Excessive Anterior Pelvic Tilt (foam rollen)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Excessive Anterior Pelvic Tilt (foam rollen)

Laatst ben ik er achter gekomen dat ik een een pelvic tilt heb.

Nu heb ik rond gekeken en sowieso deze erg behulpzame thread gevonden:

TheBroBrah's Guide To Correcting Excessive APT. - Bodybuilding.com Forums

Ik kan met mijn handen niet eens in de buurt van mijn tenen komen met gestrekte benen. Daarnaast heb een vooruitstekende buik en een hoge reet. Grappige is dat mijn quads niet dominant zijn en ik redelijke hammies heb.

Mijn vraag is nu, zijn er mensen die ervaring hebben met foam rollen, zo ja, is er een goede site met oefeningen die ik kan gebruiken? Ik ga sowieso die oefeningen proberen die in bovenstaande link staan, maar foam rollen wordt daar aangeraden.

Ik heb hetzelfde. Is laatst eens een topic over geweest, daar heb ik mijn toenmalig schema in gepost over hoe een APT te verhelpen.

Ik doe overigens ook foamrollen, fantastisch iets. Alleen jammer is dat je het moet blijven doen. Ik ga ef zoeken.

Edit: Here he is.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...g-strains.html
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
      Ik heb hetzelfde. Is laatst eens een topic over geweest, daar heb ik mijn toenmalig schema in gepost over hoe een APT te verhelpen.

Ik doe overigens ook foamrollen, fantastisch iets. Alleen jammer is dat je het moet blijven doen. Ik ga ef zoeken.

Hoe lang heb je dat schema gevolg en heb je er verbetering door gemerkt?
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
        Hoe lang heb je dat schema gevolg en heb je er verbetering door gemerkt?
        Ja wel, heb het 2 maanden ofzo gevolgt. De romanians deed ik wel gewoon normaal trouwens. Ik was alleen niet heel concequent met de stretches maar merkte voor mijn gevoel wel wat verbetering. Zeker nu mijn core een stuk sterker is als toen. Ik probeer er zo door de dag ook op de letten door altijd mijn bilspieren lichtjes aan te spannen.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Silk View Post
          Daarnaast heb een vooruitstekende buik en een hoge reet. Grappige is dat mijn quads niet dominant zijn en ik redelijke hammies heb.

.

My body exactly...

Volgens mijn heeft bijna iedereen wel pelvic tilt wat herkenbaar wordt zodra ze diep squaten.
          mede daardoor wordt het probleem niet herkent of wordt überhaupt niet aangepakt. En eerlijk is eerlijk ik doe bv geen backsquats meer, alleen maar frontssquats om zo meer na druk te leggen op mijn quads en van pelvic tilt is bijna geen sprake meer.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Kevster View Post

Ok, dat topic is erg verhelderend, zeker dat artikel van wasofski, dank beide. Hier kan ik goed mee aan de slag, hoewel ik helemaal niks begrijp van wat de auteur van dat stuk van T-Nation wil dat je doet met foam rollen.

Originally posted by Teddek View Post
            My body exactly...

Volgens mijn heeft bijna iedereen wel pelvic tilt wat herkenbaar wordt zodra ze diep squaten.
            mede daardoor wordt het probleem niet herkent of wordt überhaupt niet aangepakt. En eerlijk is eerlijk ik doe bv geen backsquats meer, alleen maar frontssquats om zo meer na druk te leggen op mijn quads en van pelvic tilt is bijna geen sprake meer.
            Lol, ik snap niks van je post. Hoezo wordt het herkenbaar met diep squatten? Overigens, als je last hebt van (anterior) pelvic tilt wordt juist aangeraden niet op de quads te focussen.

Comment

Ik heb net een fototje geschoten, schrok er zelf van, het is nog erger dan die gozer van bodybuilding.com.

Maar goed, ik zal hierbijhouden of ik wat vooruitgang kan boeken door middel van het plaatsen van een foto na een bepaalde tijd. Afhankelijk van de progressie waarschijnlijk over 1/2 maanden.

Comment

Succes brah, we're all gonna make it.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                  Succes brah, we're all gonna make it.
                  Thanks brah! Net de eerste sessie stretchen erop zitten

Lunge stretch
                  piriformus stretch
                  rectus femorus stretch
                  side-lying clam
                  Cat stretch

Voelde alles erg goed, behalve de clam. Had jij moeite om die glutes te activeren kevster?

Comment

hmm mooi artikel gepost silk. moet er ook werk van maken.
                    heb het zelf ook. maar nog wel erger dan jou

zal het consequent proberen bij te houden en hoop dat het gaat helpen.

Comment

Ik zou eerst proberen er anders mee weg te komen door wat vaker je glutes aan te spannen, want dat corrigeert al een hoop. Dat corrigeerde bij mij al vrij veel qua houding!
                      "Straight outta gym"

Comment

Ja die is een beetje lomp. Zou je eigelijk een elastiek of een band voor om je benen moeten doen voor wat meer weerstand. Maar wanneer je je glutes wat meer aandacht geeft over het algemeen is het ook prima. Clam is meer een proprioceptieve activatie oefening, geen stretch. Iliopsoas stretchen is denk ik een van de belangrijkste dingen bij een anterior tilt. Ik heb nog een mooie. Deze doe ik ook altijd. Voornamelijk voor het psoas major gedeelte van de iliopsoas.

Psoas Stretch - YouTube

Iliopsoas bestaant namelijk uit deze 2 spieren.

The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by Silk View Post
                          Thanks brah! Net de eerste sessie stretchen erop zitten

Lunge stretch
                          piriformus stretch
                          rectus femorus stretch
                          side-lying clam
                          Cat stretch

Voelde alles erg goed, behalve de clam. Had jij moeite om die glutes te activeren kevster?
                          Wat voelde je dan bij de clam? Hoe gaat je bridge oefening?

Comment

Goed topic in ieder geval, ikzelf dacht eerst ook dat ik dit had, maar glute activatie helpt volgens mij voldoende bij mij. Terwijl me kont naar mijn mening al dik genoeg is t.o.v. me bovenlichaam, zal het wel erger worden hierdoor, maarja.. Beter dat dan problemen aan je rug oid.

Succes mannen, ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en of het helpt!
                            "Straight outta gym"

Comment

Vrijwel iedere sporter heeft hier in geringe mate last van. En als je bekken naar voor hangt steekt je ass gewoon verder uit. Door je glutes zo'n 30% graden aan te spannen en je daar op gedurende de dag te concentreren kun je jezelf al aanwennen je bekken neutraal te houden. Veel van dit soort afwijkingen zit ook in de programmatuur van je hersenen.
                              The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X