (ook dynamisch lijkt me niet zo zinvol). Een spier die overbelast is zou ik niet teveel onder spanning zetten.
      ben ik met je eens.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Misschien even laten herstellen dan. Kan vast geen kwaad om eventjes niet te squatten toch?
        Train hard or go hormone

Comment

Misschien even laten herstellen dan. Kan vast geen kwaad om eventjes niet te squatten toch?
          wat testen?
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ben het hier niet eens met Toph. De pijn kan overstretch zijn, en dat kun je oplossen door het overstretchpunt verder weg te leggen door dynamisch te stretchen voor, en statisch na. Dat in combinatie met een extensievere warmin up (even op de crosstrainer) en wat bodyweightsquats vooraf.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Ben het hier niet eens met Toph. De pijn kan overstretch zijn, en dat kun je oplossen door het overstretchpunt verder weg te leggen door dynamisch te stretchen voor, en statisch na. Dat in combinatie met een extensievere warmin up (even op de crosstrainer) en wat bodyweightsquats vooraf.
              Mja, maar als het iets anders is kan het ook wel kwaad. Ik zou er ff naar laten kijken. Linke soep imho, liezen en hamstrings.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dat kan de oorzaak zijn. Echter, is het een beginnende spierscheuring dan kan dat gerek averechts werken. Risico niet waar imo. Ik heb in ieder geval geleerd dat je moet oppassen met vooraf strekken, al kan dynamisch rekken wel helpen. Dat zou ik echter eerder doet bij afwezigheid van klachten en niet als oplossing bij klachten.
                Train hard or go hormone

Comment

Aaaah. Gejinxt!! Eerste voetbaltraining weer. Super veel last van mijn liezen!
                  Last edited by pescatore; 08-01-2013, 23:00.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dat kan de oorzaak zijn. Echter, is het een beginnende spierscheuring dan kan dat gerek averechts werken. Risico niet waar imo. Ik heb in ieder geval geleerd dat je moet oppassen met vooraf strekken, al kan dynamisch rekken wel helpen. Dat zou ik echter eerder doet bij afwezigheid van klachten en niet als oplossing bij klachten.
                    Lijkt me dat een beginnende spierscheuring meer klachten zou geven dan beschreven?
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik heb zelf last van de voorkant van mijn heup bij squatten. T zit in de buurt van de aanhechting van de sartorius. Iemand enig idee wat ik er tegen moet doen?
                      Lid van de 200 club

Comment

Lijkt me dat een beginnende spierscheuring meer klachten zou geven dan beschreven?
                        Hij beschrijft het als een stekende pijn, zou kunnen. Een jongen van mijn sportschool voelde dat ook tijdens benchen en daarna scheurde zijn pec af. Maar dan verwacht je het misschien eerder aan 1 kant. Afgaande op Maartens verhaal echter zou een beschadiging niet uit te sluiten zijn.
                        Train hard or go hormone

Comment

Liezen.... loop er zelf ook al maanden mee te sukkelen. schiet er steeds weer in met voetbal.
                          Never Never Never Give Up !!!

Comment

@ Toph
                            True, maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk. In ieder geval kan rust geen kwaad.

sigpic

Comment

ik heb besloten wat dynamisch rek en strek werk te doen de komende dagen.
                              even de komende rug en benen training niet te squaten en deadliften en de keren daarop na goed opwarmen kijken hoe het voelt.

bedankt in ieder geval

Comment

Ik heb hetzelfde een tijd geleden gehad. Rust een bw squats + lichte training heeft mij er weer bovenop gebracht. Duurde zo een 3 weken.
                                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X