Heeft cardio eigenlijk wel zin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heeft cardio eigenlijk wel zin?

hey,

sinds een maand ben ik begonnen met fitnessen.
    Ik ben 1.95 en ben niet dik maar heb wel iets te veel vet, ik train nu massa maar wil erbij ook afvallen om zo mijn spieren ( voornamelijk borst en buikspieren) beter zichtbaar te maken.
    Voor dit afvallen loop ik 1keer in de week hard, en doe ik 3keer per week voor het fitnessen 20 tot 25min cardio.
    Maar val je van deze cardiotrainingen nou echt veel af?
    of zijn er manieren waar je dat vet rond de buik en de borst sneller verbrand?
    graag tips, ben nog erg onervaren op het gebied van fitnessen en ben zelf alles een beetje aan het uitpluizen, alle tips zijn welkom!

Als je het alléén voor je vetpercentage wilt doen dan zou ik gewoon je voeding aanscherpen. Het is echter ook gewoon gezond maar je lichaam went er na verloop van tijd wel aan wat betreft metabolisme. Vind je het leuk? Doe het. Doe je het alleen om je vp te verlagen en is het geen hobby van je, zorg dan gewoon voor een scherp dieet, net zo effectief.

Ik ga hier deze week wss een stukje over schrijven aangezien deze vraag bijna dagelijks terug komt...
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Voor het fitnessen heeft het idd geen nut, je hebt dan geen energie meer om krachttraining te doen.
      Eerst kracht dan cardio, tenzij je nog ruimte hebt om je voeding aan te passen, je dieet moet het doen, cardio komt evt pas later.
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ik vind het wel jammer dat het nu alleen gaat over het effect van cardio op het vetpercentage/aanzicht lichaam. Cardio heeft meer effecten dan slechts dat, ik denk aan cardiovasculaire gezondheid/binnenkant lichaam. Om die reden zal ik altijd iets erbij blijven doen dat conditie vergt, weliswaar op aparte dagen.

Comment

Als iemand vraagt of cardio voor het fitness nut heeft om af te vallen dan is het logisch dat het antwoord daar ligt.

Comment

Verder zal het zeer moeilijk zijn om zowel vet te verliezen als massa aan te komen.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
              Verder zal het zeer moeilijk zijn om zowel vet te verliezen als massa aan te komen.
              Ach. Hij is pas een maand begonnen. Als hij nu lekker strak op onderhoud eet is het met een beetje geluk de eerste tijd wel te realiseren toch

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                Ach. Hij is pas een maand begonnen. Als hij nu lekker strak op onderhoud eet is het met een beetje geluk de eerste tijd wel te realiseren toch
                Dan wel ja.
                Maar later is het niet meer zo vanzelfsprekend.

En het is verkeerd om te denken dat KT zorgt voor spier en cardio voor vetverlies (hiermee bedoel ik dus dat je dan denkt dat je massa opbouwt zoals normaal én vet verlies zoals in een cut tegelijkertijd).
                Tuurlijk kan het maar dan is voeding ook zeer belangrijk.

Comment

Dat kan gewoon, ligt eraan hoe je traint en eet.Ik kom in een dieet meer aan dan ik verlies en de meeste atleten die ik train ook.

Comment

Hooguit kan je je VP laten zakken doordat je spiermassa toeneemt tov vetmassa. Echter, om massa te bouwen moet je anabool zijn, dus insuline moet omhoog. Je lichaam reageert hierop door de vetverbrandingsenzymen uit te zetten en het lichaam glucose gedreven maken. Dit is de reden waarom de twee niet hand in hand gaan. Vet is in die zin echt een opslag voor in katabole tijden.
                    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Dat kan gewoon, ligt eraan hoe je traint en eet.Ik kom in een dieet meer aan dan ik verlies en de meeste atleten die ik train ook.
                      Idd, mits je voeding correct is lukt dat vrij goed.
                      Dat had ik beter erbij kunnen zetten.

Maar als je krachttraining doet en daar dan wat cardio bij, met de gedachte KT zorgt voor massa en cardio voor vetverlies. En dan niets aan je voeding doet.
                      Dan moet je geluk hebben wil je beide (massa en vetverlies) hebben.

Comment

Als cardio nut heeft, houdt het nog niet in dat het essentieel is voor vetverbranding.
                        Originally posted by Marxist View Post
                        Maar val je van deze cardiotrainingen nou echt veel af?
                        Niet als je het er weer lekker aanvreet

Originally posted by Toph View Post
                        Hooguit kan je je VP laten zakken doordat je spiermassa toeneemt tov vetmassa. Echter, om massa te bouwen moet je anabool zijn, dus insuline moet omhoog. Je lichaam reageert hierop door de vetverbrandingsenzymen uit te zetten en het lichaam glucose gedreven maken. Dit is de reden waarom de twee niet hand in hand gaan. Vet is in die zin echt een opslag voor in katabole tijden.
                        Je denkt veel te moeilijk
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Als cardio nut heeft, houdt het nog niet in dat het essentieel is voor vetverbranding.
                          Niet als je het er weer lekker aanvreet

Je denkt veel te moeilijk
                          Wat jij moeilijk vindt
                          Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X