Excessive Anterior Pelvic Tilt (foam rollen)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Kevster View Post
    Vrijwel iedere sporter heeft hier in geringe mate last van. En als je bekken naar voor hangt steekt je ass gewoon verder uit. Door je glutes zo'n 30% graden aan te spannen en je daar op gedurende de dag te concentreren kun je jezelf al aanwennen je bekken neutraal te houden. Veel van dit soort afwijkingen zit ook in de programmatuur van je hersenen.
    Precies, net zoals het met je schouders naar voren lopen (voor vele is dit gewoon wanneer zij alles ontspannen in het bovenlichaam). Ikzelf probeer mezelf aan te leren om me schouders enigszins naar achter te trekken, borst vooruit en die houding proberen vast te houden als ik loop. Dit houdt mijn schouders veel meer in een neutrale positie dit geldt eveneens voor me bekken als ik glutes aanspan tijdens het lopen.

Oftewel het zijn dus problemen in de juiste aansturing van de spieren vanuit je hersenen.
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
      hmm mooi artikel gepost silk. moet er ook werk van maken.
      heb het zelf ook. maar nog wel erger dan jou

zal het consequent proberen bij te houden en hoop dat het gaat helpen.
      Hehe, vroeger zei mijn pa wel eens tegen me dat ik een dikke buik had, en dat verbaasde mij enorm omdat ik dan rond 12 procent vet zat. Ben in ieder geval blij dat ik nu de oorzaak ervan weet. Succes ermee, 2 keer per dag wordt toch wel lastig om bij te houden..

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Ik zou eerst proberen er anders mee weg te komen door wat vaker je glutes aan te spannen, want dat corrigeert al een hoop. Dat corrigeerde bij mij al vrij veel qua houding!
      Hehe, dat deed ik dus gisteren, maar dan moet je wel uitkijken waar je het doet voordat mensen zich afvragen wat je toch allemaal met je kont doet

Originally posted by Kevster View Post
      Ja die is een beetje lomp. Zou je eigelijk een elastiek of een band voor om je benen moeten doen voor wat meer weerstand. Maar wanneer je je glutes wat meer aandacht geeft over het algemeen is het ook prima. Clam is meer een proprioceptieve activatie oefening, geen stretch. Iliopsoas stretchen is denk ik een van de belangrijkste dingen bij een anterior tilt. Ik heb nog een mooie. Deze doe ik ook altijd. Voornamelijk voor het psoas major gedeelte van de iliopsoas.

Psoas Stretch - YouTube

Iliopsoas bestaant namelijk uit deze 2 spieren.

Helder. Ik zal die psoas stretch ook gaan gebruiken.

Originally posted by Pallas View Post
      Wat voelde je dan bij de clam? Hoe gaat je bridge oefening?
      Bij de clam voelde ik lichtelijk mijn lies. Die bridge, daar bedoel je erector spinea stretch mee toch? Die vind ik erg fijn aanvoelen, wel lastig om je bekken in een goede stand te houden, maar dat zou dus na oefening beter moeten gaan. Ik had een uitleg gezien waar de persoon lichtelijk naar achter en voren bewoog, dat voelt helemaal goed.

Comment

Originally posted by Silk View Post
        Lol, ik snap niks van je post. Hoezo wordt het herkenbaar met diep squatten? Overigens, als je last hebt van (anterior) pelvic tilt wordt juist aangeraden niet op de quads te focussen.
        pelvictilt icm squats kan je last krijgen van je onder rug omdat je eveneens snel tuckunder hebt.

Bij mij is pelvic tilt een kwestie van dagelijks te veel op mn reet zitten. Kwestie van activeren en wel geduld hebben.
        Ik hebben er last van bij backsquats, en Overheadpresses en mn buik staat wat naar voren.

Door alleen al frontsquats uit te voeren verstek je je posterior chain, en core.
        Daarnaast hebben planks en hiplexor streches mij redelijk geholpen.
        Ook RDL voor hamstrings, glutes en posterior chain heeft toegevoegde waarde.
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Precies, net zoals het met je schouders naar voren lopen (voor vele is dit gewoon wanneer zij alles ontspannen in het bovenlichaam). Ikzelf probeer mezelf aan te leren om me schouders enigszins naar achter te trekken, borst vooruit en die houding proberen vast te houden als ik loop. Dit houdt mijn schouders veel meer in een neutrale positie dit geldt eveneens voor me bekken als ik glutes aanspan tijdens het lopen.

Oftewel het zijn dus problemen in de juiste aansturing van de spieren vanuit je hersenen.
          Dat kan wel zo zijn en ik geloof best dat je er, door er aan te denken lichtelijk verandering in kan brengen. Echter, als je hipflexors gewoon te kort zijn, dan kun je niet je houding verbeteren door er aan te denken.

@teddek, bij mij is het omdat ik altijd als een idioot onderuitgezakt op mijn stoel zit.

Comment

@teddek, bij mij is het omdat ik altijd als een idioot onderuitgezakt op mijn stoel zit.
            Zo zit ik nu ook op de bank... Misschien ook eens aan werken.
            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Dat kan wel zo zijn en ik geloof best dat je er, door er aan te denken lichtelijk verandering in kan brengen. Echter, als je hipflexors gewoon te kort zijn, dan kun je niet je houding verbeteren door er aan te denken.

Valt inderdaad wat voor de zeggen, maar dan zul je je houding ook niet volledig kunnen corrigeren door simpelweg je glutes wel aan te spannen denk ik dan.
              "Straight outta gym"

Comment

Valt inderdaad wat voor de zeggen, maar dan zul je je houding ook niet volledig kunnen corrigeren door simpelweg je glutes wel aan te spannen denk ik dan.
                Inderdaad, dat zijn maar kleine beetjes. Maar goed, alle beetjes helpen.

Comment

Zit jij ook op je onderrug ipv je kont?
                  Train hard or go hormone

Comment

Herkenbaar Silk!
                    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Toph View Post
                      Zit jij ook op je onderrug ipv je kont?
                      Inderdaad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse