Weer de goede kant op.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weer de goede kant op.

Allereerst wil ik iedereen bedanken van dit forum voor alle nuttige informatie en adviezen. De laatste maanden ben ik slechts een stille meelezer maar hierdoor heb ik wel veel meegepikt aan info.

Na vader en zelfstandig ondernemer geworden te zijn is het sporten en gezond eten/leven al lange tijd op een zeer laag peil gekomen.

4 maanden geleden besloot ik na 16 jaar roken (min.1pakje p/d) te stoppen, ineens had ik het er helemaal mee gehad. Ik was te dik, snel buiten adem en kreeg een grauwe kop..
    Ik dacht weg met die kankerstokjes en gas erop met sporten, heb m'n sportschool abbo weer opgepakt en een voedingsschema gemaakt waar ik me nu al 4 maanden keurig aan hou..

Ik vraag me het volgende af.. Momenteel doe ik m'n oude full-body schema, eigelijk dus gewoon bijna alle zittende apparaten (dus niet in de bumbbell hoek) en daarna 20/25min. interval op de tredmill. Dit in combinatie met het onderstaande cut-voedingsschema.
    *Is dit voor mij momenteel de juiste training voor in de cut of heeft het zin om split-schema te gaan volgen? Ik dacht dat dit meer gericht is op massa, wat in de cut niet mogelijk is lees ik. Bij onze gym zie je eigelijk iedereen bezig in de krachthoek (dumbells e.d.)

Graag ook commentaar op m'n voedingsschema indien mogelijk, of andere vragen want ik zal vast niet overal aan gedacht hebben.

Alvast bedankt
    Attached Files

Super dat je gestopt bent met roken! Ik ben jonger dan jou maar heb een tijd geleden ook eindelijk nee gezegd tegen het blowen en roken. Hoeveel keer per week ga je naar de gym? Indien je meer dan 3 x per week naar de gym gaat raad ik je een full body schema af. Een duidelijker antwoord laat ik over aan de pro's!

Comment

ik ga 5 x per week, probeer wel wat af te wisselen per dag maar daar zit geen wetenschap achter

Ook super dat jij gestopt bent!! Heb jij nog neiging naar sigaret? ik heb er echt een afkeer voor gekregen..

Comment

Originally posted by Sammoos View Post
        Allereerst wil ik iedereen bedanken van dit forum voor alle nuttige informatie en adviezen. De laatste maanden ben ik slechts een stille meelezer maar hierdoor heb ik wel veel meegepikt aan info.

Na vader en zelfstandig ondernemer geworden te zijn is het sporten en gezond eten/leven al lange tijd op een zeer laag peil gekomen.

4 maanden geleden besloot ik na 16 jaar roken (min.1pakje p/d) te stoppen, ineens had ik het er helemaal mee gehad. Ik was te dik, snel buiten adem en kreeg een grauwe kop..
        Ik dacht weg met die kankerstokjes en gas erop met sporten, heb m'n sportschool abbo weer opgepakt en een voedingsschema gemaakt waar ik me nu al 4 maanden keurig aan hou..

Ik vraag me het volgende af.. Momenteel doe ik m'n oude full-body schema, eigelijk dus gewoon bijna alle zittende apparaten (dus niet in de bumbbell hoek) en daarna 20/25min. interval op de tredmill. Dit in combinatie met het onderstaande cut-voedingsschema.
        *Is dit voor mij momenteel de juiste training voor in de cut of heeft het zin om split-schema te gaan volgen? Ik dacht dat dit meer gericht is op massa, wat in de cut niet mogelijk is lees ik. Bij onze gym zie je eigelijk iedereen bezig in de krachthoek (dumbells e.d.)

Graag ook commentaar op m'n voedingsschema indien mogelijk, of andere vragen want ik zal vast niet overal aan gedacht hebben.

Alvast bedankt
        netjes dat je bent gestopt met roken maar die dumbell hoek is zeer belangrijk dumbells werken beter dan machines

Comment

5x pw full body is misschien wat overdreven. Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Je zou evt. op niet-kt-dagen wat cardio kunnen toevoegen (calculeer dat wel in je voedingsschema).

Machinery is in principe niks mis mee, al zou ik voor de losse gewichten (dumbell, barbell) kiezen. Zorg daarvoor voor een goede begeleiding, want je techniek zal belangrijk zijn.

Ik krijg je voedingsschema niet geopend, maar wat zijn verder je stats?

Comment

Goed bezig!

Afvallen + schema

http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html

correcte uitvoering oefeningen:

#1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides!

hardlopen:

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-waarom.html

--------

Maak meteen een goed plan gebaseerd op een degelijk fundament en ga niet halstarrig tweaken wat je nu hebt. Dit gaat je een hoop tijd schelen.

Anyway succes man!
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Als je jezelf als beginner ziet dan is het inderdaad goed om met een fullbody schema te beginnen. En dan is het ook een goed idee om in het begin machines te gebruiken. Na enige tijd (1 a 2 maanden?) ben je dan het echte beginnersstadium wel ontgroeid en kan je beter overstappen op een split schema. Tegen die tijd is het zeer zeker zinvol om niet alleen machines maar ook "losse gewichten" (dumbbells, barbels) te gebruiken.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor morgen met een trainer van de gym. Ik zal met hem doelen e.d. bespreken en ben benieuwd waar hij mee komt. Het trainingsschema zal ik hier plaatsen.. Ben benieuwd wat er hier van gevonden wordt.

Stats:
                31jr
                1.86m
                94kg
                vp25%

Vreemd dat het bestand niet opent, is gemaakt op een mac, misschien daardoor?

Originally posted by Fossah View Post
                5x pw full body is misschien wat overdreven. Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Je zou evt. op niet-kt-dagen wat cardio kunnen toevoegen (calculeer dat wel in je voedingsschema).

Machinery is in principe niks mis mee, al zou ik voor de losse gewichten (dumbell, barbell) kiezen. Zorg daarvoor voor een goede begeleiding, want je techniek zal belangrijk zijn.

Ik krijg je voedingsschema niet geopend, maar wat zijn verder je stats?

Comment

Bedankt voor de linkjes..

Ik heb hier op het forum een aantal trainingsschema's gezien met termen die mij niks zeiden en de exercises site ook niet kenden, waarschijnlijk gewoon andere termen gebruikt. Ik zal morgen eerst eens braaf gaan doen wat de trainer van de gym zegt ;-) in overleg met bodynet natuurlijk..

Wat betreft het voedingsschema denk ik dat ik aardig in de buurt zit van de handleidingen en artikelen hier op bodynet, heb helaas nog geen feedback op m'n schema gehad..

Als dit ook halsstarrig tweaken was, excuses

Originally posted by pescatore View Post
                  Goed bezig!

Afvallen + schema

http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html

correcte uitvoering oefeningen:

#1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides!

hardlopen:

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-waarom.html

--------

Maak meteen een goed plan gebaseerd op een degelijk fundament en ga niet halstarrig tweaken wat je nu hebt. Dit gaat je een hoop tijd schelen.

Anyway succes man!

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                    Als je jezelf als beginner ziet dan is het inderdaad goed om met een fullbody schema te beginnen. En dan is het ook een goed idee om in het begin machines te gebruiken. Na enige tijd (1 a 2 maanden?) ben je dan het echte beginnersstadium wel ontgroeid en kan je beter overstappen op een split schema. Tegen die tijd is het zeer zeker zinvol om niet alleen machines maar ook "losse gewichten" (dumbbells, barbels) te gebruiken.
                    Ben nu weer ong. 3 a 4 maanden bezig dus .. Heb ook nu wel het idee toe te zijn aan iets anders. Lijkt ook alsof ik nu een beetje stil sta, maar dat zal ook komen door het onder onderhoud eten..

Comment

Dat ik je bestand niet kon openen lag aan mijn computer.

Opmerkingen in eerste instantie over je schema:
                      - Bij je ontbij eet je iets dat 138 kcal is, maar geen EKV bevat (?)
                      - om 10:30 uur eet je 400gr volkoren brood en 200gr kipfilet beleg (dat zijn ongeveer 13 dik belegde broodjes) dat is aardig hardcore.. klopt dat wel? (gebruik je ook boter bv.? want dat ook meetellen)
                      - je lijkt in je totalen macros wel wat vetten te missen..

Comment

Ben nu weer ong. 3 a 4 maanden bezig dus .. Heb ook nu wel het idee toe te zijn aan iets anders. Lijkt ook alsof ik nu een beetje stil sta, maar dat zal ook komen door het onder onderhoud eten..
                        In dat geval ("ik nu een beetje stil sta") kan het inderdaad zinvol zijn om je trainingen te veranderen en ook eens kritisch naar je voeding te kijken.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X