Blessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blessure

Goedenmiddag,

Ik heb momenteel last tussen mn ribben in de buurt bij m'n milt, vermoedelijk een overbelaste spier.. Ik voel hem namelijk vooral bij buikspier/borstoefeningen.
    Ik baal enorm want zit net lekker in m'n trainingen en maak goede vorderingen. Hebben jullie tips hoe ik hier het best mee om kan gaan, of is rust simpelweg de beste remedie?

Thanks alvast!

Dat zul je zelf moeten aanvoelen. Iemand zei mij eens dat hij heel zijn leven om blessures heen trainde. Misschien kan je bepaalde oefeningen wel doen?

Comment

Russenribspier?

Originally posted by Silk View Post
      Iemand zei mij eens dat hij heel zijn leven om blessures heen trainde
      Geen idee wat voor blessures het zijn, maar het lijkt me dan niet de meest voor de hand liggende persoon om advies van aan te nemen. In de meeste gevallen kan je blessures voorkomen, ze komen heel erg vaak door je eigen slordigheid...
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Russenribspier?
        ahahah, wat is dat voor spier

Comment

Spieren die mee werken bij de ademhaling.
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Dat verschilt.

Een gescheurde spier moet je in eerste instantie met rust laten en goed op lengte brengen om te voorkomen dat hij korter wordt bij het geneesproces, ook is massage een goede aanvulling om littekenweefsel zo soepel mogelijk te houden.

Een overbelaste spier geneest vanzelf als je die niet meer overbelast. Er is wel een risico bij het doortrainen: dat je de spier ontziet en op die manier juist andere spieren gaat overbelasten, pas dus wel op. Blijf binnen de pijngrens, dat is de grens die je lichaam aangeeft.

Een overbelaste aanhechting van de spier geneest langzamer dan een spier zelf, reken daarovoor meer tijd. Bouw niet te snel op in gewichten om je aanhechtingen de tijd te geven zich aan te passen.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
              Spieren die mee werken bij de ademhaling.
              Serieus? Klinkt echt als een spier die bij alcoholafbraak is betrokken..

@ patricia, ik heb zelf 1 keer een blessure gehad door een klap in mijn ribben, toen kon ik beter maar niet trainen. Voor de rest heb ik een zwakke knie waar ik wel 'omheen' train, maar zoals je zegt is het meestal te voorkomen. Denk dat hij zelf moet voelen hoe of wat.
              Last edited by Silk; 20-01-2013, 09:41.

Comment

Nee klinkt als tussen....rib....spier, zeg maar hardop dat klinkt echt anders.
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X