Slecht slapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slecht slapen

Hallo,

ik slaap nu al een paar maanden erg slecht. Komt vooral doordat ik 's nachts moet plassen en dan soms niet meer verder kan slapen. Het in slaap vallen na het plassen duurt dan sws minimaal 1 uur. Als ik dan na het toilet ga, worden mijn hersenen actief als het ware en dan duurt het dus weer voordat ik verder kan slapen. Vannacht zelfs 2x eruit en ben nu hartstikke moe. Vind het ook vervelend worden. Wil namelijk serieus met fitness/bb omgaan en slapen vind ik ook belangrijk. Heb wel het idee dat ik nu niet het maximale eruit kan halen zeker omdat je in je slaap groeit.

Ik ben inmiddels ook langs accupunturist geweest, heeft nog niet echt geholpen. Ik heb dus eigenlijk een zwakke blaas, kan ook komen door de kwark voor het slapen gaan dat sneller plassen.

School gaat ook niet echt naar wens, ben vaak moe als ik moet leren/colleges heb en de motivatie is ook erg ver te zoeken hierdoor. Als ik kut geslapen heb, heb ik sowieso nergens zin in. Snap dat dit bijzaak is maar toch..

Had toevallig wel getraind vandaag, ging op zich prima maar 1-2 uur erna stortte ik dus in. Probeerde te slapen maar lukte natuurlijk niet Vind het wel vervelend die slaapproblemen. Mijn moeder slaapt gwn wanneer ze wilt, zelfs met muziek aan. Bij mij moet alles stil zijn in de omgeving en dan lukt het nog niet

Ik ben sowieso niet van plan om op te geven ookal ben ik afgelopen 2 maanden nauwelijks aangekomen terwijl ik toch meer at. Krachtstats gaan prima vooruit, ben ik echt tevreden over, snap sws niet hoe dit kan

Om eerlijk te zijn begin ik ook gek te worden van die weegschaal. Was afgelopen week ziek, meteen dikke 1kg afgevallen. Snap wel dat dit grotendeels vocht is maar het is kut dat je dan zelfde weegt als begin van de maand. Heeft dat eten en trainen voor mijn gevoel weinig zin gehad. Was wel grappig dat ondanks ik ziek was en 1 week slecht gegeten had ik toch aantal pr's had neergezet gister

Ik wil ook wel vermelden dat ik al een aantal jaar in het ziekenhuis heb gelopen voor verscheidene dingen. Ben ook aantal keer geopereerd en heb hier ook altijd wat aan overgehouden: bijv. zweten 's nachts en nu dus zwakke blaas.

Dus wat te doen

Wat een verhaal. Als t door t plassen komt, dan zorg je dat je minder laat vocht binnen krijgt.

Kwark kan je ook prima vervangen voor bv vis
    Last edited by Patriciaaa; 27-01-2013, 17:10.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Als het mogelijk door de kwark komt eet je die toch eerder? bijvoorbeeld als toetje na het avondmaal al, en dan niks meer eten. Kan totaal geen kwaad
      ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Sommige mensen moeten een rustige kamer hebben met alleen maar spullen erin die in een slaapkamer horen.
        Dus geen tv, radio en andere drukke dingen.
        Gebruik de slaapkamer om te slapen en geen andere dingen.
        Zo weet je lichaam dat als je in je slaapkamer bent dat je gaat slapen.
        Zo min mogelijk licht in de kamer.

Dan stop met kwark en neem tonijn of zam voor slapen gaan scheelt een hoop vocht.

Is je ritme in orde? Zelfde tijd naar bed elke dag?

Drank/drugs gebruik? Hierdoor kan het ook komen.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Doe je alleen kracht of ook cardio? Ik merk bij mezelf dat trainen zeker invloed heeft op slapen. Hoe laat ga je meestal trainen? Misschien doe je dat te laat savonds. Ik slaap zelf veel beter als ik vroeger op de dag train, dan laat je je lichaam eerst bijkomen voordat je gaat slapen.

Comment

Een glas rode wijn doet ook wonderen, maar in bb-kringen is alcohol nogal taboe, dus ik krijg hier vast commentaar op.

Comment

Constateer je vaker gewichtsschommelingen van 1 of meerdere kilo's?
              Gaap je veel, ook wanneer je uitgerust bent?
              Heb je dorst over dag (drink je veel).
              Ben je aan een orgaan geopereerd dat gerelateerd is aan je spijsvertering ?

Comment

Ik heb dat ook van kwark, neem nu caseïne shake is 200ml vocht en beperkt savonds het drinken.
                Heb een blaas als en walnoot...
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                  Heb een blaas als en walnoot...
                  Zo lek?
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Toen ik 500 gram kwark pakte piste ik me ook gek, met 250 gram amper last... Ligt waarschijnlijk aan je kwark...
                    Een dag niet getraind...

Comment

hoi

dat is echt vervelend!! en niet alleen de slapeloze nachten...maar ook de vermoeidheid op school enzv.

ikzelf heb precies hetzelfde gehad...veeeeel geprobeerd...van kruidenthee tot minder vocht in de avond

maar wat bleek.....iets meer carbs...zorgt voor rust in mn lijf
                      rust om te leren....concentratie op school
                      minder vermoeidheid ná de training
                      rustigere slaap

het is nu zo....als ik een dag te weinig carbs binnen krijg....dat ik 's nachts eruit moet om te plassen...en de onrust merk in mn lijf...(soort vn hypo--lage bloedsuiker)...ik ook niet meer inslaap....
                      een hapje eten...kwartiertje w88....en ik slaap weer in

misschien werkt het bij jou ook wel!!! want ik weet natuurlijk niet hoe het met jou carbs staat!!

succes ermee

Comment

Heb dit probleem ook zeker na mijn refeed in het weekend.

low carb zorgt er idd voor dat je meer naar het toilet moet, uw lichaam kan weinig vocht binnenhouden zonder carbs.
                        Maar bij mij is dit vanaf de derde dag terug in orde en moet ik 's avonds niet opstaan....

ik zou willen zeggen dat je 's avonds wat meer carbs in-neemt maar dit is geen goed idee want carbs worden in vet omgezet als ge gaat slapen....
                        Daarom misschien als uw voorlaatste maaltijd wat meer carbs in-nemen...?

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik zal maar ff mn voedingsschema posten:

Tijden verschillen dus nogal door het slapen, ene keer ben ik vroeger wakker dan andere keer

Maaltijd 1 (8:30):
                          - 200 ml chocomel + 28 gram isolaat
                          - 200 ml melk + 50 gram havermout
                          - 1 banaan

Maaltijd 2 (11:30)
                          - 3 boterhammen pindakaas
                          - 200 ml melk

Maaltijd 3 (14:30):
                          - 3 boterhammen kipfilet
                          - 200 ml melk

Maaltijd 4 (17:30= avondeten):
                          Wat de pot schaft
                          - 200 ml melk

Maaltijd 5 (20:00):
                          - 3 boterhammen kipfilet
                          - 200 ml melk

OF (trainingsdag):
                          - 200 ml chocomel + 28 gram isolaat
                          - 2 boterhammen kipfilet
                          - 200 ml melk
                          - 1 banaan

Maaltijd 6 (22:00):
                          - 500 gr kwark
                          - 30 ml olijfolie
                          Puur voor easy kcal die olijfolie, vind het ook best lekker eigenlijk

Best veel zuivelproducten vind ik zelf, veel melk, chocomel en kwark. Ook weinig variatie. Heb eigenlijk nooit echt goed commentaar gehad op mn voedingsschema. Ik eet ook niet echt veel carbs en ben sws geen grote eter. Aantal kcal met dit schema is ongeveer 3000. Gebruik dit schema nog niet echt lang, ben vorige week ook ziek geweest dus is het moeilijk te bepalen hoeveel ik gegained ben. Mijn krachtstats gaan dus wel vooruit, alleen bw blijft beetje achter..

En ik train maandag, woensdag en vrijdag van ongeveer 19:00-20:00 en op zondag 10:00-11:00 (is dan tot 15:00 open en rond 12:00 megadruk )

Comment

Originally posted by Jay1993 View Post
                            - 30 ml olijfolie
                            Puur voor easy kcal die olijfolie, vind het ook best lekker eigenlijk

Blegghhh dat je dat lekker vindt, ik vind het zelf echt verschrikkelijk wanneer ik noodgedwongen olijfolie moet shotten.
                            ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

He man, ik zit soms met hetzelfde. Wat ik dan doe is niet meer voor de nachtust al te veel drinken. Hielp goed bij mij! Soms kan het nog wel gebeuren dat ik midden in de nacht wakker wordt om te gaan plassen.

Ook probeer ik compleet 'zen' te gaan slapen. Hier bedoel ik mee dat ik voor ik ga slapen geen dingen meer ga doen waarover ik ga piekeren. Het klinkt raar maar ik probeer soms echt men geest tot rust te laten komen :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X